Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 07:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hifiklubben’s lcd’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pededenfede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Aloha

Er der nogen som har erfaring med hifiklubbens Hugoson lcd skærme - de er efterhånden kommet ned i en rimelig pris.

Jeg tømte sparebøssen og mit budget hedder max 15 kilo - dog er mit min. 30" - kan det overhovedet kvalitativt lade sig gøre som priserne er nu? Forslag modtages med glæde...

Mvh P.

Til top Vis pededenfede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pededenfede

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Med mindre der er kommet stærkt forbedrede modeller siden foråret, vil jeg ikke anbefale det.

På jysk: Det er møj ringe.

Dette gælder generelt for LCD. Jeg har kun set ganske få brugbare og de koster det dobbelte af dit budget.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Kjeldsen. Og så er 15 kilo også alt for dyrt for et snollet 30" Er I klar over hvor lille et 4:3 billede bliver på sådan et?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Jeg er enig med Kjeldsen. Og så er 15 kilo også alt for dyrt for et snollet 30" Er I klar over hvor lille et 4:3 billede bliver på sådan et?

Man skal lige huske når man kigger på størrelser af LCD og plasma at der er tale om effektive tommer. Et 30" LCD svarer til et 32" CRT.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

"Møj Ringe" er vist for meget sagt.....Er det ikke nærmere det signal der puttes ind i den der er for ringe. Med højopløselige signaler (fremtiden forhåbentligt) ser der sk... godt ud. Korrekt, det ser skidt ud med et analogt lavtopløseligt antennesignal.

Jeg har netop besøgt klubben på Åboulevard i Kbh. prøv at se skærmen med HDTV-signal eller DVD-signal. Flot flot.

Dog er dit budget lidt skrabet. Ingen tvivl om, at du får et flottere billede med deres dobbelt så dyre NAD 32" LCD-skærm. I sidstnævnte model er der heller ikke sparet mht. design og tunerdel.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Er det ikke et lidt ringe (sælger-)argument, at LCD-tv bliver bedre i sammenligning med CRT, når vi får HDTV? Hvad nu hvis CRT-tv med HD-opløsning bliver endnu bedre?

AF det HDTV jeg har set i USA, synes jeg klart, at deres CRT-udgaver var bedst og til lavere priser, selvom de selvfølgelig stadig er begrænset til 37" eller deromkring.

Jeg kan ikke være uenig i, at vores tv-signaler er uhyre ringe, men jeg har svært ved at se, at en fremtidig overgang til HDTV stiller LCD-tver bedre relativt set. Med mindre det er muligheden for decideret større skærme, man tænker på.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

perejvind skrev:

Man skal lige huske når man kigger på størrelser af LCD og plasma at der er tale om effektive tommer. Et 30" LCD svarer til et 32" CRT.

Det var da en fin oplysning,jeg er nemlig grundet pladsmangel nød til at kigge mig om efter et lcd tv.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Er det ikke et lidt ringe (sælger-)argument, at LCD-tv bliver bedre i sammenligning med CRT, når vi får HDTV? Hvad nu hvis CRT-tv med HD-opløsning bliver endnu bedre?

Enig. Desuden, hvis der er tale om tv med tidligere generationers paneler med dårlig kontrast og synsvinkel, så hjælper HDTV ikke et hak. LCD er kraftigt på vej frem, og jeg er ikke i tvivl om at det er et spørgsmål om tid før LCD (eller en anden fladskærms-teknik) vil overhale CRT på alle væsentlige punkter - eller i det mindste hvad helheden angår. Det kan man bare ikke bruge til noget lige nu - det hjælper ikke noget at man om 3 år kan stå og kigge på at LCD er bedre end CRT, hvis man har én af de tidlige modeller stående i stuen.

Dog skal man være opmærksom på at LCD'erne vil tage et større spring fremad end et CRT der ikke understøtter HD-signaler, når vi får HDTV, fordi de nuværende CRT-tv ikke understøtter HD. Men der er andet end opløsningen der afgør billedkvaliteten.

Vanderlay skrev:
AF det HDTV jeg har set i USA, synes jeg klart, at deres CRT-udgaver var bedst og til lavere priser, selvom de selvfølgelig stadig er begrænset til 37" eller deromkring.

På nuværende tidspunkt ville jeg ikke købe et TV efter HD-egenskaberne. Der går trods alt noget tid før det er udbredt. Hvis man er entusiast nok til f.eks. at købe en D-VHS fra USA for at se film i HD, så vil jeg mene at man alligevel bør købe en projektor i stedet...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Korrekt, men husk også at i forhold til et 32" CRT rykkes et LCD typisk 70-100 cm længere tilbage, og de 2" man har "vundet" er væk igen.

Grunden til LCD er ringe (de billige modeller) er at panelets evne til at åbne og lukke for de flydende krystaller er dårlig = læs langsom.

Et stillbillede kan sagtens være imponerende men bevæglser er ikke godt. Se på jeres PC skærm (forudsat det er LCD), mange vil ikke være i stand til at vise musens bevægelse uden at pilen blinker.

De dyrere modeller (NAD, LOEWE, B&O) har væsentlig hurtige åbne/lukke tid og her kan det faktisk godt lade sig gøre at se en actionfilm med godt resultat.

Det korte og det lange er at LCD er CRT overlegent på næsten alle områder, dog lige på nær evnen til at vise hurtige bevægelser .

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Otto, TC skrev:

Korrekt, men husk også at i forhold til et 32" CRT rykkes et LCD typisk 70-100 cm længere tilbage, og de 2" man har "vundet" er væk igen.

Grunden til LCD er ringe (de billige modeller) er at panelets evne til at åbne og lukke for de flydende krystaller er dårlig = læs langsom.

Et stillbillede kan sagtens være imponerende men bevæglser er ikke godt. Se på jeres PC skærm (forudsat det er LCD), mange vil ikke være i stand til at vise musens bevægelse uden at pilen blinker.

De dyrere modeller (NAD, LOEWE, B&O) har væsentlig hurtige åbne/lukke tid og her kan det faktisk godt lade sig gøre at se en actionfilm med godt resultat.

Det korte og det lange er at LCD er CRT overlegent på næsten alle områder, dog lige på nær evnen til at vise hurtige bevægelser .

ikke helt enig ! Min CRT skærm et langt bedre en nogen LCD skærm jeg har set !

Så CRT kan stadig give det bedste billede synes jeg

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej Torkild

Jeg tror ikke lige du fangede ironien i min sidste bemærkning

Min smiley burde ellers vise det.

Frank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
[ Det kan man bare ikke bruge til noget lige nu - det hjælper ikke noget at man om 3 år kan stå og kigge på at LCD er bedre end CRT, hvis man har én af de tidlige modeller stående i stuen.

Hej Otto og alle i andre

Mener du også det om Philips 32PF9986? Ikke fordi jeg har købt det, men tænker på det. Vil det evt. være bedre at vælge Philips 32PW9509?
Philips 32PF9986 er ellers testet til at være et godt LCD-tv på:
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=4586

Til top Vis Frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Det vælger man vel selv, men du har da ret i at det er noget man skal tænke over.

Kjeldsen skrev:

Det er langtfra den eneste grund, men det er én af grundene, ja.

Kjeldsen skrev:

Det er direkte forkert. En LCD har i dag langtfra den kontrast en CRT har, bare for at nævne én ting. Men der er også ting en LCD gør _bedre_ end CRT, deriblandt geometri, lysstyrke og skarphed.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes