Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz CD5400OSE vs. Denon DCD1450 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 04 November 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Går ligeså stille og roligt og bygger mit nye anlæg op. Har købt Audiovector C2 MKII som fronthøjtalere og AVC som center. Snart køber jeg Marantz SR7500, når den rammer markedet. I den forbindelse går jeg med overvejelse om at købe en CD afspiller, da jeg synes at lyden i min nye Pioneer DVR-520H langt fra er optimal til stereo.

Så mit spørgsmål går på jeres erfaringer med hhv. Marantz CD5400OSE vs. Denon DCD1450. Andre forslag til CD afspillere i samme klasse er også meget velkomne

Ser frem til jeres gode bud

Til top Vis Hafnia Victoria's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hafnia Victoria

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Som et tillægsspørgsmål, hvor stor betydning har vægten af CD afspilleren? DCD1450 vejer 7 kg, mens CD5400OSE kun vejer 3,7 kg. Er det ensbetydende med at afspilleren fra Denon er bedst?
Til top Vis Hafnia Victoria's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hafnia Victoria

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Da jeg købte cd-afspiller for 4 år siden, havde jeg først DCD1450 hjemme, hvilket jeg ikke var tilfreds med pga. for skinger og trættende lyd. Derfor endte jeg med at købe en Marantz CD6000 OSE (nu udgået), som i mine øre er meget varmere og behagelig at lytte til. Så vidt jeg har forstået er Marantz en af de ganske få producenter inden for "en rimlig prisramme" som stadigvæk udvikler komponenter til deres cdafspillere. CD7300 har fået meget gode anmeldelser rundt omkring.

Hvad er budgettet?

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria skrev:
Som et tillægsspørgsmål, hvor stor betydning har vægten af CD afspilleren? DCD1450 vejer 7 kg, mens CD5400OSE kun vejer 3,7 kg. Er det ensbetydende med at afspilleren fra Denon er bedst?

En af de faktorer der imponerede mig var også størrelsen på Denon'en. Men den slog ikke til når der skulle spilles musik. Prøv at lyt dig frem.

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej Schrammelll

Din beskrivelse af Denon afspilleren overrasker mig ikke vildt, da jeg synes deres av recievere "lider" af samme lyd. Det er også derfor jeg helst vil gå efter Marantz, da deres lyd netop er varm, rund og behagelig at lytte til.

Jeg satser på at købe hjem fra Tyskland. Budgettet er max. 3500 kr. Det vil godt være muligt at få CD7300 til den pris der. Har læst godt om både CD5400OSE og 7300....

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

ja det bedste er selvfølgelig at gå ud og lytte.... Ved du forøvrigt om Marantz har planer om nye CD afspillere i nærmeste fremtid?

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke der er nye cd-afspillere på vej. Det er ikke som DVD og Recievere der næsten kommer hver halve år....!

audiosound.dk har CD7300 til kr. 3500,-. Jeg købte min SR7300 hos dem uden problemer.

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet! Det var super!

Ved du hvor stor forskel der er på DV6400 og CD7300 i stereo?

Er DVD afspillere ved at komme efter det på CD-lydsiden?

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria skrev:

Tak for tippet! Det var super!

Ved du hvor stor forskel der er på DV6400 og CD7300 i stereo?

Er DVD afspillere ved at komme efter det på CD-lydsiden?

Sjovt du spørger...! Jeg havde selv regnet med at kassere CD6000OSE, da jeg købte min DV6400. Det skete imidlertidigt ikke, for DV6400 når ikke CD6000'eren til sokkeholderne når det kommer til cd'er...
På cd-afspilleren er der en helt anden ro over lydbilledet, hvor detaljerne i musikken er klare. Der er mere "luft" mellem instrumenterne, bassen er dybere og bedre defineret end dvd'en.
Det er selvom CD6000OSE har 4 år mere på bagen og koster kr. 2000 mindre i vejl. udsalgspris...

CD7300 kan kun være endnu bedre, og kr. 3500,- er BILLIGT. Én af forklaringerne skyldes drevet. Et dvddrev i den prisklasse er meget mere upræcist fordi det skal køre med mange flere omdrejninger en cd-drevet.

Du kan roligt købe en cdafspiller

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes