Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Brum - LC Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frits
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Kære alle sammen

Jeg har bygget og er meget glad for min LC Audio Zap 2.2SE. Dog har jeg et lille problem, som jeg gerne vil høre din mening om.

Stømforsyningen brummer rent fysisk/mekanisk - altså ikke gennem til højtalerne. Det kommer som en langsomt stigende knurren - som så knurrer 5 sekunder - hvorefter det klinger ud - stilhed nogle sekunder - og så kommer denne knurren igen. Alså nærmest en bølge. Det er ikke særlig kraftigt og ikke hørbart når der spilles. Men alligevel irriterende hvis den er standby mens man ser noget på TV.

Traffoen er en stor ældre sag - ringkerne - på 500VA, som jeg har viklet nogle vindinger af for at få den rette spændig og lytterne er et par ældre 20.000 uF/63V. Den er spændt fast med skive og gummimellemlag.

Jeg kan fint sende et billede af den, hvis det hjælper. Tilføj foto her på siden kan jeg ikke rigtig bruge.

Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hej Frits,

Det kunne lyde til du har brug for et dc filter, som blandt andet findes i de fleste netstøj filtre. Det kan for det meste fjerne mekanisk støj fra trafoer. Du skal også sikre dig at efter du har viklet noget af din trafo, at viklingerne stadig ligger stramt omkring trafokernen.

Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes