Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: valg af Højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xray2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

JA dette er vel så endnu en højtaler vs højtaler tråd.

www.hifishoppen.dk

Det er så Jamo's D590 og SA1730 jeg er blevet i tvivl hvilken jeg skal vælge.

Jeg har altid været helt vild med designet på 707 den tidligere model af D590. Lydsiden har jeg nu hellerikk kunne finde de store fejl i. Den har en rigtig god og præcis bas. Dog vil jeg mene at den gamle 707 var lige en anelse for lys i mellemtonen når den skulle spille rock eller techno. Har ikke haft mulighed for at høre om den nye D590 er identisk med 707, eller om den er blevet bedre.

SA1730 er jeg så blevet meget hook på at prøve. Syntes folk roser SA til skyerne herinde. Designet kan jeg bestemt også godt lide. HAr kun haft mulighed for at hører et sæt SA reol højtaler hos en kammi, og jeg var overrasket hvor god og ren lyd sådan en lille kompakt højtaler præstere.

Prisen for jamo D590 er 5390kr, og for SA1730 er prisen 8000kr.

PT har jeg en Denon 1315R forstærker, men den skal snart udskiftes til en surround forstærker. Har ikke rigtig fundet hvilken det skal være endnu.

Jeg har ikke rigtig mulighed for at køre til odense for at hører højtalerne op mod hinanden. Derfor vil jeg meget gerne høre erfaringer fra bægge højtalere.

De skal bruges til alt slags musik og til film i surround.

Prisen for jamo D590 er somsagt lavere, eller vil i mene at lyden følger prisen på SA1730

Til top Vis xray2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xray2000

jasc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 November 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at bygge en proac 2.5 klon. Du har, som jeg kan læse, budget til at bygge et par med de rigtige ingredienser. Du får svært ved at finde noget bedre til prisen.

Jeg har et sæt i sort Pianolak. Jeg har haft dem i et år, og de bliver ved med at overraske mig!!!

Tjek det her link. http://home1.stofanet.dk/troels.gravesen/

Troels har virkeligt styr på det. Jeg har bygget efter hans modifikationer, og det er fantastisk!!!

God jagt!

Til top Vis jasc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jasc

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 November 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

nu kostede 590 en del mere da de kom på markedet i sin tid.... nu kender jeg ikke din forstærker, men hvis du skal spille højt, og har forstærkeren til det er de kanon, meget neutrale. vil duderimod have noget der er lidt mere "hifi2 agtigt, ja, så er det sa'erne.

de er dog hamrende følsomme over for placeringen, hvorimod jamo'ern er lidt mere tilgivende grundet en nedafvendt basenhed.

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge System Audio, men jeg ville faktisk vælge 1280 modellen.

Det er efter min mening den mest harmoniske SA højttaler af dem alle.

Den spiller ikke super-fyldig (kunstig!!) bas som Audiovector og Dali, men den kan spille dyb bas, som er noget helt andet - og meget bedre efter min mening.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 November 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Jamo D590 men SA1730 er ganske udmærket højttaler med en stram og hurtig bas gengivelse. Jamo D590 går længere ned end SA 1730, hvis vi skal domme ud fra specifikationer opgivet af producenten.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes