Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 05:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hva er nytt i RX-V 1500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Sammenlignet med 1400? Kan se at det er 10w ekstra pr kanal og at YPAO bruker kortere tid. Men det virker ikke som mye å rope hurra for?
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Det er begrænsede ændringer, men de er der. Samtidig er der ændret en del parametre i DSP-funktionerne, tilføjet en RS232-terminal til opgraderinger fra pc´en, højere output på component-udgangene osv.

Alt sammen småting, men de tæller jo også med!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

RS232 terminalen hadde jeg oversett, men den kan vel fremdeles ikke brukes til oppgradering av software? Men det er riktig som du sier at alle småting teller.

Jeg sitter litt å teller på knappene om jeg skal kjøpe en 1400, eller vente noen uker på 1500. Kan se at Tapeconnection selger 1400 til 5490, men så kan 1500 fåes fra Sverige for 5965. Har desverre ikke sett noen danske priser ennå?

Mest lyst har jeg til å kjøpe en 2500, den her gangen synes jeg at prisforskjellen mellom 1500 og 2500 er berettiget. Men så har jeg dessverre ikke uendelige mengder kontanter.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Oprigtig talt så bliver RS-232 aldrig brugt som opgraderingsmulighed - det er nærmere en salgsgimmick som der slåes hårdt på trommer for. Den kan dog også bruges i forbindelse med multiroom.

Den svenske pris på 1500´eren opvejer  i særdeleshed den danske pris på 1400´eren, så den ville jeg klart overveje.  Den primære forskel op til 2500´eren er større ladelytter og en anden fjernbetjening samt et par watt mere - det er et prioriteringsspørgsmål!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Men vent, det er mer!: 2500 har også de samme OSD menyene som DSPZ9 og manuell kontroll over den parametriske EQen.

Manuell kontroll vil jeg aller helst ha så lite som mulig av, det ender bare med at bruker altfor mange dager i sofaen med fjernbetjeningen i hånden mens jeg forsøker å justere meg inn i nirvana :)

Jeg vil først forsøke å snakke med danske forhandlere om vi kan bli enige om en fornuftig pris. Det kan jo også være at 1500 blir billigere enn 1400 var til å begynne med, selv om prisene på Yamaha generellt er dyrere i Danmark sammenlignet med Sverige

HK bruker RS232 til softwareoppgradering, den lenge etterlengtete PLIIx oppgraderingen for 430 og 630 er like om hjørnet.

Prioritering, da blir jeg nødt til å kontakte Statens Lånekasse og forklare at jeg ikke betaler tilbake på studielånet mitt dette kvartalet fordi jeg skal ha ny receiver ;)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Du kan selvfølgelig også håbe på at priserne falder på 1400´eren, så du ikke skal opnå nær så stor forståelse hos lånekassen!

Selve det tekniske fundament i 1400/2400 og 1500/2500 er meget lig hinanden, og det er nok den primære grund til at man stort set aldrig så 2400 i handelen herhjemme. Det er rart til en forandring at se modellen der fylder hullet i 10000 kr´s klassen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes