Sendt: 08 November 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endnu en gang været igang med at bikse et signal kabel sammen...
Tråden om den første udgave: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13118
Jeg har AB testet lidt med forskellige kabler, sammenlignet med mit Prism300i. Jeg har konkluderet at mit kabel med 3 coax kabler(ver.1) havde en mere detaljeret og åben lyd iforhold til prism300i, men haltede lidt med hensyn varmen...
Bagefter prøvede jeg med et kabel med kun en enkelt coax, hvilket kun blev værre på alle punkter. Lyden blev alt alt for lys og skinger.
Nu har jeg så prøvet at gå lidt i den anden retning og prøvet med 5 coax kabler, og en stel leder. Alle coax kablernes stel/skærm er kun monteret i den ene ende, hvilket også betyder at det er retningsbestemt... Stel lederen er den eneste leder der forbinder stellet imellem aparaterne! Coax kablerne er stadigvæk RG179 forsølvet og teflon isolerede, lisom stel lederen er en AWG32 også forsølvet og teflon isoleret.

Lyden i det nye kabel er forbavsende detaljeret og precis, jeg troede at jeg med det sidste kabel havde fået alle detaljerne frem, men det må jeg jo nok indrømme at med det her kabel så kan høre selv de mindste detaljer 

Ver.1 havde dog en anelse mere ro over lydbilledet, og der mangler stadig lidt varme iforhold til de retail kabler jeg har sammenlignet med (prism300i), men alt i alt så må ver.1 lade pladsen for det nye kabel, og det kan nu så afløse prism300 bag ved tv'et ;-)
 (Ved ikke rigtig hvad der sker, men der er bedre lyd i scart stikket end i den indbyggede audio udgang... selv med den billige scart adapter :-P)
|