Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ML331 eller Gryphon DM100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Mark Levinson ML331 eller Gryphon DM100.

Hvilken ville i vælge. Og hvorfor?

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 November 2004 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Klart DM100 for musikken

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 November 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth Jensen & Jensen..

Det skal nu også komme an på hvilken forforstærker eller CD med forfor den skal spændes for.

Det er nu heller ikke helt ligegyldigt med højtalerne

Jeg håber da vi kan få lov til at høre lidt mere om det samlede setup.

Forresten - Jensen vil jeg gerne se nogle egne billeder fra dig af dit nuværende eller ikke mindst fra din (påståede?) Audio Research periode.

Alle i det moderne Danmark har eller kender en med et (digitalt) kamera!

Vi er mange der venter på de der dokumenterende billeder her på forum efterhånden... 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 November 2004 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Kenneth Jensen & Jensen..

Det skal nu også komme an på hvilken forforstærker eller CD med forfor den skal spændes for.

Det er nu heller ikke helt ligegyldigt med højtalerne

Jeg håber da vi kan få lov til at høre lidt mere om det samlede setup.

Forresten - Jensen vil jeg gerne se nogle egne billeder fra dig af dit nuværende eller ikke mindst fra din (påståede?) Audio Research periode.

Alle i det moderne Danmark har eller kender en med et (digitalt) kamera!

Vi er mange der venter på de der dokumenterende billeder her på forum efterhånden... 

slettet

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 November 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

hvorfor vil du se billeder af det? og hvad har det med denne tråd at gøre?

hvis du ikke vil godtage jensens egne ord, så har jeg mødt en (hvis navn jeg vil udelade, men han er medlem af af dette forum) der har købt en del af sit Audio Research setup af Jensen.... tilfreds?

jeg forstår ikke helt pointen i at man lige pludselig skal kunne dokumentere hvad man har haft... og så ofte som eks. jensen skifter ud (se billederne på hans hjemmeside) så er det nok de færreste der kan "dokumentere" hvad de har haft.

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 November 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth

Jeg har hørt dem begge på shows(ikke ideelt, men alligevel nok til et indtryk), og jeg foretrækker som Jensen også DM100, der er altså noget utroligt lækkert over den lyd som Gryphon kan lave. Dog mener jeg ikke at WAFen er for høj ved Gryphon, der mener jeg personligt at ML331 er højere :-)

Cerb

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 November 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Ro på Faber, Jensen & Co...

Kenneth. Prøv og se om du ikke kan få en lytter på begge to på dit eget anlæg (bliver dog nok svært). Hvordan de lyder vil afhænge meget af resten af dit anlæg. Meningerne her i forummet vil være meget delte. Jeg har selv prøvet de to forstærkere in mente (dog ikke på samme tid, men på samme anlæg) og havde selv svært ved at beslutte mig. Enden på det hele blev dog at jeg valgte ML, idet den trods alt faldt bedst i min smag på mit setup.

På papiret skulle DM100 jo gerne være bedre, idet nyprisen for DM100, såvidt jeg husker, var næsten dobbelt så høj, som ML331. I dag tror jeg dog at du kan få dem til stort set samme brugt pris (indikerer måske også at DM100 var sat lidt for højt pris mæssigt i forhold til ydelse?).

Det skal vel også bemærkes at DM100 er ren klasse A i modsætning til ML331, så det er en forholdsvis dyr fætter at have stående tændt døgnet rundt.

PS. Du skal være velkommen til at sende mig en privat besked for at høre nærmere om det anlæg den er sat sammen med.

Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 November 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Cerberus skrev:

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hej Kenneth<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Jeg har hørt dem begge på shows(ikke ideelt, men alligevel nok til et indtryk), og jeg foretrækker som Jensen også DM100, der er altså noget utroligt lækkert over den lyd som Gryphon kan lave. Dog mener jeg ikke at WAFen er for høj ved Gryphon, der mener jeg personligt at ML331 er højere :-)<o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Cerb<o:p></o:p></SPAN>

Du får meget mere for en DM100 end ML331 .

DM100 er meget mere strømstærk og lige den model spiller musik i forhold til ML331 .

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 November 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen og Kim Olsen...

Det har måske ikke direkte noget med denne tråd at gøre bortset fra at det kommer sig af følgende kommentar fra Jensen på forum i sidste uge vedrørende Audio Research forstærkere på et evt. sæt Sonus Faber Extrema højtalere - Jeg citerer Jensen:

Om jeg har haft ARC ja mange gange første gang var i 1990

Jeg har haft M300 M300MKII D350 VT100MKII D110 D125 SP9 LS3 LS2 LS15 LS22

Ja ved godt mange siger ARC , men så skal man også op i M300 før det rigtig rykker .

Men det er ikke amps for folk der ikke har forstand på at passe rør smutter der et rør i sådan en så futter det hele af tro mig har prøvet det .

Hvis du tager ders VT200 VTM200 VT130 VT150 Ref 300 de har det også med at stå af .

men det store problem er der findes ikke mange rigtig tunge rør amps der kan æde alle speaker .

Mig igen:
Det mærkelige ved dette svar på forum var at der ikke blev nævnt det mindste om hvordan det var at produktet lød! - hvilket jo ikke er helt uvæsentligt???

Jeg har selv haft flere forskellige AR produkter og 2 af mine gamle venner har også haft nogle af deres produkter (effektblokke). De hedder forøvrigt (hvis navn jeg vil undlade men de er begge medlem af forum..(okay Kim Olsen?)

Fælles for os alle er: Vi har aldrig haft problemer af nogen art med AR(C)! Forøvrigt syntes vi alle at de lød godt dengang...

Var vi så ufattelig heldige, eller var Jensen bare ufattelig uheldig med hans (butikkens?) AR produkter i den tid han ejede eller lånte dem?

Nå tilbage til den oprindelige tråd..!

Forøvrigt syntes jeg også at Gryphon har noget specielt over deres lyd men om det lige er det Kenneth Jensen vil have er jo ikke til at sige - hvad var det nu lige det effektrin skulle bruges sammen med Kenneth?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 November 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Hans Faber]

Hej Jensen og Kim Olsen...

Det har måske ikke direkte noget med denne tråd at gøre bortset fra at det kommer sig af følgende kommentar fra Jensen på forum i sidste uge vedrørende Audio Research forstærkere på et evt. sæt Sonus Faber Extrema højtalere - Jeg citerer Jensen:

Om jeg har haft ARC ja mange gange første gang var i 1990 Jeg har haft M300 M300MKII D350 VT100MKII D110 D125 SP9 LS3 LS2 LS15 LS22 Ja ved godt mange siger ARC , men så skal man også op i M300 før det rigtig rykker .

Men det er ikke amps for folk der ikke har forstand på at passe rør smutter der et rør i sådan en så futter det hele af tro mig har prøvet det . Hvis du tager ders VT200 VTM200 VT130 VT150 Ref 300 de har det også med at stå af . men det store problem er der findes ikke mange rigtig tunge rør amps der kan æde alle speaker .

Mig igen:Det mærkelige ved dette svar på forum var at der ikke blev nævnt det mindste om hvordan det var at produktet lød! - hvilket jo ikke er helt uvæsentligt???

[COLOR=#cc3366][COLOR=#000033]Jeg har selv haft flere forskellige AR produkter og 2 af mine gamle venner har også haft nogle af deres produkter (effektblokke). De hedder forøvrigt (hvis navn jeg vil undlade men de er begge medlem af forum..(okay Kim Olsen?)

nå så kender jeg nok dem.

Så har de bare ikke prøvet de amps på ret meget .

Tager du ARCVT130SE og en del andre VT modeller de er meget lidt stabile når de skal trække meget tunge speaker , de gammel Classic havde også problemer .

Næste problem med ARC , smutter der et rør smutter der også en amp .

Det er ikke uge siden jeg snakket med en jeg kender der har VTM200 de er stået af 3 gange nu .

kennethjensen spille på proace speaker 3,5 hvis du har fulgt lidt med havde du også set det .

Derfor ville jeg klart vælge DM100 , men jeg ville nok få den målt igemmen før køb det samme med ML331 de kan have dårlige lytter .

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 November 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen..

Det var rart....!

Dog en skam at du ikke fik billederen med i første hug - så kunne jeg have sparet noget i ovenstående indlæg - (Men okay med den der opdatering)tilgengæld ved alle så hvad vi snakker om fremover..

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 November 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Jensen..

Det var rart....!

Dog en skam at du ikke fik billederen med i første hug - så kunne jeg have sparet noget i ovenstående indlæg - (Men okay med den der opdatering)tilgengæld ved alle så hvad vi snakker om fremover..

Det var godt , jeg har aldrig skrevet om noget jeg ikke kender til .

Men ARC har jeg altid været glæd for

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 November 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen Jensen!

Dejligt med folk der ved/er hvad de udgiver sig for.

Jeg skal nok tage dine ord for gode varer fremover - husk nu bare lige at få svaret på kernen i spørgsmålet (eks. med de der Extremaer).

Da jeg er junior bruger (på forum) har jeg hverken tid eller lyst til at cykle rundt herinde i en uendelighed. Men tak for oplysningen om de der Proacer.

Forøvrigt bør alle nye indlæg skrives ud fra at en kommende læser ikke skal tage noget for givet...

feks. kunne Kenneth Jensen bare have skrevet er en ML.. versus en Gry.... på hans proac og evt. med hvilke kabler eller signalkilde - den bedste for ham.

Tænk over det(skriv) - eller vis et billede der taler for sig selv..

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 November 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej igen Jensen!

Dejligt med folk der ved/er hvad de udgiver sig for.

Jeg skal nok tage dine ord for gode varer fremover - husk nu bare lige at få svaret på kernen i spørgsmålet (eks. med de der Extremaer).

Da jeg er junior bruger (på forum) har jeg hverken tid eller lyst til at cykle rundt herinde i en uendelighed. Men tak for oplysningen om de der Proacer.

Forøvrigt bør alle nye indlæg skrives ud fra at en kommende læser ikke skal tage noget for givet...

feks. kunne Kenneth Jensen bare have skrevet er en ML.. versus en Gry.... på hans proac og evt. med hvilke kabler eller signalkilde - den bedste for ham.

Tænk over det(skriv) - eller hvis et billede der taler for sig selv..

Ja det var nok mere min fejl , havde bare ikke lige tid i de dage .

Ja kunne han godt skrive .

Jeg har en masse tid til hifi ca 13 timer hverdag så lige en time fra når min kone flipper ud

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 November 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

10-4 herfra!    

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 November 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Kan ikke udtale mig om Gryphonnen, men har haft en ML 331 i 10 år nu, har kørt uden problmer af nogen art, Neutral, velopløst, stram & detaljeret lyd må være nøgleordet for den.

Held og lykke i jagten.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 November 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

heheh tak drenge. Sikken en debat........

Nu var det mere ment som allround amp. Ikke dicideret setup! Anlæg har jeg ik så møjet af tilbage, så derfor skal der handles nyt...

Svæver mellem et sæt m150 monoblokke fra vassago, en ML331 eller gryphonen. CD-afspiller ved jeg heller ik helt, men Audio Aero er på listen sammen med Wadia 861, tro det eller ej, men der står også Holfi på ønske listen, synes der CD-afspillere formår og spille MEGET neutralt! Men lad os se i næste uge hvad det ender ud med!

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Klart DM100 for musikken

Hejsa, ved godt jeg er lidt sent ude i denne debat , men er helt klart enig med jensen her. Men ideelt set bør du prøve at lytte begge i dit setup, hvis det er muligt, og danne din egen mening om de to forstærkere.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth

Hvis du ikke vil købe den DM100, skal du lige skrive til mig. For så er jeg intresseret...

MVH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes