Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: EPSON/ Fujitsu LCD projekter med 1080P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Så er 1920*1080 på vej indenfor LCD teknologien. Læs mere her:

http://www.epson.co.jp/e/newsroom/news_2004_10_18.htm

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=63a649235084 f19e47085177d5ed6090&threadid=445651

Og samtidig med Toshiba har bebudet HD-DVD maskiner i slutningen af 2005 for under 1000$ ser det rigtig godt ud for hjemmebio folket. Derudover er der selvfølgelig blu-ray teknologien. De to formatter vil sætte skub i HD og medfører lavere priser på afspillere. Vi må se hvad projekterne kommer til at koste. Men mon ikke dem med EPSON D5 panelet bliver fair prisfastsat idet det bliver afløseren til D4 som sidder i mange projektorer i 15000 kr´s klassen.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Men mon ikke dem med EPSON D5 panelet bliver fair prisfastsat idet det bliver afløseren til D4 som sidder i mange projektorer i 15000 kr´s klassen.

Er du helt sikker på dette? Såvidt jeg kan gennemskue, så sidder der 720P D5 paneler i AE700/Z3, mens 1080P D5 panelet bliver en overbygning til dette. Det er sådan jeg læser info'en i det øverste link i hvert fald.

Bortset fra det, så er det helt sikkert en rigtigt spændende nyhed. Men det kan nu godt bekymre mig lidt at de opgiver kontrasten på 1080P panelet til mindre end 720P panelet.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt hvad du mener. Det er fordi jeg læste om det først hos areadvd.de og der nævnte de kun D5 som et 1080P panel. Men efter at surfe rundt fandt jeg yderligere oplysninger på epsons hjemmeside. Her kan man læse at der er to D5 paneler et 720P og et 1080P. Men mon ikke alligevel at 1080P er til at få for menneskepenge næste år eller i starten af 2006. Der skal jo komme en afløser til AE700 og Z3 mm. Der tror jeg at vi begynder at se 1080P projektorer i billigere prisklasser.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:
Jeg forstår godt hvad du mener. Det er fordi jeg læste om det først hos areadvd.de og der nævnte de kun D5 som et 1080P panel. Men efter at surfe rundt fandt jeg yderligere oplysninger på epsons hjemmeside. Her kan man læse at der er to D5 paneler et 720P og et 1080P. Men mon ikke alligevel at 1080P er til at få for menneskepenge næste år eller i starten af 2006. Der skal jo komme en afløser til AE700 og Z3 mm. Der tror jeg at vi begynder at se 1080P projektorer i billigere prisklasser.

Tror desværre ikke at i skal regne med, at 1920*1080 kan fås til 'menneskepenge' allerede i 2005.

Mener det er D4 paneler der sidder i AE700/Z3 - jeg tror først vi ser D5 720p i deres afløsere og så muligvis generationen efter, et skifte til D5 1080i/p - dvs 2006 - men kun hvis prisen på disse paneler til den tid er 'fornuftig'. Når det er sagt, så er der allerede prototype maskiner ude med Fujitsus 1920*1080 paneler, som blot skal trække opmærksom til, hvad der venter projektormarkedet i den nære fremtid...

1920*1080 til DLP er på nuværende tidspunkt desværre længere væk (ihvertifalde til menneskepenge) - TI har ingen aktuelle planer om at fremskynde udviklingen af det (det kan de måske blive tvunget til) og det blive et tilbageslag for DLP.

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tror heller ikke at der skal nogen yderligere revolution inden for projektorer.

Dog kan man jo sige at det er der sket og at den udvikling vil fortsætte i samme hast, som de senere år.

Men som Otto var inde på, er opløsning ikke alt, langt fra alt!

men mon ikke at de kan vride 720p EN DEL.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes