| Forfatter |
|
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|

Tilmed nogen med erfaring med denne Tweak...? Så den anmæld her på siden. Med positiv resultat. Men det kunne være sjovt at høre om nogen har prøvet med den. Fordele - Udlæmper. Pris 37.49 £.
The CDi BLUE is a new and far more powerful Statmat for controlling static and other unwanted electronic fields and for correcting signal anomalies when playing Cds.. It comprises two Statmats working together at 90º to each other and on different sides of a blue polyester substrate of 0.1mm. The Statmat on top is a mirror image of the standard one below and is connected to the substrate at three equidistant points. The one below is connected at two points.
The greater mass of the CDi BLUE makes it much easier to handle, yet it is only 0.25mm thick and weighs just 1.8g. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
|

Tilmed nogen med erfaring med denne Tweak...? Så den anmæld her på siden. Med positiv resultat. Men det kunne være sjovt at høre om nogen har prøvet med den. Fordele - Udlæmper. Pris 37.49 £.
The CDi BLUE is a new and far more powerful Statmat for controlling static and other unwanted electronic fields and for correcting signal anomalies when playing Cds.. It comprises two Statmats working together at 90º to each other and on different sides of a blue polyester substrate of 0.1mm. The Statmat on top is a mirror image of the standard one below and is connected to the substrate at three equidistant points. The one below is connected at two points.
The greater mass of the CDi BLUE makes it much easier to handle, yet it is only 0.25mm thick and weighs just 1.8g.
|
|
|
Godaften Evolator.
Det er lidt svært at sige om det er en go dtweak eller ej. Jeg er selv indehaver af sådan en CDi BLUE og bruger den kun i begrænset omfang.
På nogle indspilninger er den fremragende, hvor den ligesom strammer bunden op, og gør det hele en smule nuanceret. Mellmtonen står kraftigere i billedet og der skabes en ro. Denne ro er i visse tilfælde ganske god, medens andre indspilninger direkte bliver ødelagt af brugen. Forstået på den måde, at dynamikken ligesom forsvinder og der bliver alt for roligt.
I mine øreren skal musikken være levende og engageret, så jeg ved ikke om den er anbefalelsesværdig. Om den er pengene værd er op til den enkelte at vurdere. Jeg ville bruge pengene på 3 stk. Cold Rays og smidde dem under spillen. Men det er blot min mening.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ku' vi tage denne tråd op igen. Der må være flere der har erfaringer med cdi blue. Har selv rigtig gode erfaringer med den. Mere ro i lydbiledet, mere nærvær og dynamik bl.a. Jeg bruger den konsekvent. Fik den demonstreret af det hedengangne "Lydgalleriet" Guldsmedegade i Århus. Indehaveren mente den var uundværlig og brugte den på forretningens dyreste anlæg (Gryphon elektronik og højtalere). Med placebo-princippet in mente - hvad mener I om denne tweak?
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batman
Jeg skal også have fat i en engang.
Så ikke lige hvad der skete under en demo, af en ny cdafspiller, men kunne tydligt høre forskellen. Troede faktisk først, at der, lynhurtigt, var skiftet til en anden afspiller...
MVH
|
| Til top |
|
| |
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender to der har købt. Begge var meget begejstrede over effekten, men ingen af dem bruger den længere. Kun ved særlige lejligheder, hvor de virkelig er gået i lyttemodus. Jeg har aldrig kunnet konstatere forskel, og jeg tror det samme reelt gør sig gældende for mine to venner.
Mener i øvrigt at have hørt at Activ Hifi i Esbjerg tilbyder at tage dem retur, såfremt kunden ikke er tilfreds. Det er dog kun et rygte.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revoc skrev:
|
Jeg kender to der har købt. Begge var meget begejstrede over effekten, men ingen af dem bruger den længere. Kun ved særlige lejligheder, hvor de virkelig er gået i lyttemodus. Jeg har aldrig kunnet konstatere forskel, og jeg tror det samme reelt gør sig gældende for mine to venner.
Mener i øvrigt at have hørt at Activ Hifi i Esbjerg tilbyder at tage dem retur, såfremt kunden ikke er tilfreds. Det er dog kun et rygte.
|
|
|
Okay, den kræver lidt opmærksomhed. Den skal jo placeres rigtigt, og man skal passe på ikke at krølle den. Skal efter lang tids brug puttes ind i en tyk bog for blive presset flad igen. Jeg kan godt forestille mig at lidt dovenskab gør at man ikke altid bruger den. Min største bekymring går på om den kan finde på at blive hængende inde i maskinen. Det er dog aldrig sket. Min ML390s reagerer på den mindste ujævnhed og nætger at sluge den hvis sådanne forekommer.
Hvis du har en cdi blue og tilfældigvis også har Tracy Chapman første plade (en rigtig hifi-demo-plade) så prøv f.eks. at lytte til nummeret "Shes got her Ticket" først uden og derefter med cdi blue.
|
| Til top |
|
| |
Carsten P Branchemedlem

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
John kan nogle ting!!!
CDi Blue er tredje generation af Statmat, oprindelig udviklet til brug på pladespiller og er i dag en del af Ringmat Support System til pladespiller - hvor også Statcap indgår - læs mere eller forhør nærmere.
Har været ude for enkelte CD / DVD afspillere hvor effekten var begrænset. Men som med de øvrige produkter fra Ringmat Developments (Domes, Spike Stoppers, Ringmat Feet etc), giver brugen af CDi Blue mere luft, afstand mellem instrumenter og større rum. Beskriver det ofte som, hvis man forestiller sig instrumenterne i lydbilledet trukket op med en blyant, ved brug af Statmat bliver omridset som trukket op af en tusch - mere defineret og bedre placeret i lydbilledet.
Årsagen til dette er, der i CD/DVD løbeværk dannes statisk elektricitet under afspilning. Dette reduceres med Statamat og dermed får laseren bedre "arbejdsvilkår".
Problemet med krøl var udtalt på mk. I & II versionerne. CDi Blue er faktisk dobbelt i forhold til disse og desuden afstivet med et tyndt (blåt) plastiklag. Bemærk. Hvis Du er ejer af en tidligere version, kan den nye erhverves til ombytningspris.
En pris i GBP var nævnt - den forhandles i Danmark til 395,- med "pengene-retur-hvis-det-ikke-virker-garanti".
Er forøvrigt en af de tidligere ejere af Lydgalleriet - og ja Adagio var bestemt éen af de CD'er, hvor det havde en effekt. Men også på en CD afspiller er det markant. __________________ Mvh
Carsten
www.activhifi.dk
www.activ-hifi.dk
|
| Til top |
|
| |