| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Jeg har været til demonstration af projektore hvor lyden ikke fulgte billedet. Er det et generelt problem ved alle projektore, og hvilke skal jeg evt. undgå.
VH Frank
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du må være lidt mere specifik... Var lyden f.eks. foran eller bagefter billedet? Hvilken projektor/afspiller/billedprocessor osv blev anvendt?
Der er flere forskellige faktorer der kan skabe problemer med sync mellem lyd og billede - og de fleste har ikke med projektoren at gøre.
Jeg har f.eks. nogen gange hørt om at billige afspillere kan have problem med at synce lyd og billede på DVD´er med høj bitrate. Der kan også have været tale om at der har været en form for billedprocessor, f.eks. en scaler/deinterlacer mellem DVD´en og projektoren, og ikke alle er lige hurtige, så billedet kommer ud i den anden ende med en forsinkelse på et par frames. Det er så nogengange muligt/nødvendigt enten i form af en indbygget funktion i processoren eller en eller anden ekstern dims at forsinke lyden så den kommer ud i sync med billedet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvad det var for et setup, men det jeg gerne vil vide er om det er et generelt problem. eller vil jeg kunne købe en projektor til mellem 12-15000, hvor der ikke er problemer med synkroniseringen? evt. forslag til hvad jeg skal købe??
VH Frank
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du også skal købe surrounreceiver kunne du kigge efter modeller der har "master (eller global) audio delay". Det har bla. Mange af Yamahas og visntok også Harman Kardons modeller.
Jeg oplever det samme fænomen med min Samsung dvd, forbundet til Sony receiveren med digital coax og til Projektoren BenQ PE7800 med S-video kabel.
Jeg mistænker projektorens interne scaler/deinterlacer for at forårsage forsinkelsen. Det pudsige er, at det af og til når det er særlig slemt kan afhjælpes delvist ved at stoppe filmen og så starte den igen. Det kunne tyde på noget bøvl i dvd-afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
GTV 3,0 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde det samme problem.
Jeg fandt ud af at jeg sad og så NTSC DVD'er "reg 1"med min afspiller sat til PAL.
Når jeg skiftede til NTSC i opsætningen kørte teksterne og lyden perfekt.
Er det ikke noget med at en DVD ikke har helt den samme længde NTSC kontra PAL?
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
GTV 3,0 skrev:
Jeg havde det samme problem.
Jeg fandt ud af at jeg sad og så NTSC DVD'er "reg 1"med min afspiller sat til PAL.
Når jeg skiftede til NTSC i opsætningen kørte teksterne og lyden perfekt.
Er det ikke noget med at en DVD ikke har helt den samme længde NTSC kontra PAL? |
|
|
Jo, PAL udgaven vil have en kortere spilletid, da de er speeded up med 4%.... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort set alle nyere receivere/forstærkere har mulighed for audio delay
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
mange tak for alle svarene.
Vil det sige at jeg skal købe en ny reciver, da mit nuværende anlæg ikke har noget delay?
Frank.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Stort set alle nyere receivere/forstærkere har mulighed for audio delay |
|
|
Ok -jeg har bare ledt (med Google som min ven) efter sådanne receivere uden at finde ret mange. Det er åbenbart så almindeligt, at det kun er Yamaha der synes de er nødt til at nævne det i deres specs. Jeg kunne ihvertfald ikke finde det andre steder. Men jeg er da glad for at høre det, da min næste receiver gerne skulle have den feature.
Nu er du selvfølgelig klar over at jeg taler om global delay og ikke bare indbyrdes afstandskompensation mellem højttalerne, ikke?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
jdg1 skrev:
| Stort set alle nyere receivere/forstærkere har mulighed for audio delay |
|
|
Ok -jeg har bare ledt (med Google som min ven) efter sådanne receivere uden at finde ret mange. Det er åbenbart så almindeligt, at det kun er Yamaha der synes de er nødt til at nævne det i deres specs. Jeg kunne ihvertfald ikke finde det andre steder. Men jeg er da glad for at høre det, da min næste receiver gerne skulle have den feature. |
|
|
Alle de nye Marantz modeller har f.eks. denne feature. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|