Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Godt antenne kabel/stik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 November 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvor man kan købe nogle gode antennestik?

Jeg har noget sort 7mm dobbelt skærmet kobber antenne kabel til at ligge, af samme type som man graver ned, tænkte på at lave et ordenligt antennekabel af det, skal trækkes fra vægudtaget hen til tvét (4 meter) 

findes der ikke nogle bedre antennestik end de standard stik man kan købe overalt ? Er det evt. en god ide at montere et par ferrit kerner på kablet?

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Bender
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Du kan købe gode stik her  http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1099783495-10888,d,1099 783503-11012,1061913714.1063455983,,,,.htm

Alternativt er der hifiklubben der sælger Bandridge stik, men jeg synes at 149 kr/sæt er noget dyrt.

Jeg ved faktisk ikke hvor stor en effekt ferrit kerner har på billedkvaliteten. Hvis kablet ikke ligger meget tæt på andre kabler så skulle det ikke være nødvendigt, men de kan købes billigt i Brinck elektronik så det kan vel ikke skade Wink

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 November 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Det har ikke noget at gøre med hvor tæt et kabel ligger på et andet, i hvor god og effektiv en farrit kerne er. Så er vi over i noget helt andet med afskærmning. Og ikke på samme måde så nødvendig som Net kabel afskærmning er, for andre uskærmede signal kabler som ligger side om side med disse.

Nej en ferrit kerne på et antenne kabler, har til opgave at filtrere det værste støj fra, det måtte være i signalet. Grundet dårlig signal m.m...Og gør det ganske godt. Det kan sammenlignes med et netstøjs filter, som man ser til mange ting i dag.

Bruger selv sådan et kabel til mit tv. Det har båret frugt.  

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hvis porto er dyr på nævnte site, vil jeg da gerne bestille et par stik med...

JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Kan det overhovedet betale sig at fuske med noget selv? Før man får købet kabel og stumper, løber det jo hurtigt op...

Man kan købe et tech-link antenne kabel på 10m. med guld stik, dobbelt afskærmning og ferritkerner til 199.

JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 November 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Køb det. Nej det kan ikke betale sig at rode med selv. Det bliver tit alt for dyrt.

Profigold har et kabel til 200kr. For 4 meter. Det er Farrit kerner på, og det er helstøbt. Sikkert som tech-link. De to firmare arbejdet tæt sammen. Så det er noget af det samme. 10 M for 200 er overhørt billigt.  Utroligt for tech-link plejer at være lidt dyre end Profi. Dog uden begrundelse.

mgmg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Sendt: 09 November 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger SAT2 installationskabel (klippet til så det passer præcis) med nogle skærmede stik til 15/stk i hver ende.

Min filosofi er at hvis dette kabel er godt nok til installationer i etageejendomme, så er det nok også godt nok til min stue. Desuden er det ikke særlig smart med 10 m TL kabel, hvis man har brug for det halve.

Jeg ved ikke hvor meget der er at vinde med Bandridge stik til det 10 dobbelte, i forhold til længden af kablet.

Til top Vis mgmg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mgmg

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Bender skrev:

Du kan købe gode stik her  http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1099783495-10888,d,1099 783503-11012,1061913714.1063455983,,,,.htm

Alternativt er der hifiklubben der sælger Bandridge stik, men jeg synes at 149 kr/sæt er noget dyrt.

Jeg ved faktisk ikke hvor stor en effekt ferrit kerner har på billedkvaliteten. Hvis kablet ikke ligger meget tæt på andre kabler så skulle det ikke være nødvendigt, men de kan købes billigt i Brinck elektronik så det kan vel ikke skade Wink

Fik et par af disse af en ven for at prøve dem..!? Brug dem IKKE.. Inderleder skal loddes på..! Hvilket igen betyder at du mister 2-3db signal. Antenne må IKKE loddes, kun skrues på hvis man da vil benytte stik, det bedste er at bruge inder ledern som stik! eks. som man gør ved parabol udstyr.

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes