| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for ideen.
Det er heldigvis ikke noget problem med en forstærker uden preamp. da selv kan svinge loddekolben og hente signalerne evt. på potentiometerne.
Nu er det bare sådan, at jeg har 2 stk. 15" bashøjttalere der skal samles til en supwoofer. Problemet er så, at jeg vil mangle et delefilter eller et diagram der kan samle stereosignalet og styre delefrekvensen. Så det er ikke en aktiv højttaler jeg leder efter, men mere muligheden for at tilslutte en supwoofer. Jeg har ikke tidligere set et diagram over et sådan delefilter.
Der er ingen problemer med, at sidehøjttalerene får fuldt bassignal, så de skal ikke være omfattet af et delefilter. Det er kun den ekstra bas til bunden, 80 Hz og ned jeg er interreseret i at tilføje.
En monoforstærker kan jeg godt selv bygge. Men det kunne jo være, at der findes en supwooferforstærker med indbygget delefilet og sammenkobling af stereosignalerne uden at man også er nød til at købe højttalerne.
Håber, at få lidt gode råd, selvom det nu ligeså meget er et byggeprojekt. Eller hvis nogen ligger inde med en aktiv supwoofer hvor højttalerne er stået af, kan jeg måske købe delefilteret og forstærkeren.
__________________ Hilsen Tommi
|