Forfatter |
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Kan huske at have læst noget om dette herinde tidligere, men kunne ikke finde tråden igen.
Jeg har ingen HTPC, men min normale computer er tilsluttet anlægget. Men den har det med at lave nogle irriterende kliklyde engang i mellem midt i musiknumre fx. Den gør det både når den er tilsluttet via coax og via optisk. Har lige købt et 5 m optisk Tech-Link, men det løste ikke problemet. Men det skal bare virke med det optiske 
Lydkortet er et standard onboard kort (SoundMAX digital audio) på et Asus P4PE bundkort og recieveren er en Harman Kardon AVR4550.
Nogen der har erfaringer med dette?
På forhånd tak. __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at opdater dit bundkorts bios..
det kan i nogle tilfælde hjælpe
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at være 100% sikker vil jeg mene at fejlen er jitter begrundet, evt forsaget af instrålings støj fra PSU. prøv at jorde kabinetet.
Eller at du har en uheldig placering af PCI kort, evt TV kort o.l.
Det kan også være på selve bundkortet at fejlen opstår, så kan en Biozs update hjælpe.
Endelig er selve drevet også en potentiel fejl kilde, prøv at force 1x hastighed og se om det hjælper. eller afspil en rippet CD fra HD.
|
Til top |
|
|
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heya Rapper
Køb et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23309 du skal ikke bruge onboard, det sutter max :)
Men du kan da prøve nyeste driver: http://www.asuscom.de/pub/ASUS/misc/audio/Adiwdm_3665.zip
Men det har du sikkert allerede ?!? ellers må du skrive lidt mere om denne kliklyd, kommer den meget tilfældig, eller kommer den med jævn mellemrum, er kliklyden ens hver gang, kommer den også uden du afspiller lyd, find selv på mere.. Jo mere info, jo bedre svar :) "for det meste da :P"
MvH __________________ AKG K271 MKII
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, opdagede lige ved at sidde og høre Europe - Final Countdown at kliklydene er der når der spilles højfrekvente toner (fx sangen i omkvædet på det nummer).
Prøver lige den driver, har jeg faktisk ikke fået gjort Da jeg troede at det nye optiske kabel (købt dagen før jeg oprettede dette indlæg) ville løse problemet.
Kyhn: Det er ikke kilden der er problemet. Har prøvet at rippe min Oasis cd, og høre fx Don't Look Back in Anger to gange, og det er ikke de samme tidspunkter lyden kommer.
Muttley: Ja, ved godt at det lydkort er lige til at lukke op og skide i Føler bare ikke for at ofre penge computer pt. - men kunne godt være at man skulle gøre det på et tidspunkt, for det er jo lige så meget at ofre penge på anlægget
Har du selv sådan et kort? Fortæl lidt om det... __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen..
Du må endelig sige om den driver løser probemet eller ej, for jeg så lige at en med et andet bundkort også havde problemer med soundmax eller hvad lydchippen hed.. Han løste problemet med en ny driver som var lavet til soundmax på et meget nyere bundkort, men for at kunne installere driveren, måtte han låne en fil fra orginal driveren, og på den måde snyde systemet til den nye driver.. Så løser du ikke problemet på anden vis, så kunne der måske fixes noget :)
Jeg har ikke selv det kort, men har et creative audigy1, bare dens analog ud syntes jeg lyder meget fin, og envy24ht chippen sammen med de wolfson konverter, vil klart overgå mit audigy1 kort, det siger alle, både private og tests.. jeg køber selv et kort når jeg liige finder pengene, det er helt klart..
snakkes ved..
mvh __________________ AKG K271 MKII
|
Til top |
|
|
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Creative Audigy lydkort hvor der er samme problem med lyden.
Jeg fandt først ud af det efter jeg havde hørt samme musik digitalt
(over forstærkeren), at min computer "knitrede" i analog også.
Selv om jeg resampler op til 92kHz ændrer problemet sig ikke.
|
Til top |
|
|
Nick Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har et M-Audio lydkort med eller uden de bekrevne problemer?
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 01 November 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også mene det er Jitter...
Har du clocket computeren på nogen måder? Hvis du har så prøv at låse PCI bussen fast på std. hastigheden og se om den stadig gør det...
Driverne kan også sagtens have noget at sige, og jeg har da også selv været udsat for lydproblemer på især onboard lydkort, hvis det er forkerte drivere...
|
Til top |
|
|
Nick Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke på.
Jeg har et Intel motherboard som er umulig at oc. Det er et Audigy kort.
Jeg kender og har hørt flere med samme problem.
Ja, jeg har prøvet forskellige drivere versioner og producenter
efterhånden. Er der ingen med M-Audio der vil dele deres erfaringer?
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 01 November 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er klik lydene der også hvis du køre lyden ud analogt? Det kunne jo være D/A konverteren der var problemet....
Jeg har lidt forskellige lydkort bla. Audigy2 og Aureon(stort set magen til M-audio) og jeg har ingen klik lyde, på hverken dem, eller onboard lydkort, eller USB audio eller noget... og nu du siger du har et Intel bundkort, så er jeg næsten sikker på du heller ikke skal lede der, for de plejer at være særdeles fornuftigt konstrueret, muligvis kan det skyldes en dårlig strømforsyning? Er din computer meget ustabil, kunne det tyde på at der var meget ripple på spændingerne...
Nu er det nok ikke driverne når du har prøvet så mange forskellige, men ellers ville jeg sætte mine penge på at det var der problemet ligger...
|
Til top |
|
|