Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hovedtelefon: Sony Fontopia MDR-EX71SL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 November 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Kender du dem?

http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&categor y=HEA+Walkman&product=MDR-EX71SL

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-Start?ProductSKU=MDRE X71SL%2fWK&Dept=pa&CategoryName=pa_Headphones_Fontop iaEarbud

Og er de et ok køb? Evt et bedre bud?

+ evt. et sted hvor de kan købes billigere end sony.dk. De koster nemlig 450,- mod ca. 300,- hos sony.com, som desværre kun sender til US.

Mvh Anders, som ihærdigt leder efter en forhandler på nettet

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft forgængeren ??70??. De har en utrolig god evne til at lukke alt andet lyd ude. Desværre fik cykelstyret fat ledningen til det ene ører, hvilket resulterede i at den ene øreprop blev hevet ud af øret, samt at selve den prob der sidder på ører proppen falt af og fandt den aldrig siden. Meget ærgeligt da de ikke kan bruges uden. De medfølger 2 størrelse prob og den anden kunne jeg simpelthen ikke bruge.

Mens jeg havde dem synes jeg faktisk de spillede utroligt godt og meget klart. I starten lød de helt tamme for bas. Men bassen er faktisk bare meget klar i forhold til de andre jeg plejede at bruge. Jeg var ellers meget bange (pga. prisen) for at de var meget ringe da jeg lige havde købte dem og at de slet ikke kunne spille bas. Jeg fandt dog ud af at den discmans bas boost funktion jeg plejede at bruge i virkeligheden ikke bare havde hævet bassen men også lavede fejl på en eller anden måde i lyden. Jeg vil tro den klippede, da jeg prøvede med PCens equalizer forvrængede det ikke. Utroligt man slet ikke havde hørt det med de gamle.

Jeg betalte også selv mange penge for dem i sin tid (vil tror +400 kr), tror jeg havde set en tråd hvor de var lidt billigere. Det kan være det var shopman.dk, de har nogle til 263kr

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=8049

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=8048

Hvis du f[r mulighed for at k'be extra propper så vil jeg anbefale dig at gøre det.[Meget gerne to par da jeg stadig mangler extra sæt til mine gamle, selvf. m. betaling]

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet! Bass boost er ofte noget skidt. Men er de pengene værd rent lydmæssigt?

Kan du ikke fortælle hvor meget de lukker udefrakommende lyd ude? Er det forsvarligt at cyklen med dem? (hvis man tager ledningen indenfor jakken)

Jeg skal nok undersøge om der er mulighed for at købe ekstra puder hvis jeg bestiller. I så fald sender jeg en PB. Jeg kan også lige nævne at der til denne model er 3 forskellige størrelse puder med.

Har du og andre evt. et forslag til et alternativ? Jeg har kigget på de noget dyrere B&O A8. Synes bare de er dyre

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 11 November 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Har også den gamle EX70 udgave som jeg bruger til min ipod. Lyden
er hæderlig og evnen til at lukke af for omgivelserne er guld værd
(synes jeg). Absolut et fornuftigt køb. Det eneste alternativ jeg kan
komme på er Etymotic ER6 (www.etymotic.com) som dog er noget
dyrere (hvis de købe i usa. køber du dem herhjemme er prisen helt i
skoven).

/U.

PS: Omega, der var 3 sæt propper med til mine. Jeg bruger den
mellemste. Hvis du kan bruge en af de andre størrelser så kan du få
dem (kræver naturligvis at jeg kan finde dem, men...)

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 11 November 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

til 263kr vil jeg ihvertfald mene JA! Det har også meget at sige at de sidder godt i ørerne. Jeg har haft Sennheiser MX500 (et par gange) og jeg konstant haft bøvl med at få dem til at sidde ordentligt i ørene. Dvs. at de ikke kunne bruges med mindre man blev sidende.

Nogen vil måske mene at man kan få langt bedre lyd hørebøffer til samme pris. Men det er vel ikke rigtigt et alternativ her.

Jeg mener nu at det burde være forsvarligt, at cykle med dem i, så længe man ikke skruer helt op.

Jeg kan faktisk ikke rigtig kunne hvordan det var med "suse" lyden i ørene, med disse ører propper.

Carrotman skrive endelig tilbage hvis du finder dem. Mener altså kun der var 2 med mine.... føler mig lidt snydt

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 11 November 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

De skiftede på et tidspunkt fra at inkludere 2 størrelser til at
inkludere 3 størrelser med EX70'erne så du har bare æret for hurtigt
ude. Hvis du lige sender mig en PB med din adresse så skal jeg
sende dem til dig (har fundet dem nu)

/U.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 November 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har sådan et sæt og er rigtig godt tilfreds.

Jeg fik 3 forskellige øre-adaptere med. Tricket at finde den rigtige bas mængde - og den rigtige lyd, ved at eksperimentere lidt med de forskellige størrelser øre-adaptere. Det gør en markant forskel.

Når de spiller er de kanon! Detaljeringen er rigtig god, bassen er dyb, men ikke fremhævet og så er de efter min mening meget musikalske.

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder da altsammen godt. Sony er på trapperne med et sæt i hvid og sølv og det vil jo klæde min iPod fortræffeligt!

Hvis jeg kan få dem for under 300,- er det jo heller ingen herregård. Mange tak for hjælpen!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Vil gerne høre om det hvis det lykkes for dig at købe det sæt fra udlandet til 50$. Det er jo ingen penge længere

Hvis det kan lade sig gøre vil jeg have et ekstra sæt... hvis mine egne skulle afgå ved døden. De har spillet langt over 1000 timer og har efterhånden været hevet temmelig mange gange i "fletningerne". Det kan de umuligt blive ved med at holde til

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes