Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony XA2ES (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

hvordan er den som drev? har en god dac, men mangler et ordentligt drev, og der er jo en til salg for tiden..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Glem alt om xa2es witzel.Se om du kan faa fat i en xa20es eller xa30es.

MVH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Hejsa!

Glem alt om xa2es witzel.Se om du kan faa fat i en xa20es eller xa30es.

MVH

Hvad skulle forskellen være på dem du nævner, og hvad er ikke så godt ved 2ES?

Jeg bruger selv en 5ES fra ruderkonges tid, og den er bår dæjlig!

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hmmm!

Xa2es bruger ikke samme drev som xa20es xa30es xa50es xa7es.

MVH

Se evt billede paa hifi-link under marked.(xa2es)

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

XA2ES bruger samme drev som i de billigere QS-modeller, og er faktisk næsten en parodi på storebrødrene i ES-serien. Den vejer 3,7 kilo, og er meget spartansk konstrueret!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

ok XA2ES er droppet..

winter nævner noget med XA20ES .. der er en tilsalg for 1200.- er det ok?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Ja, 1200 kr. er ok for en XA20ES - løbeværket er klasser bedre end XA2ES. Det helt optimale havde været en XA30ES eller XA5ES - her har det lige fået det sidste nøk med bedre motor/drevmekanisme, men det koster selvfølgelig også en slat mere!

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Findes der ikke et eller andet sted hvor man kan se hvad drev og lasere der sidder i div. gamle cd slæder?

Der findes jo en masse gamle tanks derude som stadig kan gøre det onde ved de plastik drev som alle bruger nu om dage.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

DarkWing skrev:

Findes der ikke et eller andet sted hvor man kan se hvad drev og lasere der sidder i div. gamle cd slæder?

Der findes jo en masse gamle tanks derude som stadig kan gøre det onde ved de plastik drev som alle bruger nu om dage.

Tror ikke at der er en decideret oversigt derude, men du kan jo spørge herinde - vi har en helt flok store kapaciteter som ved en masse om det!

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Tror ikke at der er en decideret oversigt derude, men du kan jo spørge herinde - vi har en helt flok store kapaciteter som ved en masse om det!

Jeg ligger inde med en Sony CD X33ES. Er der nogen der kender drevkvaliteten på den maskine?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

X33ES´ løbeværk er forgængeren for Stable Lock-mekanismerne der blev introduceret i CDP-X339ES et par år senere. Selve drevet deler dog den fundamentale opbygning samt laser-kredsløbet som er styret med magnetimpulser. Selve digital-udgangen er dog nok knap så god da det ikke var det område der var mest fokus på dengang, og selve anti-jitter kredsløbet er heller ikke oppe i samme klasse som de nyere maskiner, så den vil være udemærket at starte ud med som drev, men på længere sigt ville jeg nok se mig om efter en anden - X33ES´eren har trods alt en del år på bagen (introduceret i 1989)

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

X33ES´ løbeværk er forgængeren for Stable Lock-mekanismerne der blev introduceret i CDP-X339ES et par år senere. Selve drevet deler dog den fundamentale opbygning samt laser-kredsløbet som er styret med magnetimpulser. Selve digital-udgangen er dog nok knap så god da det ikke var det område der var mest fokus på dengang, og selve anti-jitter kredsløbet er heller ikke oppe i samme klasse som de nyere maskiner, så den vil være udemærket at starte ud med som drev, men på længere sigt ville jeg nok se mig om efter en anden - X33ES´eren har trods alt en del år på bagen (introduceret i 1989)

Tak for det udfyldende svar, Ronin. Det var også mit indtryk, at den ikke var up to speed.

Jeg købte den faktisk lige da den blev introduceret i 1989, og den har spillet upåklageligt (og meget!!) i 14 år. Men nu er den altså på loftet.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Lad mig gætte - der har aldrig været noget galt med den?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

becker skrev:
Ronin skrev:

Tak for det udfyldende svar, Ronin. Det var også mit indtryk, at den ikke var up to speed.

Jeg købte den faktisk lige da den blev introduceret i 1989, og den har spillet upåklageligt (og meget!!) i 14 år. Men nu er den altså på loftet.

Det er jo imponerende.. 14år og uden fejl..

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Sony kan sgu lave det så det kan holde - ubestridelige facts.

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
DarkWing skrev:

Det jeg er ude efter at vide er hvad modeller der bruger KSS-151A laser, eller andre med magnet ophæng.

KSS-151A er jo desværre udgået af produktion, men mon ikke man kan opdrive en hvis uheldet skulle være ude? Hvis nogen har en til over må de gerne sige til.

Jeg har fået fingre i en denon dcd3520 med omtalte laser, som jeg er ved at sætte i stand. (trængte til en gang rens og smøring) Den læser fint brændte cder og copy protection. Har kun lyttet den op mod en 3560 (de bruges kun som drev) men her mangler den lige lidt krop, har dog mistanke om at det skyldes et skod internt digital kabel til spdif udgangen, som ikke findes i 3560. For mekanisk er de 100% ens og digital delen ser også ud til at være ens opbygget. Men der er rige muligheder for modifikationer. Man finder i hvert fald ikke noget i dag der er opbygget lige så massivt, måske lige bortset fra de største wadia og lign. til en ½ bondegård.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Nej - den har altid kørt som smurt.

Eneste problem har været, at den ikke kunne læse "Sleepyhead" med The Sandmen. Men efter at have byttet den skive 5 gange, fik jeg pengene igen!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

DarkWing skrev:
Ronin skrev:
DarkWing skrev:

Det jeg er ude efter at vide er hvad modeller der bruger KSS-151A laser, eller andre med magnet ophæng.

KSS-151A er jo desværre udgået af produktion, men mon ikke man kan opdrive en hvis uheldet skulle være ude? Hvis nogen har en til over må de gerne sige til.

Jeg har fået fingre i en denon dcd3520 med omtalte laser, som jeg er ved at sætte i stand. (trængte til en gang rens og smøring) Den læser fint brændte cder og copy protection. Har kun lyttet den op mod en 3560 (de bruges kun som drev) men her mangler den lige lidt krop, har dog mistanke om at det skyldes et skod internt digital kabel til spdif udgangen, som ikke findes i 3560. For mekanisk er de 100% ens og digital delen ser også ud til at være ens opbygget. Men der er rige muligheder for modifikationer. Man finder i hvert fald ikke noget i dag der er opbygget lige så massivt, måske lige bortset fra de største wadia og lign. til en ½ bondegård.

Hvis snakken går på KSS-151A laseren, er den ifølge en mail jeg fik fra AudioNord IKKE udgået, og han havde ikke kendskab til at den skulle udgå det næste lange stykke tid. Der kunne være en lille forhåbning om at Denon selv producerer den laser på licens, sådan som det er tilfældet med andre udgåede lasere fra Sony som idag bliver produceret andetsteds af dem der måtte have behov for dem! Jeg havde ingen problemer med at få en til min Denon DCD-S1.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

becker skrev:
Ronin skrev:

Nej - den har altid kørt som smurt.

Eneste problem har været, at den ikke kunne læse "Sleepyhead" med The Sandmen. Men efter at have byttet den skive 5 gange, fik jeg pengene igen!!!

Det er det jeg siger - det fungerer bare, det de laver!

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hej Witzel

Måske du skulle overveje en Teac vrds 10 eller 20, med det stabile og bundsolide drev.Købte selv en 20´er i perfekt stand for 2k.i dba.

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes