| Forfatter |
|
HIFI-Geek Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at købe ovennævnte forstærker og højtalere. Men er det overkill med sådan en forstærker til højtalerne? og ville jeg kunne integrere dette system i mit eksisterende surround system uden at skulle skifte kabler imellem min surroundforstærker og NAD SilverlineS300 forstærkeren med hensyn til forbindelse til mine fronthøjtalere? __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kunne bruge nad s300 til effctforstærker til fronten __________________
min hjemme bio
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen Til!
det er ikke overkill.... de skal have rigtig godt med juice, gerne 500 watt.... du kan bare benytte main in på bagsiden... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det bare om min surroundforstærker har en såkaldt "main in" men kigger lige på sagen __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forresten nogen der ved hvor mange Watt 870SE yder? da jeg ikke kan finde en opgivelse inde på HIFIklubbens hjemmeside __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
870se "yder" ingenting det er kun aktive ht'ere de er forstærker i!tror du mener hvor meget de kan tåle?det kommer an på forstærkeren og dennes lydmæssige kvaliteter,med s 300 er der ingen problemer du kan som hovedregel spille så længe det lyder rent og klart(forstærkeren ikke forvrænger)et godt råd lad være med at stirre dig blind på watt tal
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
din surround forstærker skal have en "front out" hvis du skal tilslutte nad'en... hvad er det for en surround ting du har?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
en 870 skal have ca 500 watt at leve af, men en nad s300 leverer så rigeligt varen...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
870se "yder" ingenting det er kun aktive ht'ere de er forstærker i!tror du mener hvor meget de kan tåle?det kommer an på forstærkeren og dennes lydmæssige kvaliteter,med s 300 er der ingen problemer du kan som hovedregel spille så længe det lyder rent og klart(forstærkeren ikke forvrænger)et godt råd lad være med at stirre dig blind på watt tal Okay...er blot fordi at jeg måske et eller andet sted forsøger at sammenligne mine nuværende højtalere med de evt. nye i "effektstørrelse" så at sige...mine nuværende er nemlig opgivet til 220W
din surround forstærker skal have en "front out" hvis du skal tilslutte nad'en... hvad er det for en surround ting du har? Jamen kan se den har nogle såkaldt "Pre Out" udgange...går næsten ud fra det er dem du snakker om?
Surroundforstærkeren er en Onkyo TX-NR900E Integra...min lille stolthed __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte helt.....en anden grund til at jeg ville høre om nogle kunne fortælle mig hvor mange Watt 870'erne kunne klare var at mine nuværende højtalere ikke kan følge med min Surroundforstærker da de forvrænger når forstærkeren "rammer" de 80-85 i level (og der er altså et stykke vej op til de 100 ) og de er som sagt på 220W __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, hvis den har pre out til front ht kan du tilslutte dyret direkte.
grunden til opsangen med watt'ne er at det intet har med en højttaler at gøre, det er noget salgsgas opfundet af elgiganten og lign.
kvalitet kan ikke måles i watt. det eneste du skal være opmærksom på er følsomheden/driftseffekt'en, der helt ikke må være under 90 db, medmindre man har en kraftig forstærker...
altså, watt snakken siger intet reelt om en højttaler, men fortæller hvor kraftig en forstærker den som minimum skal bruge for at spille op til bal. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok nærmere din surround receiver som giver op før dine højttalere.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
opsangen kim?  prøver bare at forklare at watt ikke er noget man skal stirre sig blind på,jeg ved feks ikke hvor mange watt mine 804nautilus kan tåle,men jeg er også ligeglad.hifigeek hvis du skal bruge NAD'en til front hvorfor så ikke købe en ren effektforstærker?du kommer jo reelt til at betale for en forforstærker du ikke kommer til at bruge til noget,spild af penge kig på en NAD 250 silverline istedet eller kig på brugtmarkedet,det ville jeg gøre held og lykke med projektet.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
JAmen det lyder fornemt...dvs. at jeg kan koble S300 til min TX-NR900E direkte ved hjælp af pre out og så flytter mine fronthøjtaler tilslutninger fra TX-NR900E til S300 hvorved jeg har et "samlet integreret surround system igen"? Dvs, at min 900E formidler fronthøjtaler lyden til S300 imens den selv passer/feeder de resterende højtalere som jo er center, sub og baghøjtalere?
Ps. Hvad vil det så sige at brokoble nu jeg er igang med spørgsmålene?
__________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay...jamen hvor finder jeg NAD 250 Silverline da jeg ikke kan finde den inde på HIFI-klubbens hjemmeside
Nogle der kan NADs hjemmeside addresse? __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet s250 på HFs hjemmeside __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn...det er rigtigt ja....fokuserede totalt på Dot.Com  __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten så kan det vel ikke være min Surroundforstærker der "failer" med hensyn til at mine højtalere begynder at forvrænge omkring 85 i level da mine høltalere er 4ohms 220W og min surroundforstærker netop yder 220W ved 4ohm på fronthøjtalerne...så det er ikke kraften fra Surroundforstærkeren der fejler noget så det kan vel kun være højtalerne der ikke kan levere varen? __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er forstærkeren....
|
| Til top |
|
| |