| Forfatter |
|
IceFujl Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Jeg har været på ud kig efter nogle højttalere som skal være på værelse, som så er en kælder (ca. 35 m²) hvor tre af væggene er af beton og gulvet dog er da lagt gulvtæppe på..
Jeg har set lidt på en par CV V-10f eller CV V-12F men vil det komme til at lyde godt i sådan et værelse..? eller er det lige meget?
Er der egentlig meget forskel på V-10F og V-12F ?
Evt. anbefal andre højttalere som skal ligge i samme prisklasse ca.., de skal bruges til fest osv.. må godt være lidt bas man kan hørere i dem :)
håber i kan hjælpe mig, vil vildt gerne have sådan nogen CV men ved sq ikke om der kommer til at lyde Vildt fedt hernede..
Mvh IceFujl
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen til!
hej fuji, et par af deres classic serie skulle være bedre, men du skal bruge en pænt kraftig forstærker fo at det kommer til at lyde ordentlæigt..
hvad er dit budget? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun råde dig til at få dæmpet rummet, i første omgang væggene! Vægtæpper, reoler (MED bøger!) - osse andre møbler, velpolstrede sofaer mv. Hvis du da ikke ligefrem vil gå efter et decideret projekt med at dæmpe med dæmpemateriale.
Problemet er, at hvis rummet har voldsom efterklang og flutterekkoer og anden ondskab - vil ingen højtaler have en chance for at levere en fornuftig lyd. 
|
| Til top |
|
| |
IceFujl Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
velkommen til!
hej fuji, et par af deres classic serie skulle være bedre, men du skal bruge en pænt kraftig forstærker fo at det kommer til at lyde ordentlæigt..
hvad er dit budget?
|
|
|
Okay men synes ikke de Classice højttalere er så vildt pæne :) vil gerne have nogen med lidt stil.. hvis det kan lad sig gøre... mit budget er max 3000 
min forstærker er på 5x80 Pioneer
mollecon skrev:
|
Jeg kan kun råde dig til at få dæmpet rummet, i første omgang væggene! Vægtæpper, reoler (MED bøger!) - osse andre møbler, velpolstrede sofaer mv. Hvis du da ikke ligefrem vil gå efter et decideret projekt med at dæmpe med dæmpemateriale.
Problemet er, at hvis rummet har voldsom efterklang og flutterekkoer og anden ondskab - vil ingen højtaler have en chance for at levere en fornuftig lyd. 
|
|
|
Okay ja må da indrømme at det ikke er bøger jeg har mest af.. men du mener det er bare med at fylde en masse derned på væggene osv..?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget i den retning, ja! Få ting ind der dæmper og bryder lydbølgerne i rummet - de må sevfølgelig ikke spærre for din udsigt til højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at være sikker, men jeg ville tro en ekstra forstærker (kraftiger) ville være godt til sådan nogen CW'er, ellers kan bassen blive "blød". Men det kraver at du har preout på din forstærker :)
|
| Til top |
|
| |
Jespertheil Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et par brugte CW DC12, de gode gamle.. Tror du vil syntes om dem..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah ja.. dc serien...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
IceFujl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også overvejet CLSC-12 lidt da jeg opdaget de også var i kirsebær er det noget der skulle overvejes istedet for v-12f..?
|
| Til top |
|
| |