| Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo helt vildt, den ny Sony HS51 skulle ha et kontrast forhold på 1:6000. Jeg må indrømme at jeg er meget skeptisk, det virker simpelthen som for stort et spring på kun en generation. Og hvis det er rigtigt hvorfor så bøvle med den dyrere og mere komplekse DLP teknik.
Hvad tror I, og er der nogen der har læst en anmeldelse?
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er go'nok, foruden de tre LCD paneler sidder der et ekstra panel, med det formål at hjælpe med til at lukke 100% for lyset, så sort bliver Sort.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Projectorcentrals rapport fra CEDIA, hvor de har set den i praksis, stiller de sig også en anelse skeptiske over for, om det nu faktisk er 6000:1, men de siger, at dens kontrast i hvert fald kan sammenlignes med gode dlp-projektorer med kontrast mellem 2000:1 og 3000:1
http://www.projectorcentral.com/cedia_2004.htm
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo nok ingen vej uden om at se dyret. Bare det nu ikke bliver "nødvendigt" at udskifte min BenQ8700+, den har jo trods alt kun kørt 200 timer.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
|
Der er jo nok ingen vej uden om at se dyret. Bare det nu ikke bliver "nødvendigt" at udskifte min BenQ8700+, den har jo trods alt kun kørt 200 timer.
Oliver
|
|
|
Jeg tror du fortsat lever fint uden vertical banding, døde pixels, favepaneler der ældes uens og andre LCD-velsignelser.
Hilsen En anden glad BenQ-ejer
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
| Den er go'nok, foruden de tre LCD paneler sidder der et ekstra panel, med det formål at hjælpe med til at lukke 100% for lyset, så sort bliver Sort. |
|
|
Såvidt jeg har kunnet læse, er der ikke et ekstra LCD panel, men derimod variabel blænde (iris), der gør det muligt, at opnå det gode kontrastforhold. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist rigtigt, men såvidt jeg har forstået er det på en noget mere avanceret måde end de irisblænder, der sidder i andre lcd-projektorer, altså således, at det virker som en form for panel (men ikke et LCD-panel). Eller er det misforstået?
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har den fået drøje hug med hensyn til billedekvaliteten.
Men sådan er det jo.
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt, at der i starten var tvivl om hvordan Sony kunne opnå 6000:1 med LCD - mange gættede på, at de brugte et fjerde panel i HS50'eren. Teknologien med at bruge et 4 panel er 100% solid og giver i teorien netop væsentligt øget kontrast og bedre sortniveau, så 'sammenblandingen' er fuldt forståelig. 4 panels LCD-projektorer kommer vi nok til at se mere til i den nære fremtid, forhåbentligt med kontrastspecs på >10.000:1 og ægte dybt sortniveau (CRT).
Iris-teknologien er en mere simpel og mindre dyr løsning, hvormed man kan forøge full on/off kontrasten betydeligt på en LCD-projektor. Dvs i meget lyse scener er iris'en helt åben og lader lampen farve lærredet med meget vibrante klare farver. I meget mørke scener lukker iris'en til (variabelt efter indholdet der vises) hvormed et dybere sortniveau kan opnåes (end i tilsvarende lyse scener). Teoretisk er der intet til hinder for, at en velbygget variabel iris-konstruktion kan fungere upåklageligt og levere et meget kontrastrigt billede og de observationer folk har gjort med HS50 indtil videre, lader til at bekræfte dette. Man skal dog huske på, at det er Full On/Off kontrasten der nyder bedst af iris-teknologi - ANSI kontrast (både lyse og mørke segmenter i billedet samtidigt) vil nok kun være en smule bedre end forgængeren HS20. Her vil de gode DLP'ere formodentligt stadig kunne overgå den nye generation af LCDmaskiner med iristeknologi.
Men ingen tvivl om, at udviklingen lige for tiden går stærkest med LCD. Texas Instruments skal til at tage sig sammen nu hvor LCD marcherer imod 1920*1080 + 10.000:1/'ægte' sort, ellers kan det godt se lidt sort ud for dem. Hansken er kastet.
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
på avsforum snakker de om, at specs skulle være særdeles over optimistiske på den Sony.
En nævnte, at de nok havde konkluderet at deres nye teknologi kunne reducere lyset til en 1/5 og dermed ganger kontrat rating med 5. Så 1200:1 bliver til 6000:1....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
outofsync skrev:
|
Desværre har den fået drøje hug med hensyn til billedekvaliteten.
Men sådan er det jo.
Nicholas
|
|
|
Jeg har indtil videre kun læst om, at dens billedkvalitet skulle være mere end fremragende. Kan du ikke linke til det sted Nicholas, hvor du har dine info. fra ?
Lars
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du fortsat lever fint uden vertical banding, døde pixels, favepaneler der ældes uens og andre LCD-velsignelser.
Hilsen En anden glad BenQ-ejer
Hej. Ja, og så glæde dig over defekte spejle, høj hvinen,ukorrekt farve på billedet, rainbows, og andre DLP-velsignelser. Dette er lige så unuanceret som det du skrev, jeg har haft både DLP og LCD, og de har begge svagheder og fordele. Da jeg købte projektor sidste gang, var det efter en projektordemo hos TC, hvor de vidste mange forskellige projektor til et indbudt publikum, og samtlige DLP maskiner blev fravalgt efter første runde, mens der var 4 forskellige LCD frabrikater som folk ville se igen og igen. Og så vidt jeg ved solgte de kun LCD projektor til den omtalte demo. Personligt syntes jeg er der er masser af super gode DLP projektor, men der altså også masser af super gode LCD projektor. Der ikke kun sort og hvidt i den branche, folk vælger ud fra forskellige behov, og ud fra det man selv syntes giver det bedste billede. Mvh Ib Sørensen
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men dog - Den svidende ironi var ellers skåret ud i pap ved min 'enøjethed'. Alligevel gik den vist hen over hovedet på dig. Det var bare ment som en støttende kommentar til en potentiel renegat.
Du har naturligvis ret at tingene er nuancerede, men når man nu en gang (som Oligru og jeg) har valgt at smide en masse penge efter skidtet med de nødvendige kompromisser man er nødt til at indgå, er det meget rart at fokusere på de positive sider ved den teknologi, man har valgt. 'Næst efter egen lykke er andres ulykke ikke at foragte.'
Og sandt er et også at der ikke kun er sort og hvidt i branchen - især ikke i LCD-branchen, hvor man med lidt held har mørkegråt og hvidt (hrrrmffniiis!) Men det ser ud til at lysne - eller snarere mørkne - med den nye Sony.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg mente det nu også ironisk, som du sikkert kan læse ud af teksten, hvis du giver det en chance mere. Men en ting er vigtigt for mig, at man er open over for alle systemer, uanset hvad man selv har hjemme i stuen, når man skal råde folk der skal til at købe projektor for første gang. Jeg råder altid dem altid til at aflægge et besøg hos en forhandler med et stort udvalg, og så vælge det der passer ens øjne og pengepung bedst. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha - Den må jeg så tage på mig. Det viser bare hvor svært det er at få nuancerne i sproget med på skrift.
Alt i alt er jeg helt enig med dig, og jeg brugte skam også lang tid på at komme til at se en del forskellige projektorer, inden jeg besluttede mig.
Derfor kunne de billigere 2x farvehjulshastighed DLP'er slet ikke være med. Der var regnbuerne uudholdelige. Andre kan finde dem uudholdelige på en projektor som min, så det er vigtigt at man sætter sig lidt ind i stoffet først og derefter gå ud og opleve tingene ved selvsyn.
For mig var det afgørende med et godt sortniveau og en efter min opfattelse tillidsvækkende teknologi (Jeg bryder mig f.eks. ikke om tanken om eller synet af 'panel misalignment'). Til prisen, ca. 16.000,- fik jeg en projektor som er konkurrencedygtig med projektorer (IF 5700) som sælges for nær det dobbelte i butikkerne herhjemme.
Det handler så ikke meget om Sony'en, men vigtigt nok at få glattet ud.
Boye
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars37 og outofsync, hvor har I læst om HS50 - vil nemlig også gerne lure noget mere info...
På forhånd tak. __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R,
Sony projektoren bliver bl.a. anmeldt på Projektor centralen, i en af de nærmeste uger. Så du kan evt. kigge forbi der med mellemrum.
Otto fra Tapeconnection(skriver jævnligt herinde), har vist også planer om at skrive et par ord om den.
Så der skulle altså være mulighed for at høre nærmere om den, inden for kort tid.
PS: Du kan også tage et kig hos AVS-Forum hvor der er oprettet en tråd til at diskutere denne pj.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge brugere på AVS-forum har et amerikansk blad målt HS51 til meget tæt på 6000:1: http://shorterlink.com/?R13Y5B.
Jeg får den forhåbentligt (endelig!) mellem fingrene i denne uge... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Dan Wulf Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ OTTO
Vil du ikke nok skrive så snart du ved mere. Jeg må indrømme at trods min meget nyindkøbte BenQ8700+ er jeg som et lille barn efter at få fingrene i den (hvis den er så god som det lyder til )
Hvis alt hvad man kan læse indtil videre er sandt, lyder den som en kombination af alle de bedste dyder fra de andre gode maskiner.
CR som en god (eller bedre en) DLP
Støjsvag som en LCD
Lensshift som Sanyo
Short range objektiv
Nydeligt design
Og så er det jo en SONY hvilket jeg personligt er en succer for
Oliver
|
| Til top |
|
| |