Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 03:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kliklyde fra lydkortet... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kan huske at have læst noget om dette herinde tidligere, men kunne ikke finde tråden igen.

Jeg har ingen HTPC, men min normale computer er tilsluttet anlægget. Men den har det med at lave nogle irriterende kliklyde engang i mellem midt i musiknumre fx. Den gør det både når den er tilsluttet via coax og via optisk. Har lige købt et 5 m optisk Tech-Link, men det løste ikke problemet. Men det skal bare virke med det optiske

Lydkortet er et standard onboard kort (SoundMAX digital audio) på et Asus P4PE bundkort og recieveren er en Harman Kardon AVR4550.

Nogen der har erfaringer med dette?

På forhånd tak.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

prøv at opdater dit bundkorts bios..
det kan i nogle tilfælde hjælpe

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Uden at være 100% sikker vil jeg mene at fejlen er jitter begrundet, evt forsaget af instrålings støj fra PSU. prøv at jorde kabinetet.

Eller at du har en uheldig placering af PCI kort, evt TV kort o.l.

Det kan også være på selve bundkortet at fejlen opstår, så kan en Biozs update hjælpe.

Endelig er selve drevet også en potentiel fejl kilde, prøv at force 1x hastighed og se om det hjælper. eller afspil en rippet CD fra HD.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Heya Rapper

Køb et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23309  du skal ikke bruge onboard,  det sutter max :)

Men du kan da prøve nyeste driver:
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/misc/audio/Adiwdm_3665.zip

Men det har du sikkert allerede ?!?    ellers må du skrive lidt mere om denne kliklyd,  kommer den meget tilfældig,  eller kommer den med jævn mellemrum,  er kliklyden ens hver gang,  kommer den også uden du afspiller lyd,   find selv på mere..  Jo mere info,  jo bedre svar :)   "for det meste da :P"

MvH

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hmm, opdagede lige ved at sidde og høre Europe - Final Countdown at kliklydene er der når der spilles højfrekvente toner (fx sangen i omkvædet på det nummer).

Prøver lige den driver, har jeg faktisk ikke fået gjort  Da jeg troede at det nye optiske kabel (købt dagen før jeg oprettede dette indlæg) ville løse problemet.

Kyhn: Det er ikke kilden der er problemet. Har prøvet at rippe min Oasis cd, og høre fx Don't Look Back in Anger to gange, og det er ikke de samme tidspunkter lyden kommer.

Muttley: Ja, ved godt at det lydkort er lige til at lukke op og skide i  Føler bare ikke for at ofre penge computer pt. - men kunne godt være at man skulle gøre det på et tidspunkt, for det er jo lige så meget at ofre penge på anlægget  

Har du selv sådan et kort? Fortæl lidt om det...

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej igen..  

Du må endelig sige om den driver løser probemet eller ej,   for jeg så lige at en med et andet bundkort også havde problemer med soundmax eller hvad lydchippen hed..   Han løste problemet med en ny driver som var lavet til soundmax på et meget nyere bundkort,  men for at kunne installere driveren,  måtte han låne en fil fra orginal driveren,  og på den måde snyde systemet til den nye driver..     Så løser du ikke problemet på anden vis,  så kunne der måske fixes noget :)

Jeg har ikke selv det  kort,  men har et creative audigy1,   bare dens analog ud syntes jeg lyder meget fin,  og envy24ht chippen sammen med de wolfson konverter,  vil klart overgå mit audigy1 kort,  det siger alle,  både private og tests..  jeg køber selv et kort når jeg liige finder pengene,  det er helt klart..

snakkes ved..

mvh

Nick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Creative Audigy lydkort hvor der er samme problem med lyden. Jeg fandt først ud af det efter jeg havde hørt samme musik digitalt (over forstærkeren), at min computer "knitrede" i analog også.
Selv om jeg resampler op til 92kHz ændrer problemet sig ikke.
Til top Vis Nick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick

Nick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der har et M-Audio lydkort med eller uden de bekrevne problemer?

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Vil også mene det er Jitter...

Har du clocket computeren på nogen måder? Hvis du har så prøv at låse PCI bussen fast på std. hastigheden og se om den stadig gør det...

Driverne kan også sagtens have noget at sige, og jeg har da også selv været udsat for lydproblemer på især onboard lydkort, hvis det er forkerte drivere...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Nick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg ikke på.

Jeg har et Intel motherboard som er umulig at oc. Det er et Audigy kort.
Jeg kender og har hørt flere med samme problem.
Ja, jeg har prøvet forskellige drivere versioner og producenter efterhånden. Er der ingen med M-Audio der vil dele deres erfaringer?

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Er klik lydene der også hvis du køre lyden ud analogt?
Det kunne jo være D/A konverteren der var problemet....

Jeg har lidt forskellige lydkort bla. Audigy2 og Aureon(stort set magen til M-audio) og jeg har ingen klik lyde, på hverken dem, eller onboard lydkort, eller USB audio eller noget... og nu du siger du har et Intel bundkort, så er jeg næsten sikker på du heller ikke skal lede der, for de plejer at være særdeles fornuftigt konstrueret, muligvis kan det skyldes en dårlig strømforsyning? Er din computer meget ustabil, kunne det tyde på at der var meget ripple på spændingerne...

Nu er det nok ikke driverne når du har prøvet så mange forskellige, men ellers ville jeg sætte mine penge på at det var der problemet ligger...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes