| Forfatter |
|
tasmomsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft en harmon kardon hk 675 hjemme til lytning spiller godt, men når jeg skruere over halv styrke lyder det ikke godt længere er det hvad man skal forvente til prisen eller findes der et bedre alternativ???
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
når jeg skruere over halv styrke
Relativt begreb: halv styrke. Hvis du driver forstærkeren over dens ydeevne (så den klipper), så skal det lyde dårligt. Har du sløve højttalere (lav driftseffekt) eller er du smådøv? Alle forstærkere kan tvinges over deres ydeevne, selv Krell og ML. Er du lydtryksfanatiker (halvdøv), så køb et sæt Cervin Vega og en PA-forstærker på omkring 2-300 watt. Smid lillesøster og hund ud, inden du "går i luften".
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får min H/K 675 amp i næste uge, og jeg skal glædeligt komme med noget feedback :)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til
halv er som sagt relativt, spørgsmålet er snarere hvilket lydtryk du spiller med? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad højttalere har du?
den leverer trods alt en del ampere, så du må da pine den temmeligt meget...??? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par B&W cdm7 nt højtaler spiller genial men diskanten kan blive lidt spids. Synes det er en god forstærker men da jeg ikke helt har forstand på det ville jeg bare vide om den er god nok til mine højtaler, og om en bedre forstærker ville lyde bedre.
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
og undskyld jeg var lidt langsom til at svare, det er lidt nyt for mig at bruge internettet.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok... umiddelbart burde forstærkeren kunne trække dem uden problemer, den spidse diskant kan du eliminerer ved at købe nogle kabler der er lidt mørkere i toppen.
hvor højt spiller du når det forvrænger?
du kan også resikerer at h7k bare ikke formår at presse mere ud, og så er eneste løsning en langt kraftigere forstærker, eller måske to effekttrin. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm...jeg havde forstærkeren oppe på halv styrke.... da den begyndte at lyde dårlig
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, men hvor højt spillede højttalerne så? kunne du holde ud at være i stuen?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
Er du lydtryksfanatiker (halvdøv), så køb et sæt Cervin Vega og en PA-forstærker på omkring 2-300 watt. Smid lillesøster og hund ud, inden du "går i luften".
|
|
|
 ...ja og helst en CV med 15'' bas i...så sker der noget
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
har et par B&W cdm7 nt højtaler som jeg er meget glad for og cervin vega er ikke lige min stil...
Acer skrev:
finn52 skrev:
|
Er du lydtryksfanatiker (halvdøv), så køb et sæt Cervin Vega og en PA-forstærker på omkring 2-300 watt. Smid lillesøster og hund ud, inden du "går i luften".
|
|
|
 ...ja og helst en CV med 15'' bas i...så sker der noget
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke købt forstærker endu skal først have solgt min surround forstærker en marantz sr 6200 før jeg kan få råd til en stereo forstærker som jeg ikke ved hvilke mærke bliver endnu...tak for linket til højtalerne de er sikkert gode til halbal men de er ikke lige mig jeg har højtaler cdm7 fra B&W
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beskrivelse: 2 x 75 Watt Vollverst?rker - Hochstrom: +- 75 A - Frequenzgang: 10 Hz - 170 kHz - diskrete Endstufen - Rauschabstand: 109 dB - Stromversorgung: 220 - 240 V / 50 Hz - Leistungsaufnahme: 345 W max - Abmessungen: 441 x 110 x 389 mm - Gewicht: 10,2 kg
B&W CDM 7NT - Technical Specifications
Description: 2½-way vented-box system Dimensions: Height: 950mm (37.4in) Width: 220mm (8.7in) Depth: 290mm (11.4in) Net Weight: 22kg / 48lb Frequency Response: 40Hz - 25kHz ± 3dB on reference axis Frequency Range: -6dB at 30Hz and 30kHz Sensitivity: 90dB spl (2.83V, 1m) Nominal Impedance: 8 ohms (minimum 4.6 ohms) Power Handling: 50 - 150W into 8 ohms on unclipped programme Drive Units: 1x 25mm (1in) metal dome high-frequency 1x 165mm (6.5in) woven Kevlar® cone bass/midrange 1x 165mm (6.5in) paper/Kevlar® cone bass Finish Cabinet: Real wood veneer, Cherrywood Crossover frequencies: 150Hz and 4kHz
Jeg kan ikke, selv med opøvelse af min vildeste fantasi, se hvad der skulle gøre, at denne amp. og disse højttalere, i kombination skulle lyde dårligt. Selv ved høje lydtryk. Måske skal du de på din lykilde (CD DVD Grammofon) En billig "HongKong DVD" ell. lign. kan være årsag til din dårlige diskant. Forbindelseskabler, hvad bruger du der? Højttalerkabler? Spiller du dårlige downloads fra nettet? osv osv
Forøvrigt er jeg hellerikke til Cerwin Vwga, kun til HiFi!
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan da godt være...har en mission dad5 cd afspiller med en sac5 full differential bistream converter den sidste del bruger jeg dog ikke og en afdæmnings plade af isoplat fra cyrus for bedre lyd. det kan evt være kablerne de er ikke de bedste på market.
hvilken forstærker og højtaler har du og hvilken musik lytter du til
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cayin 265 (2x 40W, kl.A), Music.-Fid. CD og converter og selvbyg-højttalere: 11" Focal Audiom bas, 6,5" Dynaudio mell., ScanSpeak ringradiator og Behringer bånddiskanter (120 / 3500 / 12000 Hz, 6dB / okt.). MIT højttalerkabler og interconnect. Og tonsvis af TWEAKS, først og fremmest jordforbindelse på elektronikken. Som du ser har jeg "kun" 40 watt til at drive mine højttalere, som ligger omkring 89-90 dB i følsomhed. Alligevel kan jeg spille HØJT og RENT i et lytterum på 26 m2.
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
woow jeg er imponeret så er det dig jeg skal snakke med når jeg skal opgradere mit system...har ikke ret meget forstand på hifi men går også efter den rene lyd..tror nok mine enheder minder lidt om dynaudios med hensyn til tweaks og jordforbindelse ved jeg slet ikke hvad du snakker om, men det lyder ret spænende kan du høre en mærkbar forskel? og er det nemt at gøre
finn52 skrev:
| Cayin 265 (2x 40W, kl.A), Music.-Fid. CD og converter og selvbyg-højttalere: 11" Focal Audiom bas, 6,5" Dynaudio mell., ScanSpeak ringradiator og Behringer bånddiskanter (120 / 3500 / 12000 Hz, 6dB / okt.). MIT højttalerkabler og interconnect. Og tonsvis af TWEAKS, først og fremmest jordforbindelse på elektronikken. Som du ser har jeg "kun" 40 watt til at drive mine højttalere, som ligger omkring 89-90 dB i følsomhed. Alligevel kan jeg spille HØJT og RENT i et lytterum på 26 m2. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået min nye Amp.. Jeg kan kune sige dette: Den spiller r*ven ud af bukserne på mine JBL LX2004 højtalere. Jeg tør ikke skrue mere end 1/3 op, og der spiller de helt uden det mindste forvrænging.
|
| Til top |
|
| |
tasmomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
| Så har jeg fået min nye Amp.. Jeg kan kune sige dette: Den spiller r*ven ud af bukserne på mine JBL LX2004 højtalere. Jeg tør ikke skrue mere end 1/3 op, og der spiller de helt uden det mindste forvrænging. |
|
|
forvrængning var heller ikke det jeg mente den spiller bare meget spids i diskanten iforhold til min gamle forstærker marantz som er mere blød i det også selvom man skruere op!
|
| Til top |
|
| |