| Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så populært med de overskrifter, så nu prøver jeg også med en :)
Hvis denne Gamut maskine lyder bare en lille smule som anmelderen i hifi4all antyder, så må det jo være en ganske interessant for de her inkarnerede "det skal være multibit" holdninger.
Den cs konverter der anvendes i den cd1 er ganske enkelt ret dårlig efter hvad jeg har læst (dets udgangstrin er konstrueret til at ødelægge lyden), og ihvertilfælde uanmindelig billig. Men man må sige at det bare understreger at betydningen af selve konverterens kvalitet isolere set, er voldsomt overdrevet. Desuden er der produceret andre cd afspillere med denne konverter som faktisk lyder ganske fornøjeligt.
Fokus skal være på noget andet i spillen end selve konverteren. Det er samspillet. Præcist som i en højtaler. Selvfølgeligt hjælper en god konverter, men det er pynten på værket. Og så er der jitter. Helt utroligt at folk ikke fokuserer mere på det. Skulle det være en pladespiller med tidsvariation - uhmm mums :) (kan i huske den billige NAD pladespiller ha-ha)
Jeg må sige at jeg har hørt cdafpillere med stakkevis at dyre multibit konvertere lyde totalt kedeligt og maskinelt i mellemtonen, og samtidigt hørt spillere med billige l**te 1bit konvertere lyde helt fornøjeligt, lækker og fornøjeligt specielt i mellemtonen (selvom bassen ikke trampede).
Det samme ser ud til at være tilfældet med denne her gammut spille, hvor pengene tydeligt nok er brugt andre steder :)
|