Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Micro Seiki arm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lassemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Har fornyligt anskaffet en Micro Seiki DQX 500 med - vist nok - en MA-500 arm. Spillen fungerer fortrinligt, dog tror jeg, der mangler et eller andet på armen. På billedet kan I se et arrangement, som på mange måder ligner noget til et snoretræk a´la det anti-skating system Thorens havde på nogle arme for en snes år siden. Kan nogle af alle Jer vise hoveder hjælpe mig med, hvad der evt. mangler her??
Til top Vis lassemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassemand

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Først: Få lige det billede til at fylde lidt mindre.

Dernæst. Det er ikke en MA505.
Den ser således ud:

Måske du kan finde noget der ligner bedre på i galleriet på http://www.vinylengine.com

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

lassemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Al begyndelse er svær Willmann, især med grafik. Og så skrev jeg i øvrigt MA-500.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

lassemand skrev:
Al begyndelse er svær Willmann, især med grafik.

Jep. Men prøv alligevel. Det er ret svært at se hele beskeden uden vandret scroll. (medmindre man lige har opløsning på 1600x1200 pixels. Det har jeg altså ikke lige her.)

Ellers skrig højt. Der er nok nogen, inkl. mig, der kan hjælpe.

Citér:

Og så skrev jeg i øvrigt MA-500.

Det gjorde du da også. Den ligger ikke vinylengine. http://www.my-micro.de/ svarer rigtig dårligt lige nu, men der er en chance for at han har et billede af den.

Du kan også prøve at skrive til Ole hos HIFI4YOU i Esbjerg. Han har en masse Micro ting liggende, og ved en masse om dem.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hej !

Skift armen ud til en http://www.nakedresource.com/phpBB2/album_page.php?pic_id=17 65 vis du kan, Micro Seiki arme har et lille problem at deres lejer er løse, har selv haft Micro Seiki RX 1500 med arm MA505 den arm var der slør i lejerne, skiftede så til en SME 12" med Audio Note sølv det var guf.

Her er et mindre billed

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Nå men så må jeg jo prøve!

Så hudt jeg visker, så var antiskating indbygget i det vandrette leje på MA500 armen. Det var i øvrigt efter min hukommer den arm, som sad på DQX500 el. lign.

Nå men den pind der sidder der er til at udbalancere armen i det tværgående plan. Der findes altså et lod til den.
Det skal bruges, såfremt man anvender et S formet armrør, som IKKE er i ballance omkring den langsgående akse - do I make myself clear?
Alt efter hvor tung PU du så monterer, skal loddet flyttes.
Virkningen af denne udbalancering ses, når man f.eks. bruger liften. Står den forkert, vil armen bevæge sig ind - eller udad under nedsænkning el. opløftning.
Ligeså vil nålen ikke lande det samme sted, hvis du får den til at hoppe i rillen.

Jeg kan ikke huske hvad den justering hedder, men det må vel være en ret præcis fastlæggelse af tyngdepunktet for hele systemet.
Antiskating ville i øvrigt sidde på den anden side af armen.

MA505 armen har ikke denne justering eftersom den ikke skal bruge den. 505 er nemlig dynamisk udbalanceret og får derfor nåletrykket lagt på med fjeder.
Det er faktisk først når du forskyder ligevægtspuktet fremad i forhold til omdrejningspunktet, at du får denneher tværgående kraft. Så derfor skal 505 ikke bruge den justering, ej heller når den kører med S rør.

Der er sikkert en ingeniør herinde, der kan kortlægge vektorerne i de kræfter der påvirker armen, når den er ude af balance.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

lassemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Stor tak til Jer alle - også Svend - der i en pm ledte mig på samme spor som Professor von Kubik. Som jeg læser det toptunede indlæg, har loddet kun betydning, hvis jeg skifter røret til et s-formet, oder húr was? Under alle omstændigheder synes jeg den fungerer udmærket uden .

mvh lasse

Oste
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved har alle 505'erne undtagen MKIII den samme justeringsvægt udfra cntrum - se evt. my-micro.de.

Kan nogen iøvrigt sige hvilken model dette er? Hvordan er den ift MA-707? Og fås der et lige rør til den?

Til top Vis Oste's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oste

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes