| Forfatter |
|
neja Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nogen give en hjælpende kommentar omkring disse højttalere, jeg tænker specielt på C3?
Priserne er ret pebrede, men er de pengene værd i forhold til andet - er det bånddiskanten, som gør den store forskel eller er det bare at alu er dyere end MDF?
Har nogen erfaring med hvilke forst/cd man skulle kombinere, Primare feks?
mvh neja
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 04:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er rigtigt fede højttlalere, men hvis man ikke er påpasselig kan det nemt resultere i en anstrengt men meget korrekt gengivelse. eks no kabler og ml er udelukket, medmindre man vil have en korrekt "hifi" gengivelse... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes de spiller meget klinisk og uhyre rent, lidt for rent til min smag. De måtte gerne have noget mere sjæl og særpæg - men så absolut en god ht'er __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
det er rigtigt fede højttlalere, men hvis man ikke er påpasselig kan det nemt resultere i en anstrengt men meget korrekt gengivelse. eks no kabler og ml er udelukket, medmindre man vil have en korrekt "hifi" gengivelse...
|
|
|
Er en anstrengt gengivelse = en korrekt gengivelse.? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
både ja og nej....
det afhænger af forstærkningen....
men ingen tvivl om at detalje niveauet, præcisionen og den korrekte gengivelse er i højsædet hos piega...
men som jeg skrev først, så er det mit indtryk at det afhænger af hvilke kabler og forstærkning der sættes til. Dermed forstået, at de ikke ligefrem er tilgivende mht til det øvrige udstyr...
en forkert kombi kan nemt give en uønsket lyd, hvad dette er må så være op til den enkelte.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skriver: "men som jeg skrev først, så er det mit intryk at det afhænger af hvilke kabler og forstærkning der sættes til".
Sikke en indsigt .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok, det er en så generel betragtning... men lad mig da præcisere lidt så...
jeg har lyttet, sådan seriøst, på
c40 med mark levinson
c3 med densen.
lyden af ht'erne var markant mere lyttevenlig med densen, dog stadigt meget detaljeret, mens c40 kombinationen gav en "korrekt" gengivelse i absolut verdensklasse . at jeg personligt ikke ville bryde mig om den lyd i det lange løb er så mit problem.
en gennemgående ting jeg hæftede mig ved var en meget "kold" bund og en diskant der nemt blev skinger.
Derfor kommentaren om kabler.
jeg har selv haft overvejet c2 (jeg ville have standerht'ere på det tidspunkt)
men som en korrekt allaround hifi højttaler er den suveræn, så kan prisen altid diskuteres.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ærligt indrømme, at jeg personligt ikke bryder mig om Piega højttalere. Jeg har hørt deres "sattelit" højttalere (5 stk), sammen med en Piega subwoofer. Jeg syntes ikke de er noget specielt, og helt sikkert ikke til den pris.
Jeg ville kunne mange andre højttalere, som jeg hellere ville vælge, som sikkert også er billigere :)
Meen det er selvfølgelig min mening.!
|
| Til top |
|
| |