Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 20:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ude af sync + baggrundsstøj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har købt en billig dvd-maskine, og et nyt 28" widescreen TV fra JVC. Min forstærker er en Sony og jeg har fem højttalere (mangler subwoofer)

Når jeg spiller DVD'er ryger de ret ofte ud af sync. Det er mit første problem.

Mit andet problem er at jeg kan høre baggrundsstøj fra baggrundskanalerne selvom jeg trykker AV over på ext. 2 hvor DVD'en sidder. Jeg har prøvet at skifte over til Ext. 1 og 3, men det gør ingen forskel. Hvis jeg finder en tom kanal, dvs. en kanal med blå skærm hvor TV'et ikke har indstillet noget via auto-indstilling, så høres der en summelyd når jeg slå over på A/V. Kun gennem min forstærker undgår jeg summe/baggrundslyd, men der ryger lyden til gengæld ud af sync! Så det må helt klart være noget med forbindelsen mellem DVD og forstærker. Kan DVD'en være så dårlig at det er pga. den at den ryger ud af sync?

Til top Vis kultfilmsdreng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kultfilmsdreng Besøg kultfilmsdreng's Websted

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen der kan svare på det her?
Til top Vis kultfilmsdreng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kultfilmsdreng Besøg kultfilmsdreng's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Hej kultfilmsdreng

At lyden ofte er ude af sync, skyldes din DVD-afspiller. Jeg har selv haft problemet, med en skod-afspiller, af mærket Scott. Den burde have heddet Skrott Når lyden kom ud af sync, kunne jeg sommetider løse problemet, ved at starte forfra på et kapitel, men det er jo ikke så fedt

Med hensyn til dit andet problem, er jeg ikke helt med på, hvordan tingene er sat sammen. Jeg går ud fra at din DVD, er forbundet til forstærkeren, ved hjælp af et coax eller optisk kabel. Er dit TV forbundet til forstærkeren, ved hjælp af et almindeligt phono-kabel?

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever noget ligende på den billige bilka afspiller vi har i soveværelset.

Jeg kan høre stemmer og lyde fra den tv-kanal fjernsynet stod på inden jeg skiftede over til dvd, og her hjælper det at skrue helt ned for fjernsynet. Måske det kan hjælpe dig også?

Det med at filmen ryger ud af sync er der nok ikke så meget at gøre ved udover det lille trick perejvind kommer med.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Med hensyn til dit andet problem, er jeg ikke helt med på, hvordan tingene er sat sammen. Jeg går ud fra at din DVD, er forbundet til forstærkeren, ved hjælp af et coax eller optisk kabel. Er dit TV forbundet til forstærkeren, ved hjælp af et almindeligt phono-kabel?

Den er forbundet til forstærkeren med et scart-stik der havde sådan to røde/hvid kabler stikkende ud, som jeg så tilslutter forstærkeren.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

kultfilmsdreng skrev:

Den er forbundet til forstærkeren med et scart-stik der havde sådan to røde/hvid kabler stikkende ud, som jeg så tilslutter forstærkeren.

OK, problemet er jo at scart-stikket bagpå dit TV, både kan fungere som ind- og ud-gang. Det (lyd)signal TV´et sender ud, bliver blandet med lyden fra DVD-spilleren. Jeg er ret sikker på at problemet kan løses, med en bedre DVD-afspiller, som afbryder lyden fra TV´et fuldstændigt.

Ellers kan du simpelthen nøjes med, kun at overføre videosignalet fra DVD til fjernsynet, og køre lyden direkte op i din forstærker. Du kan f.eks købe sådan en scart adapter, som på billedet. Den er meget billig, og på den skal du vælge "Input". Lyden kører du direkte op i din forstærker, ved hjælp af et phono-kabel. Brug et af de helt billige kabler, som du sikkert har liggende i forvejen, indtil du ser om du kan få det til at virke, som du gerne vil. Herefter kan du jo så købe et dyrere kabel, hvis du har lyst

Håber du får det til at funke.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes