[QUOTE=miju]
Min er nu fuldt opgraderet med XO3, nye upamps, bypas af HP filter i udgang, WBT bøsninger, netbrøn, ny laser, fuld serviceret.[/QUOTE]
Asbjørn :
Jeg er lodret uenig med dig - den er simpelthen fuldt nedgraderet.
Ud med WBT, og XO3 og i med det gamle netkabel, og helst også den gamle laser igen! Du får ikke det fulde udbyttet af den maskine som den er nu.
Har du ikke haft 3 stk 3560 en overgang?
Hvordan lyder en standard 3560 opimod en med netbrønd fx? 
Miju :
Jeg har to fungerende modeller...
En der er med bypas af Hp. filter i udgangen, SSM2139 upamps i LP. filter og NE5532AP. upamps i IV. konvertering samt de oprindlige NE5534 i buffer.
Den anden med WBT. bøsninger, netbrøn, XO3 clock med egen strøm forsyning, SSM2139 opamps i LP Filter og NE5532AP. i IV kinvertering samt BB. OPA.627 i bufferen.
Forskelle???
Den "fuldt" modeficerede har klart mere "hul" igennem,
Bedre og mere precist perspektiv, der er mere skarpt skåret og 3D.
Dynamikken er noget bedre og mere markant.
Bunden strammere og subjekltiv dybere,
Toppen og hele mellemtone området er mere velopløst og detaljeret, og virker mere udstrakt og åbent.
Maskinen er noget mere afslørende og upto date i lyden sammenlignet med de nye gode maskiner.
Lyden er generelt noget mere fremme i "skoene" og forward, og generelt er hele lydbilledet renere...
Den oprindelige maskine med de "begrensede" modefikationer, er lidt mere tilbageholdende og blød i det, knap så "åben" opefter, og lydbilledet og perspektivet står knap så skarpt skåren og tydeligt.
Den har lidt mere varme og fylde især ned efter, men neuancering og klarhed lider her under, bassen er knap så neuanceret og "hurtig" den spiller lidt mere afslappet og på afstand, den spiller lidt mere tilgivende.
Men igen! renheden og opløsning samt dynamikken lider lidt her under.
Den "fuldt modeficerede" spiller genske enkelt mere "rigtigt" og med støre indblik og "hul" ind til det der sker i musikken!, der er fjernet nogle slør mellem dig og musikken her.. og på den moderat samt ikke mindst en helt umodeficeret maskine er der lidt flere "slør" og mindre styr over det.
Mis forstå nu ikke! det er ikke så at umodeficeret og moderat modeficeret er dårligt! den spiller ganske enkelt fremragende i sig selv! men den fuldt modeficerede er altså bere lige en tand eller et mule hår bedre og mere "rigtig" og har mere styr på det!..
Helt som maskinen er/var ( anno 1990) uden nogen tiltag / modefikationer! er den lidt mere indelukket og tilbageholdende ( dette især grundet filteret i udgangene) der er ikke så meget luft i toppen og hul igennem.
Toppen kan blive lidt "kantet" og hård i det!.. ( digital lyd) men ned efter er den stadig varm og fyldig med god "punch" men helt nede i bassen knap så neuanceret og rent / kontroleret.
Jeg fortrækker ganske sikkert den "fuldt" modeficerede udgave, der spiller mere "rigtigt" og upto data ( op bedste måde!)
Først og ganske længe har jeg ment at den lettere modeficerede udgave gav den bedste gengivelse!.. men efter længere tids sammenligning stod det klart at det er den "fuldt" opgraderede version der er mest rigtig og bedst!... og de svagheder der er i den let modeficerede ikke i længden er til at leve med!!...
Brugt som drev er maskinen uovertruffen, og når man sammenligner den med sig selv op mod en ekstern DAC. her en modeficeret Zap cd. player, der er ombygget til DAC. ved fjærnelse af drev og XO3 clock med egen strømforsyning samt et par andre mindre tiltag.
Så mærkes det at der her er lidt mere luft endnu.. en anelse højre opløsning og klarhed. noget jeg er tilbøjelig til at tilskrive de nyere DAC. chips..
Bunden er sp tilgændgel lidt "tyndere" og tilbageholdende og subjektiv ikke helt så dyb og fyldig.
Dynamikken er også lidt mere tilbageholdende på Zap..
Disse ting tilskriver jeg forskelle i analog delen ( udgangene)..
kan nye DAC. chips i 3560 tilføre det lille forspring hvad angår opløsning, detaljering, luft og frekvens udstrakthed og ganske lidt bedre perspektiveske egenskeber og lidt støre grad af renhed..
Og det uden at ændre eller ødelægge dens andre posetive og helt på plads og rigtige egenskaber ned efter!.. samt især dynamikken!
Så bliver den svær at komme i nærheden af selv for nogle af de bedste nye maskiner til langt over det dobbelte og endda 3 dobbelte af hvad DCD3560 kostede som ny i sin tid!!.. og så kan den være med i mange år endnu til afspilning af de gode gamle 16/44 skiver!.. da der er få nye maskiner der vil kunne gøre dette bedre...
Det da der satses mere på nye formater! ( SACD & DVD ) 3560 er fuldblods 16/44 formidler og gør det her efter!.. med total overlegenhed i forhold til de fleste nye alternativer og især multiformat maskiner!..
Mange nye maskiener gør det lige så godt! men som sagt!!! de ksoter 3 gange 3560`s ny pris anno 1990!!! og 10 - 20 gange brugt prisen idag!!...
Det skal blive interasant og spændende at se hvad den nye chip opgradering føre til!!
mvh.