| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venners forældre har en restaurant, og der vil de gerne kunne underholde gæsterne med andet, end en halvfuld guitarist/klaverspiller der alligevel ikke kan teksten ordentligt. derfor leder de efter en form for jukebox, hvor man kan lægge musikken ind på en harddisk, og spille musikken derfra. Der er ikke tale om en decideret computer, med winamp kørende i baggrunden. og de er heller ikke interesseret i en "rigtig" jukebox til cd'er.
Og da jeg ikke har hørt om sådan en maskine, så må jeg håbe på jeres hjælp. Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en? evt hvad den koster?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo lavede en på et tidspunkt, det samme gjorde Yamaha. Du må
nok igang med at surfe lidt rundt hos de store mærker og se hvad du
kan finde. De to modeller jeg kan huske kostede svjh omkring 8
-10000 så det er lidt pebret.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Affer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg ikke om de har anlæg i restaurenten i forvejen, men ville
en mp3 afspiller ikke kunne løse dette problem ?
__________________ Rasmus Lauritsen, Låsby
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel jeg har fundet dette anlæg på yamahas hjemmeside det ku måske være noget?.

MusicCAST Server
Dette er serverenheden i et YAMAHA MusicCast-anlæg, forenklet udtrykt kan vi kalde den en for en stor CD-skifter som rummer op til 1000 plader, afhængig af indstillinger, og kan distribuere sin musik ud trådløst. På harddisken som sidder monteret i denne enhed gemmer du dine plader og derfra kan du siden, helt uafhængig af hver andre afspille valgfrit nummer på valgfri klient (MCX-A10) eller direkte fra serveren. MusicCast-systemet understøtter op til 5 klienter trådløst, og op til 7 klienter hvis mindst to er tilsluttet serveren via kabel.
Læs mere på yamaha´s hjemmeside http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&idcat1=5
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn laver noget der vist hedder KIVOR så vidt jeg husker. Men det er sikkert også rimelig pebret...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Affer skrev:
nu ved jeg ikke om de har anlæg i restaurenten i forvejen, men ville en mp3 afspiller ikke kunne løse dette problem ?
|
|
|
I teorien, jo.. men KODA godkender svjv ikke mp3, da det er for nemt at distribuere videre. Restauranter m.fl. betaler jo KODA afgift for at få lov til at spille musik offentligt.
BioJensen: Den er jo perfekt.. mange tak, jeg vil fortælle det videre. Efter hvad jeg kunne se via google, så ligger den på ca 15-20.000kr.. og det synes jeg lyder meget retfærdigt for den maskine. Nu skal vi så bare finde en forhandler, mon ikke KT Radio kan være leveringsdygtig. Går udfra at der også skal være en dygtig mand til at se det op også.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyrus laver også noget lignende.
http://www.cyrus.dk/images/products/cyrus/Linkserver-m.jpg

L i n k s e r v e&nb sp;r
Digital wireless audio system
Linkserveren er en Cd-afspiller og harddisk-optager, der sammen med en eller flere Linkporte udgør et multirum-system ud over det sædvanlige. Lyden er naturligvis af samme høje standard som andre Cyrus-produkter, men så holder sammenlignerne også op. Linkserveren fungerer nemlig som en central server hvor man kan uploade al sin musik. Denne musik kan så blive afspillet af en Linkport, forbundet via et LAN-netværk, hvor som helst i hjemmet. Funktionerne er for talrige til at gå i dybden her, men hop ind på Cyrus's hjemmeside og bliv klogere.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Cyrus laver også noget lignende.
http://www.cyrus.dk/images/products/cyrus/Linkserver-m.jpg

L i n k s e r v e&am p;nb sp;r
Digital wireless audio system
Linkserveren er en Cd-afspiller og harddisk-optager, der sammen med en eller flere Linkporte udgør et multirum-system ud over det sædvanlige. Lyden er naturligvis af samme høje standard som andre Cyrus-produkter, men så holder sammenlignerne også op. Linkserveren fungerer nemlig som en central server hvor man kan uploade al sin musik. Denne musik kan så blive afspillet af en Linkport, forbundet via et LAN-netværk, hvor som helst i hjemmet. Funktionerne er for talrige til at gå i dybden her, men hop ind på Cyrus's hjemmeside og bliv klogere.
|
|
|
Takker.. den skal også med på listen..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan de ikke købe det system de havde på tequila bar?
ellers erindre jeg en artikel i privat computer om hvordan man med trykfølsom film kunne omdanne en alm. tft skræm og en pc med winamp til en fuldt dunktionel touchscreen jukebox __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
som du selv er inde på, så kan du tale med Michael, den erhversansvarlige i Kt.. men det viste du jo nok i forvejen __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
som du selv er inde på, så kan du tale med Michael, den erhversansvarlige i Kt.. men det viste du jo nok i forvejen |
|
|
regner også med at jeg vil besøge KT.. de forhandler jo både Cyrus og Yamaha, så mon ikke de kan lave noget fikst
|
| Til top |
|
| |