| Forfatter |
|
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil gerne have en subwoofer, der er et godt match til mine Dali Grand Diva fronthoejttalere. Med et godt match mener jeg at den skal vaere hurtig og praecis i bassen, saa jeg ogsaa kan bruge den til at spille musik med.
I Hifiklubben anbefalede de Dali Suite 1.2. Ved Audioconcept mente de, at jeg ville vaere rigtig godt tjent med en eller to Audio Pro Allroom subwoofere.
Hvad mener I er det bedste bud (inden for rimelighedens graenser)?
Mvh.
Kim (paa ferie i Holland :-) )
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke fint med bas i sådan i Diva? Hvis du mangler bas, vil jeg mere tro det er dit rum eller højtalernes placering der er gal. Jeg tror ikke du vil få et virkeligt godt resultat ved at benytte en sub, andet end til når du ser film (hvis du da nogensinde gør det). __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
en suite 1,5
eller noget ace bass 2 fra Audio pro __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerplaceringen var det første jeg ville arbejde med, og hvis endelig jeg skulle tilføje en sub eller to, ville valget nok falde på System Audios SE175 eller 200, netop fordi de er tilpas hurtige til at kunne følge med.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller audiovector msub sig
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode svar. De har faaet mig til at overveje tingene en ekstra gang. Der er godt med bas i Grand Diva'erne, men jeg kunne godt taenke mig en subwoofer naar jeg ser film - og saa vil jeg samtidig ogsaa kunne bruge den naar jeg hoerer musik.
Det er nogle gode forslag I kommer med, og det er nok op i de prisklasser jeg skal.
Kim Olsen:
Jeg kan se, at du foreslaar suite 1.5. Er den ikke langsommere end suite 1.2 da det jo er en 15 tommer enhed? Eller udlignes det af den kraftige forstaerker i suite 1.5? Suite 1.2 virker umiddelbart stor nok, men hvis den ikke er saa praecis kan det selvfoelgelig vaere lige meget...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener, uden at have lavet en egentlig test, at det udlignes.. men der findes en del subber som alternativ, og noget b&w 675 eller sa se200 er nok ikke at foragte.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Krabben Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror heller ikke at 1.5 eren er langsommere. Den vil tværtimod nok passe bedre til dine højttalere, fordi de i forvejen godt kan spille bas.
På den anden side bør du nok tage en ordentlig rundtur hos alle de seriøse, når du vil smide så mange penge til en sub.
Fornøjelsen vil så også være større 
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg maa ud og proeve tingene i virkeligheden.
Er der nogen af jer, der kender forskellen paa Dali SWA 15 og Dali Suite 1.5? Umiddelbart er specifikationerne temmelig ens... og saa kunne man jo finde en SWA 15 brugt og billig...
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at supplere op paa mit spoergsmaal saa har swa 15 faktisk en lidt kraftigere forstaerker, men vist ogsaa en anden enhed, saa vidt jeg kan laese mig til inde paa hifiklubbens hjemmeside. Jeg har hoert, at de har en tendens til at gaa i stykker. Er der nogen der har erfaringer med dette?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er en større forstærker og en anden enhed i s.1,5 hvis jeg husker korrekt...
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror hurtigt du vil blive træt af subben når du hører musik. Men til film vil den sikkert gøre det hele lidt federe 
Om det så er pengene værd, kommer jo an på hvor mange film du ser, og hvor vigtig basgengivelsen er for netop dig. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |