Forfatter |
|
Tech Show Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg er ved at designe min kommende hjemmebio i 3D. Men jeg kan ikke bestemme mig for om jeg skal placere forstærkere og det hele nede under lærredet, eller på midterste række, og så pakke det væk i et møbel eller noget, foran de 2 stole i midten.
Ville lige spørge eksperterne?
Tegningerne er ikke i nærheden af færdige bare så det står klart.
Grunden til det ikke ser så "ægte" ud er at jeg ikke har tilføjet lys og materials endnu, men det kommer senere... det hvide ude på side væggen er en herstal lampe der lyser op og ned af væggen, og så spejle over og under det, på resten af væggen forestiller jeg mig der skal være "æggebakke" filt eller lign. Skulle det ikke være ok i sådanne rum?

__________________ Best Regards,
Morten Ford
Technical Designer
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet at have dit "gear" ude i siden, f.eks. ved siden af døren? Når det står under lærredet, kan alle de lys og andre irriterende ting tage ens konncentration eller virke generende. Og man kan sagtens se dem når rummet er helt mørkelagt.
Det samme kan gælde de spejle du vil sætte op. Er du sikker på, at de ikke reflekterer billedet fra lærredet, lige ind i hovedet på en?
I en lidt anden genre, har du så overvejet små borde til hver stol? På denne måde har man et sted at stille sin sodavand, øl, 80% stroh rom eller hvad man nu guffer på til en forestilling 
|
Til top |
|
|
Tech Show Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Notional
100% der kommer borde til stolene, eller plcerings anordninger af en eller anden art, er bare ikke kommet så langt endnu 
Kan godt følge dig i det med gearet, så skulle det være på den side af døren hvor højtalerne står... hmm... det må jeg lige tænke over...
Jeg har ikke lige sat mig og beregnet vinkler på spejlene endnu, men fordi det kan give en kanon fed effekt, er jeg næsten sikker på jeg vil beholde det, men tak for pointen, tænkte ikke lige selv over det... __________________ Best Regards,
Morten Ford
Technical Designer
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver et kabel-helvede hvis du placerer anlægget i midten af rummet.
Hvis displaylyset fra anlægget generer under forestillingen, er del vel bare et spørgsmål om at have et par låger foran? Kan displayet ikke dæmpes i dit grej?
Er du grafisk designer, eller lign.?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tech Show Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
#JBL TI-5000 Jeg er ikke så nervøs for kablerne, der tror jeg sagtens jeg kan finde en fin løsning. Jo i det meste kan lyset dæmpes... Hvis der skal være låger foran så kan jeg ikke kontrollere det samtidig.... Og så "nørdet" som man er tror jeg det bliver en nødvendighed. Det var netop derfor jeg overvejde at lave en slags diskret kontrol plads på den række hvor der står stole nu... bare mellem de 2 stole, hvor jeg på billedet også har placeret anlæg. Jeg er uddannet Lysdesigner, læser til Teknisk Designer... såhh nej ikke Grafisk Designer 
#Dief Ja det var præcis sådan noget ligende jeg tænkte på, jeg vil så forsøge at gøre det noget mere diskret... men tak for linket. Det med kablerne kan jeg jo evt. gå under det hævede gulv, ud i væggen og så op over loftet, eller whatever... __________________ Best Regards,
Morten Ford
Technical Designer
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg selv, har trukket det op langs loftet. Er dog ikke færdig med det endnu, der skal være en fin messing-skinne til afdækning af kabler og yderligere skal der monteres lys bag messingskinnen (en lyskæde).
Man skal blot bruge sin fantasi, så kan det meste lade sig gøre.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Forbrugsfest Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale en anordning i loftet til projectoren, det der med at den skal stå imellem stolene bliver noget kneb efter min mening
|
Til top |
|
|
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tech Show skrev:
...på resten af væggen forestiller jeg mig der skal være "æggebakke" filt eller lign. Skulle det ikke være ok i sådanne rum?
|
|
|
Det skal lige siges at jeg ikke har den store erfaring inden for dæmpning af rum, men jeg har hørt at et rum kan blive "overdæmpet" og jeg kunne godt forestille mig at det ville være for meget hvis rummet blev beklædt med "æggebakke" filt. (Det ser man heller ikke i biografer. Jeg har i hvert fald ikke set det nogen steder)
|
Til top |
|
|
Tech Show Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Therac: Det kan godt være du har ret, ved absolut intet om det, kunne være rart at høre noget for nogen som var helt stiv i det.
#Dief: Helt enig.... kun fantasien sætter grænser
#forbrugsfest: Med anordning til projektoren i loftet formoder jeg du mener monteringsbeslag? Kan godt se hvad du mener med anlæg mellem stolene... men måske hvis man bygger det ind i et pænt møbel eller laver noget lækkert? __________________ Best Regards,
Morten Ford
Technical Designer
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke en inventor tegning?
Ang genskin fra projektor billedet i spejle: Jeg har selv et glasskab sat op ikke så langt fra mit lærred, det drejer sig om et 30*120cm glas areal - og DET er generende når man ser film. - Man ser det ikke fra "sweetspot" men pas på med de der spejle!
De fleste større recivere/dvdafspillere kan dæmpe lyset i displayet under afspilning. - Så det burde ikke genere. - Dog er der så stadigt de røde dioder __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Tech Show Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Anno1982: Tæt på, det er dog kun Autocad 2004. Når jeg er færdig med at tegne så smider jeg den ind i 3D studio Max og rendere med materials og light. Så det kommer til at se ordentlig ud.
Anno1982, er det ikke en parfume? Syntes jeg har set navnet før på en parfume?  __________________ Best Regards,
Morten Ford
Technical Designer
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> jeg er født i 1982 ~ anno1982 
Nej det er helt ok
Jeg tegnede selv min hjemmebio i Inventor før jeg "satte den i" - syns bare at produktet lignede..! - Men autocad og inventor er vidst også lidt "i familie"
__________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Tech Show Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
#anno1982: Ja også i den grad, Inventor er overbygningen til Autocad som udelukkende er 3D baseret. Det er også derfor jeg ikke kun bruger Autocad, men senere 3D max.
Har du en mening om hvor forstærkere og lign. skal placeres? __________________ Best Regards,
Morten Ford
Technical Designer
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Det var det jeg glemte! 
Jeg mener at du skal placere dem i siden af rummet - Men ellers var pointen med min "lyssnak" at du godt kunne placere det oppe ved lærredet. - Det eneste tidspunkt du behøver at være tæt på anlæget er når du skal skifte dvd... __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang parfumen siger min kæreste at den hedder 1881 
-> men der kunne være noget om det! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne det være Cerruti 1881 du tænker på???
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh, - Det kan jeg ikke afvise  - ved det faktisk ikke - men det navn får da egenligt også en klokke til at ringe hos mig  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|