| Sendt: 05 November 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke ekspert på dette område, men prøver på at sætte mig ind i tingende, inden jeg fyre mine penge af.
Jeg har i flere dage været ude og kigge på forskellige TV's, desværre kan jeg ikke finde nogle bag prokektions fjernsyn her i Holstebro - der er umiddelbart kun en Fona, Merlin og Expert (Fik fortalt de ville få et 50" Thomson i jule kataloget i expert)
Men til sagen, og i rettesæt mig endlig.
Som jeg forstår det, er der 2 typer bagprojektion, DLP Bag Projektion, og LCD bagprojektion. (ikke at forveksle med LCD Flat pannel). Hvor DLP (Digital Light Processing) er det dyreste/bedste produkt.
Billedkvalitetsmæssigt er den eneste forskel "the screen door effect" er størrer ved LCD Bag Projektion. - Hvad skal Screen Door Effect forståes som? - Nogen der kan forklare mig det på Dansk?
Jeg undre mig endvidre over hvad foreskellen er bag de 2 teknologier er. - DLP Bag projektion har jeg rimligt styr på (en DMD Chip, og et color wheel). Men hvad med LCD Bagprojektion?
Andre ting jeg undre mig over mht. bag projektion.
- DLP - Color Wheel, hvor stort er det fysisk, og udgiver dette evt nogen larm? Mekaniske dele lyder ikke særligt tiltalende, er dette en udsat del for slitage?
- Strømforbrug - Hvad er strømforbruget på sådanne uhyre?
- Levetid. Hvordan er levetiden i forehold til LCD/Plasme Flatpanne? - Evt er der nogle udsatte komponenter, mht slidtage?
- Fastbrænding af billede - Har jeg ret hvis jeg antager et Bagprojektions fjernsyn ikke kan brænde et billede fast på samme måde som et plasma panel?
- Betraktnings vinkel - Jeg har læst mange modstriende holdninger mht. betaktnings vinkler på disse. nogen der ligger inde med nogle tal? - (Irriterende jeg ikke kunne finde nogle i byen og bedømme selv)
- Kan det passe at Bagprojektions fjernsyn ikke lavet mindre end 40"
- Mit budget er begrænset til ca 10K, og jeg har egentligt ikke behov for mere end 32" (Men hvem ville sige nej til 40"+??), dvs. jeg er lige inden for grænsen til de billigeste LCD Bagprojektions. - Ville det være bedre og holde mig til et CRT i denne prisklasse istedet?
- Har jeg ret, hvis jeg siger der ikke er særligt mange DLP Bag projektions fjernsyn på det eupæiske markede? - Indtil vidre har jeg kun fundet 2 fra Thomson.
- Jeg faldet over et Thomson fjernsyn med følgende Specifikation "DMD Matrix" - Skal det forståes som der er flere DMD chips? - Evt en til hver farve? - Kan forstå der gøres brug af dette i nogle Front Projektions enheder.
/BuhlSvenne
|