Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til sub. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Jeg er nybegynder og vil gerne bygge en sub. Jeg har fra tidligere to stk. seas 10" liggende, som jeg har tænkt mig at bruge. Da jeg har besluttet mig for at det skal være en aktiv sub, har jeg købt en Hypex HS130. Jeg har også en 19mm MDF-plade, bordrundsav og trælim stående, så det er egentligt bare at komme i gang. Jeg havde først bestemt mig for, at det skulle være en lukket kasse, de sad i, men jeg er kommet i tvivl. Hvor stor forskel er der på hvor dybt de spiller i et lukket kabinet og i et basrefleks kabinet? Subben skal bruges meget alsidigt, både til film og til at høre musik (mest rock).

Jeg kender ikke de præcise data på enhederne, men jeg har skrevet til SEAS og fået følgende svar:

Vi har aldri gitt ut datablad for H274 som er lik CA25RE4 H250 men med magnetsystem og spole fra EA25FEX H157.

Du finner datablad for disse under Vintage på våre nettsider.

Jeg håper dette kan være til hjelp, for vi har dessverre ikke mer detaljerte data.

Med vennlig hilsen,

SEAS Fabrikker A/S

Bjørn Børja

Chief Engr.

Data for CA25RE4 er således:

http://www.seas.no/seas_line/woofers/H250.PDF">http://www.seas.no/seas_line/woofers/H250.PDF

Data for EA25FEX ser således ud

http://www.seas.no/Gamle%20chassier%20pdf/25%20F-WBX%20and%2 0DD.pdf"> http://www.seas.no/Gamle%20chassier%20pdf/25%20F-WBX%20and%2 0DD.pdf