Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 23:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HiFi magasiner og tidsskrifter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at abonnere på et Hifi magasin. Jeg har droppet de danske og kigger mest efter engelske/amerikanske. Det jeg kunne tænke mig er noget i stil med det danske High Fidelity i GAAAAMLE dage. Artikler og produkter skal ikke være om udelukkende spitzenklasse og der må gerne være inspirerende annoncer i. Et spændende DYI projekt i ny og næ (om ikke andet så til almindelig inspiration og oplysning) ville heller ikke være af vejen.

Måske What Hifi? fra UK, men er det for poppet?

Har I nogle erfaringer med gode udenlandske tidskrifter ?

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft samme oplevelse, og er startet med de engelske blade What HiFI og Hifi news

Synes de har nogle rigtig gode artikler og anmeldelser.

Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hifi news har altid gode anmeldelser..... Og så har de Ken Kessler ombord der muligvis er den mest underholdende Hifi skribent jeg har lagt øjne på... ellers er der jo altid absolute sound eller stereophile.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Måske What Hifi? fra UK, men er det for poppet?

Ja, lidt for overfladisk, efter min mening. HiFi News er et godt tidsskrift, men tester mest i high-end klassen. HiFi World er et glimrende blad, og de tester i alle prisklasser OG de har DIY-tillæg. Jeg læser af og til det svenske HiFi og Musik, de har gode (og udførlige) tests, og koster under 50kr. i løssalg.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

der har været en tråd om et godt tilbud på stereophile for ikke så længe siden...

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv læst Stereophile i et par år - men de er ligesom mange andre blevet mindre og mindre kritiske. Men de har som oftest en rimelig omhyggelig beskrivelse af lyden (så kan man selv vurdere om det kan være interessant) og rigtig gode målinger.

Et andet godt bland er HiFi+. De kan ligefrem være kritiske !!! og de har meget musik-indgangen til Hifi (mærkelig nok var de ikke speciel vild med Densens tuner ). Kan dog være lidt for meget fodtramp over det - og de er vilde med engelske produkter !!!

Det var mine forslag

der er jo også online - se f.eks http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15736&P N=1 

Der er i hvertfald læsestof nok !!!

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Som Finn52 så rigtigt skriver; Hifi-world har en 1970´er tilgang til Hifi (sundt og sobert, ikke teknologi-l*derligt) og de har ALTID et DIY-tillæg, Q & A og såmænd også byggesæt med rør, alt fra hovedtelefonforstærkere til monoblokke!!!

Hifi+ er mere i stil med Absolute sound og Stereophile; er lig test af hamrende dyrt udstyr!!! Hifi+´s redaktion kan iøvrigt høre forskel på kabler, også netkabler, og anbefaler disse højlydt. Så er det nok ikke et magasin for hr Walin!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

PFO55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Man kan være uenig med mange anmeldere og i visse tilfælde købe grej udelukkende på anbefaling af en testrapport. Dette går ikke altid godt og jeg har bedre erfaringer med diverse forums hvor der af og til snakkes seriøst, f.eks Pink fish forum samt Naim og tildels Mana og ZeroGain..

Pink fish er overvejende folk som (modsat mange andre) favoriserer "source first" princippet, dvs højtalerne er det mindst vigtige led..

Iøvrigt skulle HiFi+ være en af de bedre og en verden fra de populistiske magasiner der kun roser annoncørernes grej, samt har en ny reference" cd hver anden måned..

cheers

Til top Vis PFO55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PFO55

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg holder HiFI+. Jeg mener at det er det magasin der kommer tættest på at være neutral. Det er ikke fyldt af reklamer, som sterophile, What Hifi og Hifi Choice. Magasinet koster penge og er derigennem finianceret af de forbrugere hvis interesser det varetager. (Stereophile koster 8 $ for 1 års abonnement) Det betyer også at HIfi + ikke kun beskæftiger sig med de produkter der har størst annonce budget, men også de mere niche agtige produkter og vinyl maskiner. Magasinet spænder vidt og har i 2003 bla testet Gryphon Cantata, Eben X-3 og X-centric, Vitus phono stage Samt Nordic Concept Pladeplov.

God Læsning

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Som Finn52 så rigtigt skriver; Hifi-world har en 1970´er tilgang til Hifi (sundt og sobert, ikke teknologi-l*derligt) og de har ALTID et DIY-tillæg, Q & A og såmænd også byggesæt med rør, alt fra hovedtelefonforstærkere til monoblokke!!!

Hifi+ er mere i stil med Absolute sound og Stereophile; er lig test af hamrende dyrt udstyr!!! Hifi+´s redaktion kan iøvrigt høre forskel på kabler, også netkabler, og anbefaler disse højlydt. Så er det nok ikke et magasin for hr Walin!  

Det er s*u rart når der ligefrem bliver taget personlige hensyn - tak hr. Christians 

..og mange tak for de gode og begrundede anbefalinger - jeg tror jeg giver Hifi World et forsøg.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Da jeg aldrig har siddet med et mange år gammel High Fidelity i hånden ved jeg intet om hvordan det var engang! Men at dømme ud fra det du ellers skriver vil jeg pege på Fidelity, som godt nok er på norsk! De har mange gode tests og stort set alle sider er kvalitetslæsestof, ikke ligesom i f.eks. What Hifi, som efter min mening er alt for overfladisk og kedeligt. Der er artikler om musik, interviews, forskellige dybdegående artikler, gæsteskribenter og selvfølgelig en røvfuld tests. De testede produkter holder sig i hifi og high end klassen, men der er også flere tests af mere prisvenlige produkter. Alt i alt synes jeg man får meget for pengene. Det skal dog siges, at de kun udgiver med 1½ måneds mellemrum (ca.), dog ikke noget jeg finder kritisabelt, idét der virkelig er meget læsestof i bladet!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er MEGET begejstret for det norske "Fidelity" - det kan bl.a. købes i større DSB-kiosker.

Her er et link til dem: http://www.audioforum.no/

årsagen til at jeg er meget begejstret er dels, at de tester et hav af produkter, ikke er bange for at skrive hvad de ellers har af udstyr/lytterum/præferencer, samt hvilket udstyr de mener lyder godt sammen, på tværs af fabrikater...

... de er kort sagt meget langt fra standarden"...det lyder godt, men skal nok prøves i din egen opsætning" - uden at de tdog er "HIFI & Elektronik"

Back-issues er også interessante: I nr. 1 får læserne indsigt i hvad anmelderne er for nogle størrelser, hvad de selv har af udstyr, filosofi etc.

Prøv det!

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg abonnerer på Hifi Choice, som helt sikkert er lidt mere glitret end hifi+ og hifiworld, men jeg synes de skriver bedre. Det er faktisk ret svært at formidle lydindtryk sprogligt, så det bliver interessant at læse. Desuden har de en del flere tests i hvert nummer end normalt, og det uden at det bliver indholdsløse massetests.

Jeg har også læst What Hifi, men jeg synes det er betragtelig mere poppet end Hifi Choice, har langt mere surround- og billedudstyr og mindre hifi.

Endelig synes jeg Hifi Choice har nogle vurderingssystemer, altså karakterer, som er til at få mening ud af. I What Hifi far næsten alt udstyr 5 stjerner, og de får det til at lyde som om højttalere til hhv. 1.000 og 10.000 lyder ens.

Nåja, og så får man jævnt tit cder med til Hifi Choice, bl.a. opsamlinger fra hhv. Naims eller Linns pladeselskaber. De er ret gode og dem får man kun med, hvis man abonnerer (til ca. 35 kr/stk) og ikke køber dem i DSB-kiosken til ublu priser.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:

Jeg er MEGET begejstret for det norske "Fidelity" - det kan bl.a. købes i større DSB-kiosker.

Her er et link til dem: http://www.audioforum.no/

årsagen til at jeg er meget begejstret er dels, at de tester et hav af produkter, ikke er bange for at skrive hvad de ellers har af udstyr/lytterum/præferencer, samt hvilket udstyr de mener lyder godt sammen, på tværs af fabrikater...

... de er kort sagt meget langt fra standarden"...det lyder godt, men skal nok prøves i din egen opsætning" - uden at de tdog er "HIFI & Elektronik"

Back-issues er også interessante: I nr. 1 får læserne indsigt i hvad anmelderne er for nogle størrelser, hvad de selv har af udstyr, filosofi etc.

Prøv det!

Enige, jeg syntes også deres beskrivelser af musik og plader er interessante. Og dejligt layout...

Som dansker kan man jo også glæde sig over deres begejstring over Dalis nye højttaler serier, det får debatten Dali/Vienna her på siden til at fremstå i et lidt andet perspektiv. De har ikke samme fordomme som visse danskere omkring Dali. Lidt som en af vores Melodi Grand Prix vindere ALDRIG bliver seriøse i DK...svenskerne er klart bedre til den slags....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

De bedste anmeldelser jeg kender er de ældre anmeldelser i High Fidelity, men det er unægteligt længe siden.
Desuden er/var problemet, at ikke alle anmeldelserne var gjort af samme person.
Der var ganske enkelt et ar stykker hos HF, der var mageløst kritiske og måske også temmeligt nørdede.
Målet var både klart og velkommunikeret og fremgansmåden var herligt unbiased.
Det ser man ikke ret ofte mere.

I min verden er de værste eksempler på tests de engelske. Aldrig har jeg læst om falden på halen for produkter, enten fordi de var engelske eller blot dyre.
På et tidspunkt læste jeg en test af en meget dyr CD maskine, hvor anmelderen skrev om opstigende sol hen over de svajende gule kornmarker. senere i testen skrev han endda, at hans egen CD maskine - som vist var noget EAD elller Theta el. lign. dog var mere dynamisk og udstrakt.
Alligevel priser han testobjektet i meget høje vendinger, altså på trods af den lyd, som den vitterligt har og som også mangler dynamik, udstrækning og opløsning.
Det er i mine øjne en for typisk engelsk tilgang til egne produkter.
Enhver der har rodet lidt med HIFI og/eller musik, og som pludselig har et dynamisk overskud i set-uppet, er jo rendt ind i et mirakel.
Næsten alle set-ups mangler enorme mængder af det.
Udstrækning med fuld dynamik er heller ikke noget der hænger på træerne. Men ham her synes nok det var ganske behageligt med lidt muzak.
Næh. lad dem dyppe næsen i lidt billig blended scotch, så lad os ordne Single Malten og reproduktionen.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Spændende emne.

-->Bemærk at HIFI+ som noget nyt nu kan købes i digitalt format fra
udgivelsesdagen. Ældre numre bliver OGSÅ tilgængelige.)

Selv læser jeg

HIFI+ (engelsk)
Pga. deres pladeanmeldelser og historiske artikler og lækre
fotografier af for mig især pladecovers og noter. Resten af bladet
læser jeg ikke. Nyder Richard Fosters (aka. The History Man) LP
artikler. Han er kendt som en af verdens førende LP-eksperter med
direkte adgang til kilderne - dvs. Kai Seemann, arkivfolk hos
pladeselskaberne osv. (de flotte fotos af lp'er og noter osv. til
artiklerne er iøvrigt taget af Richard Foster selv vha. en copystand).

Stereophile (amerikansk)
Især for Michael Fremers (aka. Mr. Analog) Analog Corner og Art
Dudleys Listening, men også Sam Telligs Sams Space og John Marks.
Synes bladet har de mest underholdende artikler som samtidig er
seriøse. Hamrende velskrevet. Kan da godt være der er mange
reklamer men artiklerne er alligevel ret lange. Bladet kan købes i
abonnement til 14 kr./stk. Vi vil have de små tegninger tilbage, vil vi!

High Fidelity
køber jeg IKKE længere fast. Synes ikke artiklerne er
ordentligt gennemarbejdede. En undtagelse er gamle MWA.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

High Fidelity
køber jeg IKKE længere fast. Synes ikke artiklerne er
ordentligt gennemarbejdede. En undtagelse er gamle MWA.

Helt enig. MWA burde udgive sine pladeanmeldelser og artikler i et separat tidsskrift. MWA er bare suveræn.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 December 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:

HIFI+ (engelsk)
Pga. deres pladeanmeldelser og historiske artikler og lækre
fotografier af for mig især pladecovers og noter. Resten af bladet læser jeg ikke. Nyder Richard Fosters (aka. The History Man) LP artikler. Han er kendt som en af verdens førende LP-eksperter med direkte adgang til kilderne - dvs. Kai Seemann, arkivfolk hos pladeselskaberne osv. (de flotte fotos af lp'er og noter osv. til artiklerne er iøvrigt taget af Richard Foster selv vha. en copystand).

Til de der som jeg måtte have fået kaffen galt i halsen
over at opdage at hifi+ nummer 35 manglede 'The History
Man' artiklen der ellers optræder i hvert nummer kan jeg
berolige med at RSF fortsætter med The History Man og
andre artikler i Hifi+ og vil have artikler i alle de kommende
numre i 2005.

Det blev jeg så glad over at jeg lige har tegnet
for et år ved at trykke her:

Hifi+ abonnement

Så koster det kun ca. 50 kroner per nummer i stedet
for - er det 80-90 kroner efterhånden.

Derudover har jeg bestilt
Classical Record Collector
bladet. Kender det ikke men ser ud til at være
interessant.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 December 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Her er de bedste magasiner i mine øjne:

- Surround/billede: Widescreen Review

- High end lyd/holdninger til dette: Audio Perfectionist (jeg har startet en tråd on dette under kategorien Andet der hedder www.audioperfectionist.com)

- Stereo/high end: Stereophile

Julehilsner herfra!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

lehmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 December 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg mener at HiFi Nevs ,erklart det bedste blad , af de Engelske.

God Jul.  Mi MF.

Til top Vis lehmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lehmann

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum