| Forfatter |
|
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle.
Jeg skal meget snart ud over have nyt anlæg!
Mit budget ligger på 25k-30k
og herunder skal indgå:
Receiver, fronterhøjtalere, center og baghøjtalere
Receiver ca 5k-7k
fronter ca 10k-12k
center 3k-4,5k
bag 4k-6k
Rummet er rimelig "mærkeligt"
Det er 6m x 3m, men er "næsten" delt i to. Det har tidligere været to værelser, hvor der har været en lille gang i mellem dem, hvor der så gik en dør ind til hvert værelse. Denne gang er her endnu, hvilket betyder at der er to døre indtil værelse. Det er meget svært at forklare og hvis der er en der lige kan forklare hvordan man lægger billeder ind kan jeg lige gøre det.
Det store og det hele er at jeg i grunden kun bruger halvdelen af værelset til "surround rum." Højtalerne bliver nødt til at stå temmelig tæt på væggen. Højst 25-30cm fra.
De højtalere jeg leder efter skal altså have forholdsvist "små" basenheder (6,5") så der ikke blvier for meget bulder. De skal også helst have porten fremad så de kan stå tæt på væggen.
De eneste højtalere jeg har fundet der kunne være aktuelle er dali suite 2,8, men ville i grunden godt have noget der er bedre... Synes ofte man får mere for pengene, hvis man går andre steder hen end hifiklubben - og 8k er også lige i underkanten da jeg er villig til at gå op til 12k.
Nogen der har et forslag til fronter der ville passe? de skal gerne indgå i en surround serie så jeg kan får center og baghøjtalere der passer til.
Så er der også receiveren. jeg har kigget på marantz 5400 OSE, NAD 753 (jeg har en NAD t533 dvd så det ville jo være optimalt, hvis man tænker lidt på designet, frygter dog lidt den susen nogen har oplevet med deres nad produkter) ellers kunne noget HK være aktuelt.
alle bud modtages med åbne arme...
Håber på noget vejledning for jeg er MEGET i vildrede...
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok forslå dig at du måske kiggede på noget system audio. de laver fremragende højtalere, du skal nok bare overveje en sub til.
har selv et sæt sa1550, og lige bestilt en SA520av som center. de spiller klart og har mange detaljer. men de ligger så lidt i underkanten af hvad du ville give, men prøv at kigge på deres side:
http://www.system-audio.dk/
men held og lykke med hvad du nu finder
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det første jeg vil råde til, som jeg og andre har gjort til andre i lignende tråde, er at smide pengene på brugtmarkedet. Du får SÅ meget mere valuta for pengene - ofte ting der er det dobbelte eller mere værd uden at have ret lang tid på bagen. Her er mulighederne lige pludseligt enorme!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan, som sædvanligt næsten, kun tilslutte mig ronin's kommentarer omkring brugt køb....
men: sørg for at dvd'en kan afspille cd i en ordentlig kvalitet.
en sub der går dybt, og måske også er hurtig, der er en cv sub til 3k på brugt markedet.
recieveren skal være god til stereo, men 7k kan du også komme langt.
husk der skal være pre-out til alle kanaler, det vil spare dig at skifte den ud på længere sigt... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
men vis det ikke skulle værer brugt kunne det her måske værer noget
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde lige overset du allerede har en 533... sorry  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med kabler?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. Tak for svarene.
Brugtmarkedet kunne være en mulighed, men det skulle foregå gennem en butik -da man nemt kan blive snydt hvis man køber privat.
Jeg er generelt ikke så vild med B&W lyd og som sagt ville det være bedst hvis de havde basporten fremad.
Jeg skal også have kabler med - så der ryger nok også nogle tusinde
Håber der er nogen der har forslag... Mange siger "købt brugt" - hvis ens erfaring er rimelig begrænset kan det være svært da markedet er så stort, men hvsi i falder over nogle gode brugt-tilbud må i meget gerne sige til.
På forhånd tak
mvh. Demo
p.s. nogen der ved hvordan man indrykker billeder?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVis du finder brugt grej hvorpå der foreligger original kvittering er der intet at være bange for. Tag ud og kig og lyt hos dem der har noget at byde på - du kan hurtigt se om det er behandlet pænt og ser ordentligt ud.
Ingen grund til at være skeptisk - man bliver som regel kun snydt hvis man VIL snydes. Der er trods alt mange penge at spare - du kunne jo ende op med en af de tidligere surround-monster-topmodeller, og det er et alternativ der vil noget! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også give Ronin og andre ret brugt marked er godt det er helt vild som hifi falder i pris taler af egen erfaring.  __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er som sagt også forholdvist åben - men ved jo stadig ikke hvad jeg skal gå efter? Det er her jeg virkeligt har brug for hjælp - hvis jeg endelig ved hvilket produkt jeg er på udkig efter så kan jeg begynde at gennemsøge brugtmarkedet. Hvis vi nu holder os til nye produkter har I så ikke nogle forslag?
|
| Til top |
|
| |
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.ja
du må jo bruge ørene det er det eneste råd jeg kan give dig.
held og lykke.
|
| Til top |
|
| |
Thomas.bk Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forslår et sæt DLS R 55 fra Tapeconnection.
Tapeconnection har ifølge rygtet dem snart på lager i nye finishes (ahorn og sort).
De koster 10K for et sæt.
Jeg køber selv et i ahorn snart hvis de kommer.
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kraftigt overvejet dls'erne, men er stadig lidt nervøs for, hvor følsomme de er overfor at stå tæt på væggen...... ville meget gerne se på nogle alternativer med basporten fremad... Og ja, jeg skal selvfølgelig ud og lytte, men vil meget gerne have feltet indsnævret en del da jeg ikke har bil....
|
| Til top |
|
| |
Thomas.bk Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne forslå B&W 602 eller 603 hvis det skal være en gulvhøjtaller til fronten.
Men 602'eren kan jeg varmt anbefale. Og så evt. bruge de sparede penge på en bedre surroundforstærker som har en habil stereo-gengivelse.
Det lader til kun at være B&W som har basport i fronten. Men hvis du finder en højtallere med basporten på bagsiden kan en sok/pude blive din bedste ven.
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas.bk skrev:
|
Det lader til kun at være B&W som har basport i fronten. Men hvis du finder en højtallere med basporten på bagsiden kan en sok/pude blive din bedste ven.
|
|
|
En sok pude? hvordan - skal den bare sættes ind så der lukkes for porten? gør det ikke mere skade end gavn? porten er der vel for en grund....?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er rigtig svært at råde dig til hvad der er bedst, om du skal købe brugt eller nyt.
Som du kan læse i nogle af de andre indlæg, så er der en stor mængde der siger: køb brugt. Jeg vil sige det samme. Jeg har købt 90 % af mit brugt, og har fået et anlæg med en nypris på ca. 100K til det buget som du har at gøre godt med.
Ingen tvivl om at du får MEGET mere på dine penge ved at købe brugt, og som Ronin skriver så er de netop udgået topmodeller til at finde på brugtmarkedet til rigtig fornuftige penge.
Men vigtigst af alt så er det kun dig og dine øre der kan afgøre hvad du syntes lyder godt, og designet skal jo også passe ind i stuen / værelset.
Held og lykke med jagten, og lad os endelig vide hvad det bliver til. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |