Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være lidt interessant at se hvor grundige folk er når de går på prisjagt. Er prisen alfa omega for dig? Eller der der lige så vigtige ting som f.eks. service, knowhow, henvisninger, rådgivning med inde i dine overvejelser inden du lægge en ordre?
Vi husker alle powerplasma, det var knaldtilbud uden reelt indhold. Nogle hoppede i, andre lugtede lunten. Kunne du finde på at handle hos en kendt selskabstømmer eller andre lyssky erhversfolk, eller er du helt og aldeles ligeglad med hvor og hvem du handler med? Bare prisen er rigtig = lav?
Giv din mening til kende. Lad os få en debat om emnet.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen spiller selvfølgelig ind.. men handler ikke hos tyske netshops. for jeg vægter også service højt. jeg stemte nr 2.
Jeg vil gerne støtte de danske butikker, derfor valgte jeg at give ca 2500kr mere for min projektor ift hvad ejg kunne få den for i tyskland, men jeg betalte heller ikke de 15k KT forlangte, det ville jo være lidt dumt, eftersom TC på det tidspunkt var billigere.. så tak for fænomenet prisgaranti ..
jeg kan godt lide det at man kan gå ind i en butik, sætte sig ned og lytte inden man handler. har man problemer, det har jeg til tider, kan man lige hive fat i en sælger.. og forhøre sig om produkterne. Og hvad hvis l**tet går i stykker, jeg skal heldigvis kun cykle 3km for at komme til reparatøren. istedet for at sende den til tyskland.. øv.
kunne aldrig finde på at handle fra firmaer som Powerplasma.. og har advaret de fleste af mine venner / familie om samme firmaer.. og har henvist til christians store arbejde i pp tråden..
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
en integreret løsning....
der skal være gode garanti/reperationsforhold, servicen skal være reel og ikke bare mersalg, og så foretrækker jeg en lidt large prispolitik, evt, således at man får lidt ekstra/rabat hvis det er et større indkøb og man er "fast" kunde. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen, men jeg handler ikke hvor som helst!
Sagen i en nøddeskald.
Jeg vil til enhver tid foretrække at støtte en lokal, entusiastisk producent med hjerte for sagen. Hvis pengene og behovet var til en htpc, måtte der mægtig gerne stå CTA i bunden på den 
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg er ikke altid så ideologisk desværre.. jeg vil altid foretrække en bedre model fremfor at støtte en lokal butik eller producent.. så mit tv feks er købt i tyskland, havde dog først prøvet et par stykker i dk, men var simpelthen ikke tilfreds med billedet.. så hvis jeg sgu ha købt samme tv i dk var det blevet 28" istedet for 32" det samme gælder for Hifi, selvom man kan få udemærkede ting i klubben, kt radio, tc osv ja så kan det altså gøres langt bedre for de samme penge andre steder, os uden at gå på kompromis med servicen
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber konsekvent kun ind i de "hifi"-forretninger, som yder den bedste service og har et know-how omkring deres produkter og som ikke hagler andres produkter ned, bare fordi de ikke er i forretningens sortiment!!!
Jeg er græsk-katolsk om det kan fåes 10% billigere i Andorra via nettet!!!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige tilføje, at det er af rent økonomiske årsager.. jeg bruger hver en øre på kontoen når jeg køber nyt. hvis jeg havde muligheden var det selvfølgelig købt lokalt !
Men en del af de produker jeg har (på hififronten), kan ik købes i butikker i DK, så det er så let.. men hvis valget står mellem det samme tv i 28" og 32" så bliver det tyskland.. Længe leve SU.. nej hvis i betalte noget mere i skat ku det være jeg fik råd til at støtte danske butikker 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg har ikke råd til at betale mere i skat!!!  Men du er velkommen til at låne til en omstigning!!!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg handler som regel i Tyskland, da det er det billigste. For at undgå at der går "Powerplasma" i handlen, vælger jeg altid en webshop, der sender på efterkrav, eller accepterer kreditkort betaling.
Hvis jeg har behov for, at få demonstreret et produkt inden køb, benytter jeg en lokal forhandler. Og når en forhandler, har brugt tid på at demonstrere et produkt for mig, så køber jeg det ikke bagefter over nettet. Det mener jeg er uartigt, så i sådan en situation er det den lokale forhandler, der får ordren.
Mit valg: "Prisen, men jeg handler ikke hvor som helst!"
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 14 November 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
ja jeg er ikke altid så ideologisk desværre.. |
|
|
Nej, men til gengæld er du ærlig
Spørg for eksempel folk på gaden, om de vil købe økologiske kyllinger, selvom de er dyrere. Størstedelen svarer altid: "Ja, det vil vi helt sikkert!" Problemet er blot at i virkelighedens verden, er folk ved at falde over hinanden, når Netto har tilbud på ikke-økologiske kyllinger. Og de økologiske får lov at ligge urørte hen i køledisken.
Folk er meget idealistiske, når de bliver spurgt om noget, men når regningen skal betales, må idealismen ofte vige til fordel for økonomiske hensyn. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 26 November 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemte på mulighed nr.1. Jeg gør ofte det at jeg lytter til produktet her i Danmark og bestemmer mig så for hvilken ht, receiver..whatever det skal være og bestiller det så i tyskland.
Jeg ved selvfølgelig godt at det er lidt unfair overfor de danske butikker, men så må prisen altså falde lidt ned. Selvom det er svært med de danske afgifter.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 November 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, billigst muligt du danske krejler!!! Danske "Hifi"-forhandlere flytter da bare til et lagerhotel i Nordtyskland.
Så kan man få det til næsten indkøbspris, hvis man altså ikke er bleg for at handle med polakker og tjekkere, de arbejder gladeligt til 7 euro i timen!!!
Service, reklamation og bytteret; nah, det var jo billigt fra starten!!!
(Et omskrevet Tulip udfald, jeg kunne ikke lade være, undskyld)
|
Til top |
|
|