Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Drivremm(e)? i Denon DCD-2560? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niknik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har lige skiftet drivremmen der kører cd-skuffen ud/ind i min Denon dcd-2560. Da jeg bestilte remmen, sagde gutten jeg bestilte hos at der hørte 2 remme med til DCD-2560 modellen, så jeg bestilte selfølgelig begge så jeg kunne skifte dem på samme tid.

Men jeg kan kun finde ÈN drivrem i maskinen -den til cd-skuffen -er det mig der er blind eller hvad?

Måske er der en der kan hjælpe mig?

Ps:

Yderligere vil jeg gerne enten modificere denne afspiller -eller sælge den.. Så hvis der er nogen der har nogle tips -eller vil købe den, så er begge ting velkomne!
Til top Vis niknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niknik

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Hvis drevet i 2560 minder om drevet i en 3560 så sidder drivrem nr 2 under selve drevet. Så du skal nok have drevet helt ud for at komme til den.

En gang smørring kan også gøre underværker hvis den har problemer med at trække skuffen ind.

Hvor har du købt remme og hvad kostede de? mine kunne vist også godt trænge til udskiftning.

Prøv at kig i 3560 og s10 trådene ang. tweaks.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej. Hvad skal man smørre i sådan et cd drev og hvad skal det gøres med. Jeg har en Sony 505ES der sommetider har problemer med at trække skuffen ind.

Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

På CDP-X505ES er skuffen fikseret med to glidestænger som du kan se når du kigger under skuffen. Disse stænger skal have en lille dyp syrefrit symaskine-olie, eller fedt der er beregnet til elektronik-brug. Derefter skulle du være dit problem kvit på 505´eren!

Hvis der skulle være kommet lidt olie eller lignende på elastikket til skuffen, tørres dette af så godt som du nu kan komme til det!

niknik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

DarkWing skrev:

Hvis drevet i 2560 minder om drevet i en 3560 så sidder drivrem nr 2 under selve drevet. Så du skal nok have drevet helt ud for at komme til den.

En gang smørring kan også gøre underværker hvis den har problemer med at trække skuffen ind.

Hvor har du købt remme og hvad kostede de? mine kunne vist også godt trænge til udskiftning.

Prøv at kig i 3560 og s10 trådene ang. tweaks.

Ok, tak!

Jamen så sidder den anden rem sgu nok under selve drevet -jeg ved ikke helt hvordan man tager det ud -men det finder jeg vel ud af :-) -Hvad bruges den anden rem til? -er det til selve løbeværket?

Efter jeg har skiftet den ene rem kører skuffen perfekt -så smøring behøver den vidst ikke -men alligevel -det ville jo i det mindste forbedre levetiden af remmen -så måske skulle man bare gøre det...

Jeg har købt dem igennem "Hifi Klubben" -ringede til dem og blev stillet videre til deres værksted/reservedele -de kostede lidt under 150,- incl. forsendelse....

Mht. tweaks -så må jeg lige se på 3560-tråden -men jeg tror nu at jeg vil bruge min PC som "afspiller" i stedet....

Til top Vis niknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niknik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes