| Forfatter |
|
SilverShadow Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg står og skal ud og købe et surroundanlæg for første gang. Jeg har kigget lidt på den blå avis og har fundet et sæt B&W 604 s2 til 4295 kr.
Da det jo er en ældre model, har jeg ikke mulighed for at finde særlig mange informationer om den. Så hvad er forskellen på denne og 604 s3?
Højtalerne er ca 2½ år gammle og er i fin stand
Så mit spørgsmål lyder, ville det være fornuftigt at købe 604 s2?
Jeg takker på forhånd.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja vil sige jeps, fik at vide for 1/2 års tid siden at der ikke er den store forskel i lyden på s3 (som jeg kun har hørt for meeeeeeeget lang tid siden) og s4 modellerne, omend s4 modellerne er noget kønnere.....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
SilverShadow Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
S4?? mener du s2?
Har lige et spørgsmål til, nu når S2 er en ældre højtalere, vil man så godt kunne bruge de nye højtalere fra B&W sammen med S2'eren, nu tænker jeg mere på om det ville komme til at lyde mærkeligt, da det er ny og "gammel" teknologi man sætte sammen.
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sjældent at højtalerteknologien ændrer sig så hurtigt, højtalere er det der ofte kan betale sig og købe brugt.
sagt på en anden måde vis du vil bruge et par nye b&w ht'ere til bag ht er der ingen problemer i det. __________________
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg mener naturligvis s3 og s2... min fejl
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Multi-egern Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
er ikke sikker, men er forskellen ikke bare der er ALU mebran på bassen, på den nye model? eller er det en anden model jeg forveksler med??
__________________ alt under 150db er tøset!:D
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foreskellen er meget stor lydmæssigt mellem de 2 medeller. Den nye er klart mere åben i lyden samt en del mere kontrol i bassen. Desuden fremstår diskanten noget mere velopløst, og det hele hænger bedere sammen.
Men er du ude efter at spare penge så er 4295 Kr. jo et billig alternativ. Den gør det da også fint.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en del forskelle på S2 og S3. F.eks har S3 alu. membraner på basenhederne, derudover har S3 fået deres såkaldte flowport med de her små huller/uddybninger som på en golfbold. Mellemtonen har fået en spids støvhætte og diskanten ligner meget dem fra de dyre serier, dem med røret bagtil.
Alt det kan umiddelbart ses bare ved at sammenligne billeder, men jeg syntes dog alligevel at S3 spiller bedre end S2, når det så er sagt er det jo en udemærket pris du har fået på S2 i den blå avis ? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
martin1979 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej  Jeg har ét par velspillende B&W 604s2 til salg for 3500kr hvis det var noget?? Grunden til jeg sælger dem er at jeg ikke har plads til dem mere.. Mvh Martin  P.s. der kan indgå Nordost flatline MKII kabel i handlen hvis det evt. var noget..
|
| Til top |
|
| |