| Forfatter |
|
tumz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har et mindre men træls problem med mit Philips 9509. Jeg ved ikke
om det er selve tv'et der er noget galt med eller om det er den måde
det står på eller om det er signalet.
Men selve problemet er altså at når jeg ser tv så runger fjersynet, som
om lyden breder sig ud i kabinettet. Er det en fejl på mit TV eller er
det signalet? Jeg kan ikke rigtig finde ud af det, men det er godt nok
f**king irriterende at høre på!
__________________ .. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har så ganske ret - desværre har Philips smidt nogle mildt sagt p***e-elendige højttalere i tv´et uden nogen form for eget kabinet. Prøv at skrue bare en mikro-my op for bas og sæt loudness til, så skal du bare høre....
I forhold til mit tidligere 32PW9616 med 6 højttalere og indbygget sub, er 9509´erens højttalere ret tæt på en regulær skandale.
Det er absolut og den eneste ting jeg er utilfreds med på det tv! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
Men selve problemet er altså at når jeg ser tv så runger fjersynet, som om lyden breder sig ud i kabinettet. Er det en fejl på mit TV eller er det signalet? Jeg kan ikke rigtig finde ud af det, men det er godt nok f**king irriterende at høre på!
|
|
|
Det er ikke en fejl, men en feature... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| I forhold til mit tidligere 32 PW9616 med 6 højttalere og indbygget sub, er 9509´erens højttalere ret tæt på en regulær skandale. |
|
|
Billedet er bedre og prisen er lavere. Do the math... 9509 er lavet til at levere den bedst mulige billedkvalitet, og groft sagt alt andet er kraftigt nedprioriteret. Hvis du vil have et tv med god lyd, så er 9509 et dårligt valg. Bortset fra det, så er det faktisk bedre end på f.eks. 8818 og 9308...
TV+god lyd=B&O, sådan er det bare... I takt med at flere og flere får surroundanlæg bliver lydkvaliteten i tv'ene ganske enkelt nedprioriteret, da det alligevel vil være bedre at bruge anlægget. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket Philips skal så vælges så billede og lyd går op i en højere enhed???
Hvordan klare Pana'en sig i forhold til lyd? Tænker her på Panasonic TX 32 PD 30...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
Hvilket Philips skal så vælges så billede og lyd går op i en højere enhed???
Hvordan klare Pana'en sig i forhold til lyd? Tænker her på Panasonic TX 32 PD 30...
|
|
|
Pana´en er bedre - den har bedre højttalere og indbygget sub! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
tumz skrev:
Men selve problemet er altså at når jeg ser tv så runger fjersynet, som om lyden breder sig ud i kabinettet. Er det en fejl på mit TV eller er det signalet? Jeg kan ikke rigtig finde ud af det, men det er godt nok f**king irriterende at høre på!
|
|
|
Det er ikke en fejl, men en feature...
|
|
|
Hehe det må sgu være en af de unødvendige! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| I forhold til mit tidligere 32 PW9616 med 6 højttalere og indbygget sub, er 9509´erens højttalere ret tæt på en regulær skandale. |
|
|
Billedet er bedre og prisen er lavere. Do the math... 9509 er lavet til at levere den bedst mulige billedkvalitet, og groft sagt alt andet er kraftigt nedprioriteret. Hvis du vil have et tv med god lyd, så er 9509 et dårligt valg. Bortset fra det, så er det faktisk bedre end på f.eks. 8818 og 9308...
TV+god lyd=B&O, sådan er det bare... I takt med at flere og flere får surroundanlæg bliver lydkvaliteten i tv'ene ganske enkelt nedprioriteret, da det alligevel vil være bedre at bruge anlægget.
|
|
|
Jo, du har ganske ret, Otto - men....god lyd i nyere tv er ikke ukendt længere. Priserne bliver presset men folk forlanger stadig tårnhøj ydelse. Philips har faktisk bare aldrig rigtig haft ry for god lyd i deres tv.
Panasonic har gjort meget i deres Dome Sound-højttalere, Sony har gjort meget i subs gennem længere tid osv. Kvaliteten er naturligvis ikke suveræn, men det er trods alt bedre - jeg har personligt ikke hørt mange tv der har ringere lyd en 9509´eren, og det koster trods alt stadig 13000 kr./vejl! I deres liste over produkter, da jeg valgte det, stod det faktisk opgivet med 6 indbyggede højttalere og sub - det viste sig desværre at være en skrækkelig fejl! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
Hvilket Philips skal så vælges så billede og lyd går op i en højere enhed??? |
|
|
Ingen...
Zanetti skrev:
|
Hvordan klare Pana'en sig i forhold til lyd? Tænker her på Panasonic TX 32 PD 30... |
|
|
Jeg er ikke helt enig med Ronin i at PD30 er bedre. Under alle omstændigheder er det ikke godt nok til at jeg ville bruge det som grundlag for en investering. Meget få tv på denne side af B&O har en lyd der er værd at bruge til noget. Køb et mini-anlæg til 2000,-, så får du bedre lyd alligevel... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange hurtige svar. Det havde jeg ikke helt regnet med :)
Det er godt nok en forfærdelig "feature". Det er jo mildest talt ENORMT
frustrerende at høre på. Jeg kan ikke forstå man giver så mange penge
for et TV og så de ikke kan finde ud af at montere højttalere som ikke
får hele kabinettet til at runge som jeg ved ikke hvad. Billedet er
suværent når man ser DVD, og heldigvis har jeg et lækkert surround
anlæg, men det kan jeg bare ikke bruge som tvspeaker da jeg hører musik
det meste af tiden samtidig med at tv'et også kører på fuld hammer...
Ærgeligt.
Og minus point til philips :(
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Jo, du har ganske ret, Otto - men....god lyd i nyere tv er ikke ukendt længere. |
|
|
Jeg er ganske enkelt ikke enig. Selvfølgelig er der forskel, men "god lyd"? Hvorfor er det at man lige pludselig ændrer definitionen af god lyd når den kommer fra et tv?
Ronin skrev:
| Panasonic har gjort meget i deres Dome Sound-højttalere, Sony har gjort meget i subs gennem længere tid osv. Kvaliteten er naturligvis ikke suveræn, men det er trods alt bedre |
|
|
Som sagt - "bedre" behøver ikke være "godt nok". Hvis jeg satte mig til at se Nyhederne på et PD 30 ville der ikke gå 5 minutter før jeg fik tændt forstærkeren...
Efter at jeg har fået en rør-forstærker uden remote sker det at jeg i dovenskab skruer op for tv-lyden i stedet for at tænde forstærkeren, men jeg holder som regel ikke til det ret længe ad gangen...
Ronin skrev:
| jeg har personligt ikke hørt mange tv der har ringere lyd en 9509´eren, og det koster trods alt stadig 13000 kr./vejl! |
|
|
Jeg synes ikke prisen er relevant i denne sammenhæng. Hvis man forventer god lyd alene ud fra prisen, så er det éns egen fejltagelse - hvis det skulle have den nye og forbedrede billedkvalitet _og_ bedre lyd, så ville prisen være højere. Så er det rigtigt at det er misvisende at Philips har haft forkert information om tv'et på hjemmesiden, men selv da - hvis man mener lyden er vigtig, så hører man det da i butikken først? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
Det er godt nok en forfærdelig "feature". Det er jo mildest talt ENORMT frustrerende at høre på. Jeg kan ikke forstå man giver så mange penge for et TV og så de ikke kan finde ud af at montere højttalere som ikke får hele kabinettet til at runge som jeg ved ikke hvad.
|
|
|
De kan godt finde ud af det, de har bare valgt at lade være. Ellers ville prisen bare være endnu højere. TV'et er som sagt lavet til at levere bedst muligt billede til prisen. I mine øjne findes der ikke noget bedre billedrørs-tv uanset pris (vurderet på billedkvaliteten alene), derfor kan man argumentere for at prisen faktisk er lav. Mao, det er dine forventninger det er galt med, ikke tv'et. Jeg har iøvrigt aldrig haft en kunde der klagede over lyden i 9509. Jeg har haft kunder der var utilfredse med samme fænomen i et 9308, men ikke 9509.
Du kan iøvrigt for relativt få penge få et værksted til at fylde skum i kabinettet ved højttalerne, så det ikke runger.
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Så er det rigtigt at det er misvisende at Philips har
haft forkert information om tv'et på hjemmesiden, men selv da - hvis
man mener lyden er vigtig, så hører man det da i butikken først? |
|
|
Det er jeg ikke enig med dig i at man kan. Der er ofte en del støj i de
fleste butikker, og det er jo ikke en "fejl" som fremkommer tydeligt
hele tiden. Det svinger lidt hvornår det kommer og hvornår det er
slemt. Der kan sagtens gå en dag hvor det slet ikke sker og andre gange
er det der konstant.
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
et lige sidespring: Hvornår får Panasonic TX 32 PD 30 en afløser?
Tilbage til lyden... men til almindelig fjernsynskiggeri, zapning og i særdeleshed fodbold er lyden vel udemærket... gælder det DVD film jamen så ryger det jo over forstærker og diverse mere eller mindre hidsige højtalere!!!!
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare fordi du ikke har haft en kunde som har klaget over det, betyder
det jo ikke at problemet ikke eksisterer. Og ærligt talt synes jeg ikke
det er meget at forlange, at få et fjernsyn, hvor man også kan have lyd
på uden at bruge en forstærker ved siden af. Jeg synes skam også jeg
har fået meget for pengene, for som jeg også skrev lige før så er
billedet lækkert. Men jeg synes godt man kan forvente at det ikke
runger. Jeg kræver ikke superb lyd fra mit fjernsyn. Det har jeg mit
anlæg til, men derfor behøver det ikke at runge som ind i helvede.
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
Det er jeg ikke enig med dig i at man kan. Der er ofte en del støj i de fleste butikker, og det er jo ikke en "fejl" som fremkommer tydeligt hele tiden. Det svinger lidt hvornår det kommer og hvornår det er slemt. Der kan sagtens gå en dag hvor det slet ikke sker og andre gange er det der konstant.
|
|
|
Så kan man jo mukke lidt over at folks krav til en radio/tv forretning er faldet til et niveau der gør butikker hvor der ikke kan foretages en seriøs vurdering af lydkvalitet til de mest succesrige...
Fakta er at du har købt et tv der ikke lever op til dine forventninger - men der er ikke noget i vejen med det. Så kan du returnere det og indgå et kompromis på billedsiden for at opnå det du vil på lydsiden, eller få tv'et modificeret så problemet bliver løst. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
et lige sidespring: Hvornår får Panasonic TX 32 PD 30 en afløser? |
|
|
Cirka nu, tror jeg nok...
Zanetti skrev:
| Tilbage til lyden... men til almindelig fjernsynskiggeri, zapning og i særdeleshed fodbold er lyden vel udemærket... gælder det DVD film jamen så ryger det jo over forstærker og diverse mere eller mindre hidsige højtalere!!!! |
|
|
Det er nok meget en smagssag - jeg generes en del over unaturlig lyd på talen, derfor ender jeg altid med at bruge anlægget til det hele. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
| Bare fordi du ikke har haft en kunde som har klaget over det, betyder det jo ikke at problemet ikke eksisterer. |
|
|
Nej nej, det var heller ikke det jeg mente. Det jeg mente var at for de fleste købere af pågældende tv er lydkvaliteten ikke afgørende.
tumz skrev:
| Og ærligt talt synes jeg ikke det er meget at forlange, at få et fjernsyn, hvor man også kan have lyd på uden at bruge en forstærker ved siden af. |
|
|
Hvis du vil have markedets bedste billede for 13K, så ER det faktisk for meget at forlange, hvadenten du synes det eller ej. Det er ikke noget jeg har bestemt, sådan er det bare...
tumz skrev:
| Jeg synes skam også jeg har fået meget for pengene, for som jeg også skrev lige før så er billedet lækkert. Men jeg synes godt man kan forvente at det ikke runger. Jeg kræver ikke superb lyd fra mit fjernsyn. Det har jeg mit anlæg til, men derfor behøver det ikke at runge som ind i helvede. |
|
|
Det er en følge af at kabinettet er lavet i tyndt plastic for at holde prisen nede. Så mens du har ret i at lyden er dårlig, så har du ikke ret i at du i et tv i dag bør forvente at kabinettet ikke spiller med.
Men prøv at kontakte butikken - jeg vil ikke udelukke at Philips vil udbedre problemet på garantien (men det er _absolut_ heller ikke noget jeg kan garantere!) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes faktisk at lyden er ganske udemærket på 9509. Betydeligt
bedre end på mit gamle Sony Trinitron. Men der rungede den godt nok
ikke.
Vi må have et meget forskelligt syn på slags, men det må vel være fordi
at du arbejder i branchen, men som kunde synes jeg at den slags burde
være i orden. Og det er jo ikke fordi at philips er et lille firma som
ikke har styr på tingene. Efter min mening har jeg brugt mange penge på
det tv, og derfor forventer man vel også at det er kvalitet som er godt
bygget, hvilket jeg også vil mene det er ud over det med at det runger.
Men det er du jo ikke enig med mig i.
Og hvis lumatron kan finde ud af at lave et 14" fjernsyn til 999,- der
ikke runger, så burde phily fanme også kunne med et 32" til 13.000,-
Men det er nok bare mig som er alt for forvent og regner med at få alt for intet. Eller hvad?
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| et lige sidespring: Hvornår får Panasonic TX 32 PD 30 en afløser? |
|
|
Cirka nu, tror jeg nok... |
|
|
Med fare for at ødelægge tråden... har du oplysninger om denne? hvis ja, åbner jeg gerne en ny tråd så denne ikke ødelægges.
|
| Til top |
|
| |