| Forfatter |
|
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil tro at Inox er OK,
generelt så er subben ikke så krævende ang signal kabler.
|
| Til top |
|
| |
Pink-Bear Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. Før havde jeg 2 højttalerkabler slået til sub'en og der kom utrolig meget effekt ud af den, synes jeg. Vil et subwooferkabel give lige så god forbindelse osv?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.cinemagic.dk
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear skrev:
| ok. Før havde jeg 2 højttalerkabler slået til sub'en og der kom utrolig meget effekt ud af den, synes jeg. Vil et subwooferkabel give lige så god forbindelse osv? |
|
|
Dvs. før har du kørt med den som en passiv sub. Hvis jeg forstår dig ret er det en aktiv du har kørt på denne måde, så når du får et subwoofer-kabel på, vil du bruge den indbyggede forstærker i subben - det vil give en hør/mærkbar forskel.
Profigold laver nogle fornuftige subwoofer-kabler til rimelige penge. www.profigold.com __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
milund Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge på biltema.dk under autostereo.
Her finder du nogle meget flotte kabler, til den halve pris. (men så står der også biltema på dem). Der er næppe den store forskel fra disse kabler og til dem du kan købe til overpris i en hifi-forretning.
|
| Til top |
|
| |
Pink-Bear Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Pink-Bear skrev:
| ok. Før havde jeg 2 højttalerkabler slået til sub'en og der kom utrolig meget effekt ud af den, synes jeg. Vil et subwooferkabel give lige så god forbindelse osv? |
|
|
Dvs. før har du kørt med den som en passiv sub. Hvis jeg forstår dig ret er det en aktiv du har kørt på denne måde, så når du får et subwoofer-kabel på, vil du bruge den indbyggede forstærker i subben - det vil give en hør/mærkbar forskel.
Profigold laver nogle fornuftige subwoofer-kabler til rimelige penge. www.profigold.com
|
|
|
Altså istedet for signal/subkabel havde jeg sat højttalerkabel mellem forstærkeren og min hifi-forstærker. Bliver den passiv af det? Den bevægede sig eller meget godt.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear:
Har du en indbygget forstærker i din sub? __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear skrev:
Ronin skrev:
Pink-Bear skrev:
|
|
Profigold laver nogle fornuftige subwoofer-kabler til rimelige penge. www.profigold.com
|
|
|
Altså istedet for signal/subkabel havde jeg sat højttalerkabel mellem forstærkeren og min hifi-forstærker. Bliver den passiv af det? Den bevægede sig eller meget godt.
|
|
|
Hvis subben er passiv menes at den ikke har indbygget forstærker og dermed er afhængig af signalet fra dine højttaler-terminaler.
Er den aktiv har den indbygget forstærker, og skal have signal fra en decideret subwoofer-udgang på din forstærker/receiver.
Er den passiv er det almindeligt højttalerkabel du skal smide på - der er intet decideret subwooferkabel til passive subwoofere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Pink-Bear Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja indbygget forstærker er ikke ordet 
400 watt rms 
I forvirrede mig lige der!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være en stor hjælp hvis du fortalte hvilken sub du har! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Pink-Bear Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phase Linear 10" enhed. Den har fået 4 ud af 5 stjerner i et eller andet kæmpe kæmpe bilstereoblad. Og jo den lyder meget godt selvom den står indenfor!!! Og den spiller dejlig fyldigt.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er stadig lidt i tvivl - har du bygget den som en sub med indbygget forstærker?
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
han har bygget en aktiv diy sub. såvidt jeg har forstået på chatten.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha, det var bare det der manglede at komme frem!  Så er det et subwoofer-kabel der skal til, såfremt at forstærkeren har udgangen hertil! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.cinemagic.dk sælger profigold til gode priser. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |