Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: mp3-afspiller og udgangseffekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg kigger på mp3-afspiller, og vil gerne ha en afspiller med en ordentlig udgangeffekt.
Kan jeg på en eller anden måde, finde ud af hvor meget eksempelt vis 13mw er?
Til top Vis GLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GLarsen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

hvorfor?

du tænker på så du kan spille højt i dine hovedtelefoner?

GLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Ja. Jeg vil have en afspiller der kan spille så højt som muligt.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Tag et kig paa Iriver's iFP-890, den har hele 18mw. Efter mit bud en af de bedste paa markedet, har lige koebt den. Spiller kanon, selv med de medfoelgende oereboeffer. Kan spille hoejere end jeg har brug for, og stadig spille rigtigt godt.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

godt nok smadre du dine ører.. men ellers vil jeg anbefale sehnheiser hovedtelefoner..... hvis det er spille højt du vil...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

godt nok smadre du dine ører.. men ellers vil jeg anbefale sehnheiser hovedtelefoner..... hvis det er spille højt du vil...

Det hjælper jo ikke meget hvis ikke der er noget udgangseffekt i afspilleren!

Jeg synes at kunne mindes en eller anden der postede en oversigt over de forskellige mp3-afspillere for et stykke tid siden, men jeg kan sgu ikke lige huske hvor den er henne - den burde kunne hjælpe lidt til!

GLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:

Tag et kig paa Iriver's iFP-890, den har hele 18mw. Efter mit bud en af de bedste paa markedet, har lige koebt den. Spiller kanon, selv med de medfoelgende oereboeffer. Kan spille hoejere end jeg har brug for, og stadig spille rigtigt godt.

Ja. Jeg har selv kigget ret meget på den, men har hørt at den har noget 'white noise'. Ved ikke lige hvad det er, men det skulle være noget der gælder for alle ifp-790. nu bruger ifp-890 samme chip, så jeg ved ikke om det samme problem gælder for den. Vil jeg lige prøve at undersøge. Det skulle være svært at høre når man benytter 32ohms og let at høre ved 16ohms. Nu har jeg nogle rimeligt dyre 16ohms høretelefoner som jeg gerne vil ha virker sammmen med.

Jeg har også kigget lide på harddisk afspiller, men er bange for at den går i stykker da jeg skal bruge den meget til når jeg går ture og cykler.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

GLarsen skrev:
Rasmus S skrev:

Ja. Jeg har selv kigget ret meget på den, men har hørt at den har noget 'white noise'. Ved ikke lige hvad det er, men det skulle være noget der gælder for alle ifp-790. nu bruger ifp-890 samme chip, så jeg ved ikke om det samme problem gælder for den. Vil jeg lige prøve at undersøge. Det skulle være svært at høre når man benytter 32ohms og let at høre ved 16ohms. Nu har jeg nogle rimeligt dyre 16ohms høretelefoner som jeg gerne vil ha virker sammmen med.

Jeg har også kigget lide på harddisk afspiller, men er bange for at den går i stykker da jeg skal bruge den meget til når jeg går ture og cykler.

Den eneste reelle måde at bedømme det på, er vel at tage ud og give de forskellige modeller et lyt. Der kan være skrevet så mange ting - positive som negative, og nogle folk evner jo mere end andre at kunne høre græsset gro.

Harddisk-afspilleren er ligeledes smart, men risikoen for et harddisk-nedbrud er jo altid til stede - sådan som det jo også er med en computer. Det er dog ikke hverdagskost, så det ville jeg ikke betænke mig helt vildt ved, og så er det jo trods alt kun musik der ligger derpå hvis uheldet skulle være ude.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes