Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DVI out virker ikke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej Forum
Jeg har et GeForce FX5500 med vga, dvi og Svideo udgange. Mit problem er at jeg ikke kan få DVI udgangen til at virke og da jeg meget gerne vil have tilsluttet mit plasma via denne er det jo lidt af et problem.

Jeg har prøvet at starte op både med plasma og monitor (LCD med VGA) og kun med plasma, og jeg har ingenting sat i SVideo udgangen (har hørt at kortet kun kan virke med to tilsluttete apparater) men lige lidt sker der. Det "underlige" er at jeg ikke i XP kan finde noget som helst der indikerer en DVI udgang. Og når jeg højreklikker på skrivebordet kommer muligheden "NVida analog display settings" frem. Nogle her der har en idé til hvad der kan være galt? Har aldrig leget med DVI før nemlig.

VH Claus
Til top Vis claus64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus64

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Har du installeret grafikkort driver?? Du skulle gerne kunne højreklikke på skrivebordet>egenskaber>indstillinger>avanceret> skærme>her skulle der være en mulighed for at tænde for din skærm nr. 2.

2 skærme kan godt give lidt problemer men med tiden skal det nok lykkes....du skal også tage stilling til om du vil have 2 ens skærmbilleder eller kører med primær og sekundær skærm. Du kan vist endda downloade et program fra skærmkortets producents hjemmeside som giver dig nogle muligheder for at styre flere forskellige skriveborde.

Jeg har selv ATI kort og det kører perfekt med VGA+DVI out, jeg har en touchscreen på den ene udgang til at betjene htpc'en med og LCD skærmen på dvi'en. God fornøjelse

Klaus

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Ja jeg har afinstalleret, og installeret de nyeste drivere, har naturligvis også været inde i de avancerede indstillinger osv. Lige lidt hjælper det! Den vil kun "se" min VGA monitor, og et CRT TV (også selvom der ikke har været noget stik sat til SVIDEO udgangen fra jeg afinstalledere driveren til jeg installerede dem igen). Men stadigvæk, er der intet i min software der indikerer at den kan spytte DVI ud... Meget mystisk og hjælp modtages stadigvæk :)

Nå ja, har hørt et rygte om at GeForce kortene kun kan spytte to signaler ud samtidig, og at kortene nogle gange "tror" der stadigvæk er sat et TV og en VGA monitor til. Spørgsmålet er bare hvordan man får kortet "nulstillet"? Det var netop det jeg prøvede med at afinstallere driverene og har også haft strømmen ude af min PC. Skal kortet evt helt ud af maskinen (fysisk) og ind igen?

Claus

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Og her er forresten hvad jeg har fundet :

When connecting the DVI-I
output, the S-Video will be rendered inactive due to the fact that these
connections share RAMDAC memory addresses on the video card. Only two
configurations can be used with this particular setup: one CRT monitor
(DB15) and one TV (S-Video), or one CRT Monitor (DB15) and one LCD (DVI-I or
DB15 with DVI to VGA adapter).

Nu spørger jeg så, måske lidt dumt... Kan det lade sig gøre at køre LCD skærm via VGA og plasma TV via DVI på samme tid?

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Der står at du godt kan kører det setop du har tænkt dig, jeg tror at der er slået det til der "Force tv out" som man nogle gange skal anvende ved nogle fjernsyn. Prøv lige og se om du kan finde det nogen steder under "anvanceret>skærme>tv"men det er korrekt at der ikke kan sluttes 3 enheder til, men kun 2 som du jo også ønsker.
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej Klabo,
Mange tak for hjælpen foreløbig. Du har nok ret, men jeg læste bare ovenstående "CRT-monitor" som værende en decideret "billedrørs"-skærm og ikke en LCD :) Min fejl.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes