Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken arm i brugtprisklassen 5k ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 04:37 | IP-adresse registreret  

Hej folkens...

Går og leger med tanken om at bygge min egen pladespiller på et tidspunkt og overvejer at bruge DIY sættet fra highend-sound.com, med 80mm akryl plade og separat DC motor. Men nu er det så spørgsmålet hvilken arm jeg skal benytte mig af. Tanken har selvfølgelig strejfet Rega RB300 og nogle af de lidt bedre så som RB600 og RB700. Derudover har jeg tænkt lidt på Helius Orion og Moerch DP-6. Og så har jeg forelsket mig i SME 3009 og 3012 armene, da min onkel har en sådan (3009 som i mine ører spiller ganske fint og så er den jo hamrende flot med alle de forskellige lodder og trisser )...men da det jo ikke er lodder og trisser, men vellyd det kommer an på, vil jeg gerne have jer med på råd til hvilke arme der ville være gode kandidater hvis vi snakker brugt-prisklassen ca. 1000-5000kr, og hvilke PU's de opstillede kandidater normalt går godt sammen med (hvis vi snakker PU der af ny må koste ca. 1000-5000kr).

Hvis jeg kunne få lidt hjælp til ovenstående ville det være alletiders, og jeg vil da også gerne have mulighed for at komme og lytte til nogle forskellige arme og PU's hvis dette kunne lade sig gøre her i Århus området.

PS.: Hvis det spiller nogen rolle er det en Densen riaa ploven bliver spændt for.

Hilsen Kajkagen.  

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

http://www.clearaudio.de/res1/index.html

Hvad med Clearaudio Unify? Har fået superanmeldelser i engelske og amerikanske tidsskrifter.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Als Neuvorstellung bietet clearaudio den einpunktgelagerten Drehtonarm UNIFY mit Saphirlager und polierter, gehärteter Präzisionsstahlwelle an.

Dieser einzigartig Verarbeitete Tonarm bietet selbstverständlich die Verstellmöglichkeit des vertikalen (VTA) und horizontalen (Azimut) Abtastwinkels. Der Unify ist sowohl in der mit dem clearaudio Sixstream direktverkabelten Variante als auch mit einem Anschlussterminal inkl. nichtmagnetischen Cinchausgängen erhältlich. Präzise gearbeitetes Edelstahl und Aluminium finden bei UNIFY Verwendung.
Als Tonarmrohr dient das bereits bewährte Carbonfiberglas. Mit der extrem hohen Härte in Verbindung mit geringem Gewicht eignet sich dieses Material optimal zur Verwirklichung eines einpunktgelagerten Drehtonarmes mit geringer effektiver Tonarmmasse.
Befestigt wird der Tonarm auf der weltweit verbreiteten Linn-Standardmontage-Tonarmbasis.

Technische Daten Unify:

Effektive Tonarmmasse: 9g
Justierbare Tonabnehmer: 2,5g – 17g
Auflagekraft (bei Tonabnehmer mit geringstem Gewicht): 3g
Nullpunkte: innen : 63,6
aussen: 119,5
Signalkabel: Länge (ab Tonarm): 1m clearaudio Sixstreamkabel mit MPC Steckern konfektioniert

Kapazität: 260 pF/m
Widerstand: 100 Ohm

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Ville til enhver tid gå efter Mørch. Jeg foretrækker dog selv UP-4.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Oste
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Der er en Mørch DP-6 til salg på fyn (søg på google) til 5000,- med org. emballage. 7000,- hvis du skal have fire forskellige armrør med.

KØB DEN! Jeg har desværre ikke selv råd...

MVH Morten

Til top Vis Oste's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oste

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Ok...lyder godt...takker ..

Nu er det jo ikke sådan jeg ikke er åben for andre gode forslag end dem jeg har opstillet som eventuelle bud ...  så hvad ville være det optimale i prisklassen 5k ?   Ville det være Mørch DP-6 ?

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville godt nok hellere køre med en RB300 og så en satan af en pickup.

Finde en brugt RB300 og så have råd til en Benz ace L eller en dynavector D17karat eller noget.......

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hmm...troels..det lader jo til vi er sådan forholdsvis enige i lydfilosofi, da jeg har hørt dit anlæg og er helt vild med dette...  det er noget forbandede noget at skal købe arm og pickup, da det ikke er til at få lov at høre i eget hjem, og derfor bliver nødt til at lave et sats   Specielt når man vil bygge plint selv, og derfor skal have afstanden fra armbase til centrum til at passe til den specifikke arm man køber, og derfor ikke har så let ved at udskifte igen hvis lyden ikke passer en

Hvis nu vi siger at pris på PU ikke er et problem...ville Mørch DP-6 så være det optimale valg af arm ?...den som danner bedst atbejdsvilkår for PU'en ? (man skal lige huske at der er ufattelig mange indstillingsmuligheder på DP-6, da man kan udskifte armrørets til anden vægt osv. så DP-6 kan vel indstilles så den kan være optimal for enhver PU ?)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes