Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Defekt Denon S10 MKI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Igen, igen...

Jeg har lokket min lillebror til at købe en Denon S10MKI (dumme mig). Fin spille, som desværre ikke er helt på toppen længere! Den har to problemer:

1. Den kan på nogle cd'er ikke læse de sidste 2-3 numre. Det har ikke noget med cd'ens spilletid at gøre. Den gør det konsekvent på nogen bestemte skiver og aldrig på andre!
  2. Skuffen kan finde på automatisk at køre ind, så snart den er nået ud. Sker én ud af 50 gange!

Jeg har bedt ham rense laserhovedet, da jeg går ud fra at det er grunden til første defekt!

Nogen som kender til problem 2? Hvad kan man gøre ved det?

Var desværre så naiv at jeg stolede på sælgers reelle hensigter! Typisk problem for undertegnede

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Det kan også være selve slæden/metalstangen som laseren sidder på der kunne trænge til en smule symaskine olie.

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 November 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Problemet med skuffen skyldes højst sandsynligt prel fra åbne/lukke knappen. Afhængig af knappens konstruktion bør denne renses. Prellen opstår fordi kontakten ved aktivering afgiver dobbelt impuls og styringslogikken lagrer derfor både en åbne og lukke impuls. Eventuelt kan en mindre (tantal) kondensator parallelt over kontakten modvirke prel.

Med hensyn til laseren, så er der flere indlæg idette forum, som påpeger at DENON i mange tilfælde har et levetidsproblem med deres laser

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 November 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme maskine, det med laseren har jeg ikke været ude for, men den har også næsten lige fået ny laser..

men skuffeproblemet kender jeg godt, det er sket 2 gange indtil videre, og jeg har haft den i 1½ uge nu. jeg synes ikke det er et stort problem, det er jo bare at trykke på eject knappen igen, man skal alligevel 10cm fra den, for at lægge en cd i drevet..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

teddyjoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Har endnu ikke haft nogen af de ovenstående problemer med min mkI..

Den har dog problemer med et par enkelte brændte cd'ere - men det tror jeg ikke ligger i en opslidt laser. (eller?)

Problemerne opstår på de brændte cd'ere der er 4-5 år gamle - og ikke på nyere medier. Måske er det bare den begrænsede leveetid på skiverne der har skylden.

Til top Vis teddyjoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af teddyjoe

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

1. Problem er tilsyneladende ukendte. Min erfaring med slidte lasere er at den bare holder op med at genkende cd'erne!

Det med skuffen er selvfølgelig en mindre detalje, som primært at kommet frem i kølvandet på det andet problem!

Jeg har selv haft en S10 MKI som kørte i 4 år uden problemer, indtil en sodskade i lejligheden gjorde det påkrævet med et "stort service". Nu har jeg S10 MKII som aldrig har fået skiftet noget og den spiller ALT! Jeg har derfor ikke haft de store betænkligheder ved at anbefale sådan en maskine. Sælger af maskinen påstod endda at laseren var nyskiftet. Det kan man tilsyneladende ikke stole på

Nu bliver det med rensningen forsøgt og så må vi se om det hjælper!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes