| Forfatter |
|
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er blevet lun på Samsungs DVD-HD945 DVD afspiller. Her er et par højdepunkter fra af specifikationerne:
- DivX
- DVD-Video
- DVD-Audio
- SACD
- Audio DV
- Pal Progressive Scan
- AC-3 Decoder
- MP3/WMA Decoder
- Faroudja DCDI Upscaling
- 1 x HDMI
- 1 x Component Out

Kort sagt, den afspiller praktisk talt alt og har HDMI udgang. Hos Pixmania skal de have ca 2100 kroner for sådan en fyr - det synes jeg lyder som et rigtig godt tilbud, omen jeg da vil foretrække at handle i Danmark.
Er der nogen der har erfaringer med denne DVD afspiller eller kan anbefale en dansk forhandler?
Venligst Bjarne
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke den er på markedet i DK endnu, men det ser ud til at være nært forestående.
Meget sjov hjemmeside, den der Pixmania
"DVD/DIVX/SACD-afspilleren er specielt designet til DVD-amatører"
Hvad er så lige dvd-amatører for noget?
(den danske side må være maskinoversat)
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
midknight Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en prosonic 903. Købte nemlig en i dag UDEN fjernbetjening og har købt en universal fjernbetjening. Jeg har forsøgt at ramme frekvensen uden held. Anden metode er at taste en 3cifret kode som ikke er listet. Der er vist 150 i alt men ikke prosonics. Sådan noget L***
HEELPPPPPPPPPPPPP!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
|
Hej
Jeg er blevet lun på Samsungs DVD-HD945 DVD afspiller. Her er et par højdepunkter fra af specifikationerne:
- DivX
- DVD-Video
- DVD-Audio
- SACD
- Audio DV
- Pal Progressive Scan
- AC-3 Decoder
- MP3/WMA Decoder
- Faroudja DCDI Upscaling
- 1 x HDMI
- 1 x Component Out

Kort sagt, den afspiller praktisk talt alt og har HDMI udgang. Hos Pixmania skal de have ca 2100 kroner for sådan en fyr - det synes jeg lyder som et rigtig godt tilbud, omen jeg da vil foretrække at handle i Danmark.
Er der nogen der har erfaringer med denne DVD afspiller eller kan anbefale en dansk forhandler?
Venligst Bjarne
|
|
|
Rimeligt barske specs til prisen, og umiddelbart ville jeg ikke vinke den af, da jeg faktisk tror at den kunne være ret god. Samsung har et par andre gode afspillere på hukommelsen, og de er bestemt på vej frem - og så er den jo heller ikke just grim!
Hvis ikke en søgning på nettet giver dig nogle danske sider, kunne jeg fristes til at sige at modellen er meget ny endnu - der går jo gerne lidt ekstra tid herhjemme! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
|
Jeg er blevet lun på Samsungs DVD-HD945 DVD afspiller. |
|
|
Jeg kan forstå du skal bruge en DVD-afspiller med HDMI udgang til den nye z3?
Punkt 1. Køb aldrig en dvd-afspiller uden at have set den i aktion først. Helst sammen med det dispaly du overvejer.
Punkt 2. Køb en Pioneer 668 
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Jeg tror ikke den er på markedet i DK endnu, men det ser ud til at være nært forestående.
|
|
|
Fortæl det til konen, hun gider snart ikke vente mere (jeg solgte alt vores gamle tv/video udstyr for en måned siden - men vi får da læst mange bøger ...
Vanderlay skrev:
"DVD/DIVX/SACD-afspilleren er specielt designet til DVD-amatører"
|
|
|
Ja det er himmelråbende intetsigende
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobywan skrev:
Hvad med en Denon DVD 1910 - den ligger i ca. det prisområde
Se den her
|
|
|
Den har jeg også overvejet. Denons DVD afspiller har dog fået meget blandede kommentarer med på vejen, og så vil jeg altså også gerne have HDMI udgang...
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
| [
Punkt 1. Køb aldrig en dvd-afspiller uden at have set den i aktion først. Helst sammen med det dispaly du overvejer.
|
|
|
Korrekt... En Pioneer 668? Jeg HAR brudt budgetrammen flere gange indtil nu, og køber jeg en DVD afspiller til 6.5K har jeg hverken råd til forstærker, højttalere eller kabler - og så er der jo ikke meget sjov ved det 
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke du selv har fundet det, ligger her på Samsungs svenske side noget info og en manual til 945:
http://www.samsung.com/se/products/dvd_players/dvd_players/d vd_hd945.asp
Det er ud til, at Pixmania tager fejl, når de skriver, at den bruger Faroudja DCDi upscaling, for ifølge Samsungs egen side er der tale om Zoran Vaddis 7 (som vist også Arcam bruger, hvis jeg ikke tager meget fejl). Til gengæld bruger dens lillebror dvd-745 (er tidligere set omtalt som 845) Faroudja, men den har til gengæld kun dvi og ikke hdmi.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
| Jeg er blevet lun på Samsungs DVD-HD945 DVD afspiller... |
|
|
Den lyder interessant som et alternativ til den noget billigere Yamakawa DVD 375, jeg har kig på, men som efter sigende kan have det vanskeligt med DVI ved kabeltræk på 8-10m elller mere.
Her står den til ca. 1700,- kr (England) http://www.samsung-superstore.co.uk/productDetails.asp?id=15 929
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utroligt billigt, men der står desværre også 'UK only' nederst på siden.
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Det er ud til, at Pixmania tager fejl, når de skriver, at den bruger Faroudja DCDi upscaling, for ifølge Samsungs egen side er der tale om Zoran Vaddis 7 (som vist også Arcam bruger, hvis jeg ikke tager meget fejl).
|
|
|
Dunno - I så fald er Pixmania i god tro, idet der på Samsungs engelske website står "Faroudja DCDI Upscaling" - og det samme gør sig gældende for forgængeren til 945, Samsungs DVD-HD935 ifølge Samsungs tyske website.
Hvad der er korrekt (og bedst) ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
netbjarne skrev:
|
Jeg er blevet lun på Samsungs DVD-HD945 DVD afspiller. |
|
|
|
|
|
Du skal ikke købe Pioneer 668, hvis det skal være en Pioneer skal det være 868, da den på HDMI udgangen kan køre ægte 720P som din Z3 kan, det kan 668 ikke kun 576P altså en ringere opløsning, de konverter der er i 868 er så suverene.
Men den nye samsung kan også køre ægte 720P, den ville jeg hellere vælge end Pioneer 668, har selv 668, og har lige set den nye samsung køre ægte 720P på en Z2, det så stinke fedt ud, så med mindre du vil ofre en herregård på 868, så køb samsungen. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Du skal ikke købe Pioneer 668, hvis det skal være en Pioneer skal det være 868, da den på HDMI udgangen kan køre ægte 720P som din Z3 kan, det kan 668 ikke kun 576P altså en ringere opløsning, de konverter der er i 868 er så suverene.
Men den nye samsung kan også køre ægte 720P, den ville jeg hellere vælge end Pioneer 668, har selv 668, og har lige set den nye samsung køre ægte 720P på en Z2, det så stinke fedt ud, så med mindre du vil ofre en herregård på 868, så køb samsungen.
|
|
|
Så vidt jeg har forstået skal der ske en opskalering af opløsnngen fra DVD-skivens 576 linier til 720 som projektoren kører? I så fald må der også sidde en opskaler i projektoren. Det er muligt (nok ret sandsynligt) at denne er bedre i 868 end i projetktoren, men jeg vil tro at den i projektoren (Z3) må være bedre end den der sidder i Samsungen.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope den i Samsung afspilleren er bedre end den der sidder i Z3.
Har set den, op mod scaleren i Z3 også.
Jeg skrev forkert der er ikke Z2 jeg har set den på det er Z3.
Der sidder ægte Faroudja DCDI Upscaling, i samsungen, og det sparker røv __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung 945
- Design:
Colour - Silver FLT Display - White LCD Front Panel Finish - Aluminium Front Power LED Indicator - Red
- Compatibility:
Disc Capacity - 1 Playable Formats: DivX DVD-Video DVD-Audio SACD DVD-R DVD-RW DVD+R DVD+RW SVCD/Picture CD/JPEG Disc Audio DV MP3 Multimode Pick Up Pal Progressive Scan
- Video:
Video DAC - 10 Bit Smooth Motion Scan and Slow
- Audio:
Audio D/A Converter - 192Khz/24 Bit AC-3 Decoder MP3/WMA Decoder
- Convenience:
DCDI Upscaling Moving Zoom Super Scan Playback EZ View Kodak Picture CD + JPEG Disc Viewer Instant Replay Instant Skip
- Remote Control:
Multi
- Connectivity:
1 x HDMI (DVI Adapter) 1 x Scart 1 x Component Out 1 x S-Video Out 1 x Composite Video 1 x Audio (L/R) 1 x Digital Audio Out __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Jeg skrev forkert der er ikke Z2 jeg har set den på det er Z3.
|
|
|
Ok, jeg rister min sag 
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.
Selv om der står Samsung, skal man ikke bare kasere den, den er for en gang skyld en ok maskine i sær til prisen. __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt denne pdf om afspileren på den franske side.
http://www.samsung.fr/_upload_5/EC_DOWNLOAD/0/000/355/134/DV D-HD945.pdf
Så vidt jeg kan se, kan den ikke sende 720p ud i 50hz. Lidt et minus ift. Yamakawa, men ellers ser det bestemt lovende ud.
J.M. Jarre, det du siger om Faroudja-scaleren tyder vel på, at det er den svenske og ikke den engelske Samsung-side, der tager fejl, når de skriver, at scaleren er Zoran Vaddis 7?
|
| Til top |
|
| |