Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio Pro Qube...fantastisk idé!? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg fik lige tilfældigvis Tape Connections reklame ind af døren, hvilket passer mig glimrende da jeg har skadet mit ben, og ligger ned. Jeg forstår dog ikke at TC også forhandler lommelygter.

Vi skal snart til at flytte, og jeg er ikke synderlig vild med baghøjttalere, eller surround i det hele taget....så det irriterer mig lidt at skulle have dem op igen. På den anden side kan jeg godt lide at høre lidt 6-kanalers musik fra tid til anden(sjældent). Jeg ville helst slippe afsted med kun at have mine stereo-højttalere på mine Audiomagic-sokler.

MEN, så ser jeg i TC's katalog at de har fået nogle QUBE baghøjttalere, der står på gulvet og skyder opad, lidt i vinkel mod lyttepositionen. Der tænker jeg: Det var godt nok smart! Prisen er lige høj nok(ja, i må gerne grine), i forhold til hvad jeg synes lyd er værd, men måske.

Nu skal jeg bare høre hvad I synes om dem, om i kender nogle der har hørt dem, eller anmeldelser osv. Folk fra branchen er også MERE end velkomne til tale om dem! (og generelt om det overhovedet er en god idé at lyden kommer nedefra)

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=98790

Mange tak for jeres tid!

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Kender ikke lige Audio pros model, men de bygger på Carlsson's teorier, som du kan læse mere om her:

http://www.carlssonplanet.com/index.asp?lang=sv

Og så synes jeg måske at det er Tapeconnection og ikke Audio Pro der har udnævnt den til baghøjttaler:

http://www.audiopro.se/pressroom/pdf/Pressmeddelande_Qube_20 04-09-06.pdf

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 November 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Der må da være NOGEN, der har en holdning/viden ang. Qube??

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Nu er den jo ret ny på markedet. Pressemeddelelsen er fra sidst i september. Men selvfølgelig er der jo hok nogen derude der har hørt den.

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 November 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

De havde et rum med dem på kt-messen sammen med en ace-bass 2, den spillede ganske godt for den lave pris. Jeg ville ikke være bange for at investere i dem i hvert fald

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 November 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

som bag-ht'ere er det lidt små dyrt ville jeg sige ( kommer selvfølgelig an på hvad man har som front) det er i hvert fald ikke en pris jeg griner over

som sjorslev også sagde ville den for mange nok være en god front ht'er...

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Malmgren skrev:

som bag-ht'ere er det lidt små dyrt ville jeg sige ( kommer selvfølgelig an på hvad man har som front) det er i hvert fald ikke en pris jeg griner over

som sjorslev også sagde ville den for mange nok være en god front ht'er...

Hej - som fronthøjttaler vil jeg nu ikke anbefale den, dertil er mellemtone og diskant for tilbagetrukket og stereoperspektivet er for upræcist. Men til almindelig baggrundsmusik fungerer den udemærket (baseret på et par timers lytning). Tilgengæld har jeg store forventninger til den evner som baghøjttaler - den spreder nemlig lyden rigtig godt.

Faktisk beskriver Audio Pro selv den som mulig baghøjttaler - både på hjemme siden (surround højttaler) og i den medfølgende manual...

BTW. ja, listeprisen er måske ikke til at grine over - men jeg fik lige scoret det sidste demosæt i AudioConcept til 2000,- så jeg har lige fundet det store smil frem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes