| Forfatter |
|
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har siddet og klikket lidt rundt på Audio Pro's hjemmeside, og jeg er ret imponeret af hvor flotte mange af deres højttalere egentlig er.
Se for eksempel denne her:
http://www.audiopro.com/products/image_12.asp
http://www.audiopro.com/products/image_blackpearlv2.asp
Nu er min kone HELT vild med mine gamle B&W602(sort/gule enheder), så jeg ville aldrig få lov til at bytte dem, men alligevel: Ville Audio Pro Image 12'eren eller Black Pearl v.2spille bedre end mine B&W'er?
Og hvilket prisleje ligger de Audio Pro'er egentlig i?
Jeg er meget interesseret i at høre hvad i synes om disse modeller, og deres højttalere generelt!
Tak!
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Pro er mest kendt for deres Subwoofere, og det er også det jeg kender til dem, bortset fra en grundlig lytning til deres topmodel FX-10.
PRiserne kan du finde hos www.Topsoundhifi.dk og www.tapeconnection.dk
Svenskerne selv tester dem ofte i et af deres magasiner, og for det meste får de gode anmeldelser. Men personlige erfaringer kan jeg desværre ikke tilbyde.
Men tag ind til Lars hos Topsound på Østerbro, så kan han demonstrere den for dig, og sammmenligne med noget af alt det andet han har stående. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio pro laver nogenlunde ht'ere, men "de bliver overdøvet af deres subwooferer".
umiddelbart kan blackpearl måske hamle op med dine B&W, men generelt synes jeg B&W laver bedre ht'ere, så jeg synes du skal lytte til blackpearl hvis du vil finde ud af det.
Image er moddellen er ikke så god til stereo, dem ville jeg kun anbefale som bag-ht'ere. __________________
|
| Til top |
|
| |
svend Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Audio Pro Image serie 1 i et komplet surround opsæt
Blue Diamond for, Black Diamond bag og to center, en for en bag, nå ja og en Focus Sub.
Jeg har valgt det fordi jeg synes at det har en god kombination af lyd og design, i nævnte rækkefølge, i forhold til prisen.
Jeg har hørt den nye version og må indrømme at jeg synes de lyder bedre, men ikke nok til at skifte ($$).
Jeg synes du skal prøve at finde en forhandler og give dem et lyt.
Herfra kun gode erfaringer.
mvh __________________ Life is what happens while you're planning it!
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio pro laver nogle rigtig gode højtalere, der er lavet, så det er sjovt at høre musik. Altså ikke kedelige eller kliniske højtalere. Og der er dyyb bund i -affødt af deres sub-erfaringer
Har ikke lige hørt deres reolhøjttalere, men de forskellige gulvserier er ren klasse. Får selv et sæt black diamond v2 ind af døren på mandag. Blue diamond skulle også være rigtige fede med to 10" subs i siden. De kræver dog 20 kvm+
|
| Til top |
|
| |
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft den nye version af Audio Pro Black Diamond V.2 og FØJ for en lækker højttaler!!! superbe tørre hug fra den bette hidsige 6½" bas/mellemtone og en super lækker diskant......det spillede på rotel grej og når man smed Phil Collins på så lød det bare super!!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har etterhvert eid noen forskjellige Audio Pro høytalere, og har derfor dannet meg en generell mening. Jeg tror Audio Pro forsøker å lave en vellydende høytaler så billig som overhodet mulig.
Kabinettene er derfor ikke spesiellt solide, og passerer ikke knoketesten. Men jeg kan heller ikke høre at de laver noen resonans eller andre ulyder, så da plager det meg intet at de lyder noe hule under påvirkning av en knyttet hånd :)
Innvendige kabler er er vistnok heller ikke av verdens beste kvalitet, men jeg hører ikke forskjell på kabler og skulle du gjøre det er det bare å bytte de ut.
Jeg tror Audio Pro bruker pengene på elementer og delefilter, og for meg virker det som en fornuftig prioritering.
Det eneste negative jeg har å si om Audio Pro er at de kan mangle litt punch i mellomtonen slik at feks en skarptromme kan virke litt flat.
|
| Til top |
|
| |