| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal snarest købe mig ny (brugt) cd-afspiller.
Har tænkt mig at bruge omkring 5500,- (+/-)
Hvad er bedst til pengene? Jeg har overvejet Denon S10II og SCD555ES, men findes der bedre maskiner til prisen?
Jeg er ikke interesseret i oldgamle modificerede maskiner! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony X707ES, Sony XA7ES, Sony XA50ES..,.,
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke sony.. noget brugt.... noget cayin eller primare.. måske thule...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony CDP-X707ES kan sagtens gå an, men ellers er Denon DCD-S10 II et godt valg. Lækker maskine med multibit-teknik.....
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der dukker også Luxman D600/700 op med jævne mellemrum i dba.dk til omkring 6K, det er også et rigtigt godt køb.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan placere Opera Audio 2.2 sig i forholt til de andre? Dem er der jo et par stykker til salg af pt. til rimelige penge! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon S10 mk2 er et rigtigt godt valg, men mange af de mindre/ældre modeller kan nu godt moddes op på mindst samme niveau. Hvis man altså er til det med loddekolber.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget densen??? det kan dog godt være, at det er utopi at tro man kan få sådan noget grej til den pris, men alligevel...
eller arcam? ved ikke hvad du ellers har af grej, men arcam er meget musikalsk og generelt god stil
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
arcam.. ikke noget dårligt bud... eler en Rega Planet
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
|
Hvad med noget densen??? det kan dog godt være, at det er utopi at tro man kan få sådan noget grej til den pris, men alligevel...
eller arcam? ved ikke hvad du ellers har af grej, men arcam er meget musikalsk og generelt god stil
|
|
|
Nææ...det kan såmænd godt lade sig gøre en gang imellem på brugt markedet. Måske ikke til 5K, men i hvert fald til 6,5K, hvis man har lidt kræmmermentalitet i blodet.
Jeg ville slå koldt vand i blodet til der dukkede en BEAT 400, eller endnu bedre en BEAT 400+ (har selv en ), op på brugtmessen og Så slå poterne i dyret, thi det virker.
God jegt.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har overvejet at købe noget lidt billigere, og så vente til det helt rigtige tilbud dukker op (og til jeg får råd til det ulimative). Tror nu ikke det bliver Densen. Har ikke meget fidus til danskproducerede cd-afspillere længere. Kender ejere af både Thule og Holfi afspillere som har været plaget af (for) mange problemer!
Jeg har for nyligt anskaffet mig en Denon PMA S10II som i første omgang skal være ryggrad i systemet. Den bliver muligvis skiftet ud når jeg får indkøbt højtalere, cd og pladespiller og dermed har mere specifikke krav til forstærkeren.
Denon DCD S10II vil derfor være det oplagte valg... men jeg har ingen ambition om at holde mig til Denon, Har bare gode erfaringer med det! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten: Hvad må en Denon DCD S10II koste? Det er jo ved at være en 5-6 år gamle!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
5-6000 kr. er normalt prisen for en S10 II i god stand. En anden mulighed er da S.A.T. CDfix, som der vist er på brugtmarkedet af til så god en pris som 6500 kr. En glimrende maskine.....  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være opmærksom på at de lasere der sidder i mange af Denons cd-afspillere ikke har den bedste holdbarhed. En udskiftning kan godt koste op mod 2000 kr! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Jeg ville slå koldt vand i blodet til der dukkede en BEAT 400, eller endnu bedre en BEAT 400+ (har selv en ), op på brugtmessen og Så slå poterne i dyret, thi det virker. |
|
|
...Eller sæt en købs-annonce i køb/salg/bytte... Jeg gjorde dette og fik en B-400 tilbudt til 6000,-. Valgte dog at købe en B-400+ til en tusse ekstra...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
| Du skal være opmærksom på at de lasere der sidder i mange af Denons cd-afspillere ikke har den bedste holdbarhed. En udskiftning kan godt koste op mod 2000 kr! |
|
|
Jeg har selv haft Denon PMA S10 i flere år uden problemer. Den fik godt nok skiftet laseren efter en sodskade i lejligheden, men det kan man vist ikke bebrejde Denon 
Udskiftningen blev foretaget på Hifi-klubbens eget værksted, og selv om de fik at vide at den bare skulle have hele turen med rensning og udskift at hvad der måtte trænge (forsikringen skulle jo betale), beløb det sig kun i 1150kr. Det synes jeg faktisk ikke er værd at snakke om i vedligeholdelseudgifter på sådan en maskine. Den havde vel og mærke kørt 4 år uden problemer forinden!
Jeg ser det derfor ikke som et problem at en Denon skal have nyt øje en gang i mellem (hver 4. til 6. år)! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på en brugt NAD S500, ellers S500i. God spille til pengene.
|
| Til top |
|
| |