| Forfatter |
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klik her for at se anmeldelsen
Det lyder som om de siger denne kun kan anbefales, hvis man undgår at bruge den integrerede scaler.
Så man skal åbenbart investere i en DVD afspiller med integreret scaler eller købe et separat scaler dedikeret product(f.eks. DVDO iScan HD+ som nævnes) eller evt. bruge en HTPC dedikeret computer.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan jo også bruge en dvd-afspiller med dvi/hdmi. Det bliver sikkert ikke ligeså godt som med en ekstern videoprocessor, men også til en helt anden pris.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
| man kan jo også bruge en dvd-afspiller med dvi/hdmi. Det bliver sikkert ikke ligeså godt som med en ekstern videoprocessor, men også til en helt anden pris. |
|
|
Ja, men det løser jo desværre ikke problemet, i forbindelse med andre kilder, som f.eks. satellit receivere og TV-tunere.
Dårlig de-interlacing / scaling, er desværre noget, mange projektorer lider af, men jeg havde egentligt forventet at det var i orden i denne prisklasse. Så dyrt kan det da heller ikke være, eftersom en Infocus X1 til under 6000 Kroner, har Faroudja video processing. Ja - man undres __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg tog bare for givet, at denne projektor nok ville være blevet til muld, før vi får hæderlige tv-signaler her i landet, så det problem primært var af teoretisk karakter.
Hvad jeg har set af tv på min projektor, har været af en sådan kvalitet (fodboldkampe), at projektorens kvalitet har været helt underordnet.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, hvis man kun bruger den til DVD-film, så er det jo ligegyldigt. (Hvis man har den rigtige DVD-afspiller).
Jeg mener nu, at signalet fra en god digital satellit receiver, på en god dag, kan nærme sig kvaliteten af en DVD-film. Og med en projektor med 1280*720 panel, er det, efter min mening, også oplagt at tilslutte en HDTV receiver.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var selv noget spændt på at se en test af denne projektor, da jeg selv står og hælder til enten denne eller Benq8700+ modellen.
Jeg havde dog gerne set ham kommentere synligheden af screendoor, da denne er blevet diskuteret en del på avsforumet. Så er spørgsmålet om det skal tolkes positivt, at han ”glemte” at kommentere dette!
Jeg har sendt ham en mail, med et par spørgsmål(bl.a. angående screendoor). Så må vi se hvad han svarer til dette
Jeg har ikke lyst til at investere i en ny dyr dvd afspiller(eller ekstern scaler) og regner med at bruge min PC’er til scaleringen(bruger en SweetSpot løsning, se her SweetSpot).
Og nu skal det jo ikke glemmes, at når først scaler problemet er løst, står man til gengæld også med en rigtig god projektor, som kan konkurrere med DLP’ere som f.eks. Benq’s 8700+ model(forudsat at rummet er tilpas lysdæmpet, selvfølgelig).
Jeg ser frem til at høre flere meninger fra andre anmeldere/købere!
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg har fået svar fra Evan Powell (fra Projector central).
Her er et udsnit:
Screendoor on this unit is a non-issue in my opinion, which is why I didn’t even think to discuss it. Usually I point out things that bother me about a projector, and screendoor didn’t. But I should probably have said that.
There is no banding on this unit either, which again, is why I didn’t mention it. Maybe I will update the review on Monday to include these comments.
Best regards,
Evan
Så screendoor effekten burde altså ikke være et udtalt problem på Sony's HS51 pj, ifølge Evan.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... Mener at Widescreen Review skrev, at screendoor var udpræget på denne projektor... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
hmm... Mener at Widescreen Review skrev, at screendoor var udpræget på denne projektor...  |
|
|
"udpræget" synes jeg nu er en lidt grov oversættelse, de skriver svjh at det er synligt. Men ikke mere synligt end alle andre 1280x720 LCD'er minus Panasonic (som har smoothscreen der fjerner screendoor). Dvs. i normal kigge-afstand er det ikke et problem, men i en afstand fra 1,5X og tættere vil man kunne se det. Men _rigtigt_ store billeder vil man nok ikke bruge HS50 til alligevel, da den ikke har lysstyrken til det. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige til perejvind: der er altså mange grader af kvalitet indenfor Faroudja hvad angår scaling og de-interlacing. At Faroudja er knaldgode til at levere fin kvalitet til rimelige priser er en ting, men de dyre projektorer har altså også mere højspecificerede Faroudja-chips. For slet ikke at tale om at sammenligne med Faroudjas egne, separate scalere, som er langt, langt bedre end det, de leverer som indbygningschips.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
| Så dyrt kan det da heller ikke være, eftersom en Infocus X1 til under 6000 Kroner, har Faroudja video processing. |
|
|
Hvilket ikke betyder at den er bedre end f.eks. Sanyo Z3, og slet ikke bedre end Sony DVPLS 785. Eller for den sags skyld Philips DVD 963, der svjh bruger præcis samme chip...
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@OTTO
Otto, du har jo mulighed for at lave en sammenligning mellem BenQ8700+ og denne nye vidundermaskine. Kunne du ikke prøve det uden at kompromitere dine forretninger?
Jeg er lige på grænsen til at blive fristet af at sælge min BenQ8700+ og få mig en Sony.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
"The HS51 is rated at a theoretical maximum of 800 ANSI lumens, which is far less than the 1400 ANSI lumen rating of its predecessor, the VPL-HS20. When operated in Cinema mode for best contrast performance, the actual light output of the HS51 is about 240 ANSI lumens."
Noget af et tab.... 240 ANSI er ca. det samme som min Barco.
Men rigeligt til film! __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
"The HS51 is rated at a theoretical maximum of 800 ANSI lumens, which is far less than the 1400 ANSI lumen rating of its predecessor, the VPL-HS20. When operated in Cinema mode for best contrast performance, the actual light output of the HS51 is about 240 ANSI lumens."
Men rigeligt til film!  |
|
|
Ja - hvis man holder sig under de 110"-120" i lærredstørrelse. Min HS10 med CC40R filter som er rated til 1000 lumens i CinemaBlack er nok tættere på de 300 lumens. Kontrast og sortniveau på bekostning af lysstyrke.
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
| Otto, du har jo mulighed for at lave en sammenligning mellem BenQ8700+ og denne nye vidundermaskine. |
|
|
Vi har af forskellige årsager droppet Benq igen - det er en fejl at de stadig står på prislisten. Så det kan jeg desværre ikke, nej. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Men rigeligt til film!  |
|
|
Jeg er lidt ked af den sammenligning de laver dér - HS20 giver jo heller ikke 1400 lumens i cinema mode, så forskellen er ikke så slem som den lyder. Men jo, HS50 er udlagt til en ret lav lysstyrke, hvilket bl.a. betyder at man skal passe på med meget store lærreder. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |