Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 17:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Endnu et DVI problem! :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 November 2004 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Her i dag har jeg endelig fået mit dvi-d kabel (oehlback 10m) fra tyskland. Dog synes det ikke at virke til panasonic pt-ae300. Når jeg går ind i skærmindstillingerne for at vælge skærm, kan jeg simpelthen ikke vælge en anden end min computerskærm. Mit grafikkort er et Radeon 9600SE fra Powercolor, men jeg er nu kommet i tvivl om det understøtter det rigtige slags dvi.

I specifikationerne står der at at kortet understørrer dvi-i, men der står intet om dvi-d nogen steder. Hvad skal jeg gøre for at løse dette? Kan det være at panasonicae300 og kablet bare ikke passer sammen?

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det er løsningen, men der tales om manglende understøttelse af hdcp ved din projektor.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16077&P N=1

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Har læst det nu, men når det er fra HTPC, så burde der jo ikke være noget der. Jeg vil prøve at tage kablet med ned i FONA og få dem til at teste det, mod at jeg køber en vgalænger. Men kan det være at projektoren simpelthen ikke kan tage det lange kabel?

Kablet skulle være af ret god kvalitet, kostede 900 i tyskland og er set til en langt højere pris i skandinavien. Kan det så virkelig passe at de ikke passer sammen?

claus64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Tjaaa har selv en del problemer med DVI men jeg ved da så meget at mange anbefaler at man ikke bruger DVI kabler der er længere end 3-5 meter. De kabler der bliver solgt ekstra-lange burde jo være i stand til at videregive signalerne men har læst på en del andre fora at det kræver sin del af både output og input hardwaren.

VH Claus
Til top Vis claus64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus64

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hmm okay.. Prøvede lige kablet hos en ven med et andet grafikkort og der virkede det i 1 sek før computeren stoppede med at kunne finde signalet. Jeg har nu bestilt et Lindy 10m fra avconnection og jeg håber inderligt at dette her virker. Ellers så må jeg køre SVHS over projektoren...da jeg SKAL bruge 10 m. Det sidste problem, hvis Lindy kablet virker, er så hvordan jeg skal få Oehlbach kablet skaffet af vejen (helst på en pæn måde ) da det jo har kostet små 900 kr.

Forresten: Kan jeg godt køre 1:1 over HTPC'en alligevel også selvom jeg ikke bruger DVI-udgangen?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Du kan muligvis have fat i noget af det rigtige når du siger at dit kort understøtter dvi-i men at der ikke står noget om dvi-d. Jeg ved ikke hvilke muligheder du har for at indstille signaltypen (det lyder ikke som meget..?) men så vidt jeg har forstået så er dvi-i signalet analogt, vist faktisk bare et almindeligt RGBhv signal, magen til det du får fra din almindelige vga udgang - bare med et andet stik.

Man kan faktisk få nogen ret billige dvi-til-vga omformerstik (de koster vist 60-70 kr) Prøv evt. at finde sådan et, og så sæt kablet til vga (pc) indgangen i projektoren og se om ikke der kommer billede på. Du burde også kunne køre 1:1 pixelmapping med rgbhv/vga indgangen - men det kræver vist lidt mere tweaking end DVI-D.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået en kabel fra fra avconnection (Lindy) hjem og det fungerer perfekt. SÅ mit problem er faktisk løst. Puha. Dog kommer der så et nyt som er at returnere det "gamle" kabel til Tyskland i håb om at få mine penge igen. Gælder 14 dages returret også i Tyskland?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes