Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz SR-4400 vs. Marantz SR-4500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CVHT
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 November 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hvilken er bedst, til disse højtalere??

HT´er

front CW classic 10 eller 12F

center CW classic 6C

sur. CW classic 6

Til top Vis CVHT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CVHT

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

jeg kan ikke se så meget forskel, udover 4500 er 100 numre højere end 4400, så må den jo lige være lidt bedre

morden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Har ikke lige fået tjekket stats, men tror nok at 4500'eren har fået en ekstra forstærket kanal og er 6.1- men måske det kun er preout.

Hvis du har alm. 5.1 setup i tankerne, må man alt andet lige få mere for pengene i den gamle model - den må sælges billigere. Tror ikke der sker den helt vilde forskel i den prisklasse ellers.

Den eneste forskel jeg oplevede da 4400 afløste, var at jeg kunne købe samme performance i sr4300 til 2500,- istedet for 4000,- Jeg skulle ha en surroundreciever at lege med :)

Hvis du ellers tænker på hvordan det spiller sammen med dit andet grej, så regn med god top for prisklassen, men svampet bas.

Kan ikke lige huske de CW du nævner, men de kunne garanteret godt bruge lidt mere effekt.

Et eller andet sted syntes jeg en billig marantz gør det godt med små ht'er, da den lyder meget pæn og har (igen) en god top - men derefter mangler den bare smæk for skillingerne (de røg nemmelig til en god top) og greb om filmscenerne.

Så det er spørgsmålet, vil du gerne ha' rimelig gengivelse - men med krav til størrelsen hvad du "hægter på", eller vil du hellere have god styring i surroundbilledet og lidt mere knald på - så er mit bud Marantz eller Yamaha, respektivt i den prisklasse.

Hvis du vil ha' begge dele skal du betale mere - og ja, nok også ofre lidt mere på højtalerne. Læs køb nogle andre, ikke betale mere for de samme CV :)

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 12 November 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

SR 4500 er faktisk en diskret opbygget 7.1 forstærker.

desuden har den fået multi room / single source funktion, der gør det muligt at lytte til 2 ting samtidigt i 2 uafhængige rum.

Fordele der SR 4500 endog noget mere (MEGET)attraktiv end SR 4400, medmindre SR 4400 findes til en foræringspris.

endvidere er den kr. 500,- billigere i liste pris end SR 4400 var

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes