Forfatter |
|
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er mit anlæg opstillet i mit nyligt hjemmelavede rack.

LP-høvl: Thorens TD126 m. Mørch arm. Har pt. desværre kun en AT-pickup.. min Goldring er udtjent. Jeg købte den til den latterlige pris af 1300 kr. da alle folk skulle af med deres pladespiller... inkl. arm!!!

Min gamle gamle pre-amp... håndlavet af Audio-Art. Bruger den ikke pt. rørsoklerne skal fornys.. og min lokale værkstedsgut ville ikke påtage sig opgaven!!

Min gamle men vellydende rørslæde på 2x100 watt - Beard p100 MkII

Min nyeste erhvervelse... classic effektforstærker 6.6.. kunne ikke stå for dens power.. og den er meget vellydende... lidt mere analytisk end min Beard.. men skal der spilles højt.. såå!!! Desuden havde importøren den på tilbud til halv pris i sidste måned.

Mine selvbyggede TDL transmissionline højtalere.

Kabler eksperimenterer jeg lidt med. Mørch-armen har jeg selv modificeret med van den hul sølvkabler.. lyder ganske glimrende. Højtalerne er modificeret med bedre komponenter på delefilteret og bedre kabler fra delefilter til enheder. De er desuden biwired.
CD-afspilleren gider jeg ikke tage et foto af... jeg har i øjeblikket kun en pioneer dvd afspiller.... men har kig på en Shanling T200C. Her er et foto af sådan en rørslæde.

__________________ Big boys like big toys...
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Josan,
Fedt, og specielt anlæg, må man sige. Er dog mere til Beard'en end til Classic'en.
Men umiddelbart ligner pladespilleren mere en 126, end en 125??? __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen Til 
virkeligt lækkert, kan du ikke fortælle lidt mere om højttalerne?
kunne man evt. får et et billede af det "komplette setup"? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
josan Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oooops.... tastefejl, som jeg nu har rettet. Det er selvfølgelig en TD126.
Om højtalerne... jeg har selv bygget dem.. købt i en butik i Århus i begyndelsen af 90'erne som byggesæt. Tror jeg gav 5.500 pr. stk. inkl. kabinet. Der gik så 3 måneder med at give dem pianolak - det gør jeg aldrig igen. Højtaleren består af en super tweeter, metal dome, mellemtone og bas. Fabrikat ukendt... TDL eksisterer jo ikke mere.
Men de lyder godt.... og går meget meget dybt ned i frekvens.... man skal dog passe på, at setupet ikke bliver for analytisk.. det kan man jo så gøre ved kabel, forstærker, cd-afspiller valg. De er forholdsvist nemme at trække... kræver mange watt dog... 8 watt drifsteffekt... så da min OVC forforstærker er passiv uden linietrin og ekstra forstærkning... er det svært at spille rigtigt højt med ovc, beard, tdl-kombinationen. Det problem løser classicen.. og den lyder faktisk godt med den rigtige opsætning osv. Bl.a. har jeg byttet om på mit sølvkabel og kobberkabel på højtaleren. Før gik sølv-kablet til diskant mellemtone.. men det var næsten for klart og analytisk med Classicen... ombytningen har helt klart gjort det mere lyttevenligt.
Her er et foto af det komplette setup. 

|
Til top |
|
|
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til Ser godt ud, dejligt med endnu en der spiller på rør  . Er det billedet der snyder eller står den ene ht tættere på. __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
Til top |
|
|
josan Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elleson Audio skrev:
Hej og velkommen til Ser godt ud, dejligt med endnu en der spiller på rør . Er det billedet der snyder eller står den ene ht tættere på. |
|
|
Billedet snyder ikke... fejlen er rettet.. havde måttet flytte den ene højtaler for at få plads til det nye rack.

|
Til top |
|
|
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil RIGTIGT gerne høre mere om den forstærker. Kan du ikke smide mig en mail, hvos du fortæller så detaljeret om den, som muligt?
skoust@tele2adsl.dk
På forhånd tak. Skoust.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gav du for din Classic, og har du den endnu?
|
Til top |
|
|
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Dejligt nostalgisk... ligesom mit . Spiller med garanti med glød og varme, ikk? Og enhederne i TDL'erne - er det ikke KEF? En kammerat havde engang nogle tilsvarende. Fede kasser.
Hilsen Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, Det ser godt..
Men det har da været her før, og der blev der da tilføjet flere nye komponenter?
Forstår det ikke helt? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser skam godt ud men lidt af et spring med den nye forstærker  __________________
|
Til top |
|
|