Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PT AE500E vs. Sanyo PLV Z2 vs.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jacob Lendager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hey folks...

Jeg er en knægt på 16 år som går på handelsskole på "HHx" og som er begyndt at tænke lidt på sin fremtid..

Jeg er begyndt at tænke på hvad og hvordan jeg vil have min fremtidige lejlighed og så er det at jeg er kommet på at jeg gerne vil have et rum med en hjemmebiograf...

Til den hjemmebiograf vil jeg gerne have en projekter...

Så er det at jeg har researched lidt og fundet ud af at "Panasonic PT AE500E" og "Sanyo PLV Z2" er to pænt gode projektorer...

har så læst en sammenligning af dem her: http://www.projectorcentral.com/sanyo_plv_z2_panasonic_pt_L5 00.htm

I den sammenligning siges det at "Panasonic PT AE500E" har en lille smule bedre billedfremvisningskvalitet, men også kun "lille bitte" end "Sanyo PLV Z2"

Så er det så at jeg kom til at tænke på, hvad skal man så vælge?

er "Panasonic PT AE500E's" billedkvalitet så meget bedre at det kan betale sig at ofre 3dB væk som "Sanyo PLV Z2" jo støjer lavere?

Som om at alle de overvejelser ikke var nok, så har i på det sidste også snakket om at den nye "Panasonic PT AE700" var værd at kigge på i stedet for de to andre ovennævnte. Det er så også godt nok, men jeg kan bare ikke rigtig finde noget information om den nye "Panasonic PT AE700" og derfor er jeg lidt i tvivl i forhold til denne.. måske i kunne give nogle links med info eller hvis at i selv havde noget information om den (i jeres hoveder ) godtages det selvfølgelig også.. det eneste jeg har kunnet finde om denne nye "Panasonic PT AE700" er en pris på den på www.tapeconnection.dk

Så altså hvilken af disse tre projektorer er bedst og hvorfor? nogle informationer om den nye "Panasonic PT AE700" ville være rart.

P.S. hvis i har links til nogle sider hvor der vises private hjemme-biografer frem vil jeg også gladeligt modtage dem

Til top Vis Jacob Lendager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob Lendager

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob.

Med risiko for at lyde lidt kort for hovedet, så prøv at bruge søge-funktionen . Der er skrevet oceaner af indlæg herinde, som med garanti vil give dig svar på mange af dine spørgsmål...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

Jacob Lendager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Okay har fundet ud af at Panasonic PT AE500E'en" ikke var den bedste alligevel... det er istedet "Sanyo PLV Z2" (af de to) da Panasonic'en havde et problem med et eller andet VB?

opdagede også lige denne artikel: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12985&P N=1 damn spændende læsning....

den artikel giver en et pænt godt billede af den nye Panasonic PT AE700...

i den artikel er der desuden et link til denne nyhed: http://www.projectorcentral.com/cedia_2004.htm og der får man et billede af at Sony har lavet en endnu bedre projektor end Panasonics i forvejen ret lovende PT AE700 nemlig en vis "Sony VPL-HS51"

hvad tror i? tror i den er bedre? syntes personligt at den ser en del mindre ud og forstår derfor ikke at den kan være så meget bedre .. Der står og at Sony VPL-HS51'eren vil have en støjfrekvens på 24dB.. Tror i på det?

Til top Vis Jacob Lendager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob Lendager

Jacob Lendager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Link til den efter sigende enormt fantasiske Sony VPL-HS51: http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-HS51.htm

ok hvilken er så mon bedst... Panasonic PT AE700 eller Sony VPL-HS51?

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Du kan læse lidt om VB (Vertical banding) på Roberts side: www.romabio.dk . Han er indehaver af en AE500...

Tror nu nok at HS51 vil give AE700 baghjul pga. bla. det store kontrastforhold, men et par tests skal blive spændende at læse i den nærmeste fremtid...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

Jacob Lendager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Damn lækker bio ham Robert har..

super designet...

kan godt se at billedet ikke er så flot på nogle af billederne med hans AE500, men i Monsters Inc. ser kvaliteten ok ud...

Hvis nu at i kunne anbefale en projektor til under 50.000 kr. hvilken ville så være den bedste..

fandt denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12886&P N=1 om en BenQ PE 8700+ (pæn dyr en)

Hvad er det der gør den så meget dyrere end f.eks. AE700? er billedet virkeligt så godt for de eneste forskelle jeg lige kan se med mit "amatør" øje (i denne sammenhæng) er at det er en DLP projektor, er sådan nogle generelt bedre eller hvad? kan også se at den støjer 30dB men det ser dem der har købt den ikke ud til at hæfte sig ved.... er 30dB acceptabelt eller er det for meget? er det noget man kan høre?

ellers.. den bedste projektor til under 50.000kr.?

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 24 September 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob

Før du bliver helt desillusioneret over AE500'eren og VB (vertical banding), vil jeg sige, at det efter min opfattelse ikke er helt så slemt, som nogle siger. Det er i hvert fald ikke noget, der ødelægger filmoplevelsen.

Når det så er sagt, kan det måske alligevel være værd at overveje AE700 fordi de forhåbentlig har fået has på VB og på grund af den bedre funktionalitet den har set i forhold til AE500 (især lensshift). Prisen på en AE700 lader nemlig til ikke at være så meget anderledes end den AE500 har været solgt til på det seneste, d.v.s. omkring 14.000 kr.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes