Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 13:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fra pjtx100 til Pan700, Z3 eller pjtx100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Matlock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 November 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg fik en pjtx100 på dagen den kunne købes i DK, som jeg har været glad for, den har indtil nu kørt 35 timer ........ den har bare ikke været hjemme så meget på grund af rep for støj og lins-shift som havde sat sig fast, men som ikke blev lavet selvom det havde stået på fejlbeskrivelsen....  den er nu sendt af sted igen for 3. gang. Butikken har givet mig følgende muligheder som kompensation  for besværet.

1. Ombytning til en ny Hitachi pjtx100
  2. En ny Pan. 700
  3. En Sanyo Z3 for 2.800 kr. ekstra

Jeg bruger en HTPC, DVI, projektoren står på en hylde på bagvæggen under loftet, så her bruges lins-shift for at få billedet ned. Jeg har bruger en hvidvoksdug som lærred med fast ramme omkring. Der er ca 4,5 meter fra projektor til lærred som er ca. 92"

Synes selv det er et svært valg, ville derfor lige hører om i har nogle gode argumenter for det ene valg fremfor de andre.

venlig hilsen Matlock

Til top Vis Matlock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matlock

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hvis du har pengene til det, ville jeg tage Z3'eren, da den lader til at være fri for Vertical banding, hvilket ikke gælder de to andre. Se i øvrigt kommentarerne til Tape Connections projektormekka, hvor fordele og ulemper ved de tre projektorer diskuteres på baggrund af direkte sammenligninger.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Valget kommer nok kun til at stå mellem AE700 og PJTX100, da zoom området på Z3 er for lille, med den afstand du har mellem projektoren og lærreded.

Med en afstand på 4,5 meter, kommer du op på mindst 113" med en Z3, AE700 har ingen problemer med afstanden, og da det er en nyere projektor end, din Hitachi, er det nok den jeg ville vælge.

Men hvis du har projektoren til at hænge højere end lærreded, så er du nok tilbage til Hitachi'en, da AE700 ikke kan flytte billeded så meget, som de 2 andre, men den kan da lige komme over, den øverste kant af lærreded, men det anbefales ikke, at bruge lens shift funktionen helt ud til grænserne. 

Så det er ikke noget let valg.

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt. Med den projection calculator, der er på projectorcentral, laver en Hitachi TX100 mindst 98" diagonalt på 4,5 meters afstand. Gad vide om der er misforhold mellem de forskellige udregnere?

Jeg har aldrig haft min sat op til at projektere på den afstand, men hvis du har haft den sat til før, fungerede det så med 92" lærred?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Matlock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke hjemme i øjeblikket, men jeg synes at huske at der var ca 4,5 m fra projektor til lærred da jeg målte i sin tid. men nu bliver jeg da lidt i tvivl.

Før pjtx100 havde jeg en z2 på prøve det var til denne jeg lavede lærredet til, og det passede fint.....

Ud fra det jeg har læst i de 2 manualer fra Z2 og Z3 skulle optikken være den samme mht. zoom, så mon jeg ikke kan gå udfra at den ville kunne passe til lærredet.

Til top Vis Matlock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matlock

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes